Pytanie do 2 Litrowcow

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy silnik 2.0 od fiata mirafiori to jest ten sam co we fiatach 131/132/Argenta
Silnik ma cos kolo 130KM bodaj oznaczenie jego to 2000CF czy jakos tak.
Jest do wziecia za 1000zl i skrzynia tez za 1000zl, prawdopodobnie odrazu do wlozenia nie trzeba robic remontu.
Czy do borewicza da sie to wmontowac?
Czy da rade przelozyc cale szerokie zawieszenie (przod i tyl) lacznie z Lukasami?
  
 
mirafiori i 131 to te same auta. ale zawiecha z 131 nie pasuje do poldka, tylko z argenty(chyba) podchodzi.
  
 
Coś chyba źle popatrzyłeś bo nie było takich silników 2000CF. POza tym Fiat 131 to właśnie mirafiori-to była po prostu taka wersja Fiata:były 131 i 131 Mirafiori i różniły się tym, że wersja mirafiori miała silnik dwuwałkowy (DOHC) a zwykłe 131 silniki OHC i OHV. Poza tym 130 KM to albo abarth albo dwa gaźniki-innej możliwości nie ma.

Jeżeli chodzi o zapakowanie do borewicza, to nie ma problemu-pasuje jak ulał. Zawiechę szeroką też przełożysz ale z Lucasem bedziesz miał torchę zabawy.

Poza tym ceny jakie podałeś są trochę dziwne-jeżeli silnik jest po prawdziwej kapitalce (nowe tłoki, panewki, szlif, tulejkowanie) to 1000 zł to trochę za mało a 1000 zł za skrzynię to chyba kłową-rajdową do kapitalnego remontu.
  
 
Podobno wszystkie silniki fiata są na jedne melodie chodzi mi o mocowanie na Łapach
  
 
Cytat:
2003-04-15 21:32:33, SerU408 pisze:
Coś chyba źle popatrzyłeś bo nie było takich silników 2000CF. POza tym Fiat 131 to właśnie mirafiori-to była po prostu taka wersja Fiata:były 131 i 131 Mirafiori i różniły się tym, że wersja mirafiori miała silnik dwuwałkowy (DOHC) a zwykłe 131 silniki OHC i OHV. Poza tym 130 KM to albo abarth albo dwa gaźniki-innej możliwości nie ma.




BUEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHE! Teraz to sie usmialem. Fiat 131 Mirafiori produkowany byl od roku 74. na poczatku montowano w tych samochodach silniki 1300 i 1600 OHV. Istnialy dwie wersje wyposazenia- Mirafiori i Mirafiori S (special). Roznily sie paroma drobiazgami (atrapa, zderzaki, listwy lub ich brak, zegary, kierownica, tapicerka itp. W tej serji nie montowano DOHC (wyjatek- wersjie dla USA - Mirafiori i 131 Brava- tam montowano DOHC z stystemem recyrkulacji czesci spalin, wzmacniane byly belki w dzwiach, maska dostawala dodatkowy rygiel, zderzaki byly aluminiowym odlewem mocowanym na sprezynach gazowych, licznik w MPH, termometr w ferenheitach, czujnik zapiecia pasow, wulacznik uniemozliwiajacy uruchomienie silniak bez wcisniencia sprzegal (w wersji z manulana skrzynia oczywisci) itd).

W roku 78 Fiat 131 Mirafiori przeszedl pierwsza, bardzo powazna modernizacje. Powstaly wowczas modele CL i Super mirafiori (pisane oddzielnie). Roznily sie od modelu poprzedniego tapicerka, deska, boczkami dzwi, klamkami, zamkiem bagaznika, przetloczeniami na pokrywie silnika i bagaznika (a konkretnei brakiem przetloczen) felgami, tylnym pasem i innymi drobiazgami. Z tej generacji 131 pochodzi model 131 sport, ktory znajduje sie w posiadaniu Walezego (a takze limitowana wersja tego modelu - Walter Rohl edicione). kombi nazwano wowczas 131 Panorama.

Jednoczesnie z restzek po produkcji mirafiori i mirafiori S robiono mirafiori L - maksymalnie zubozony model.


Ostatnia znaczaca modernizacja 131 miala miejsce w 1981 roku. Zmieniono listwy (na dole dzwi) zderzaki w wersji super, tylny pas ze swatlami, zegary, tapicerke, dolozono w modelu supermirafiori (pisanym teraz jednowyrazowo) centralny zakem dzwi ptrzednich i elektryczne szybym, a w wersji 2.0 takze wspomaganie. produkcje zakonczono w 85 albo 86 roku.


Co do 130 koni- istnial model 2.0 TC Compressore- na wolumexie. Ale to mialo wg moich danych 140 KM.
  
 
..138.. sam uczciwy remont po cenach części i usług to ok 1300zł..a za skrzynię 200 zł to już za dużo!
  
 
Fiaty 131 produkowano do 1984 roku... Nazwa supermirafiori dotyczy wyłącznie modeli fiata 131 z silnikami DOHC: 1,4, 1,6 i 2,0.
Co do systemu recyrkulacji spalin, to ja taki w swoim motorku posiadam
  
 
130 koni to drobna przesada.
pagan
  
 
Cytat:
2003-04-16 21:39:41, Granturismo pisze:
Fiaty 131 produkowano do 1984 roku... Nazwa supermirafiori dotyczy wyłącznie modeli fiata 131 z silnikami DOHC: 1,4, 1,6 i 2,0.
Co do systemu recyrkulacji spalin, to ja taki w swoim motorku posiadam




My chyba kiedys korespondowalismy- pytalem o czesci z mirafiorjki, z ktorej masz silnik i most bo bylem swierzo po kolizji. Niestety w swoich autkach (mam identyczny silnik jak Ty) nie mamy takiej recyrkulacji o jaka mi chodzi- mam silnik od amerykanskiej wersji 131, tam byla osobna, napedzana paskiem klinowym sprezarlka pobierajaca czesc spalin z kolektora (z kolektora wychodzila jedna rura czylii kolektor byl typu 4-1) i poprzez odpowiednie zawory podawaloa to przewodem na glowicy do kanalow ssacych tuz przed zawory (nie jestem pewien, bo sprezarka gdzies mi zniknela a glowica lezy w piwnicy, dawno jej sie nei przygladalem). A na wlasne oczy widzialem dwie mirafiorki z 85 roku. I nie byly to skladaki.
  
 
Zgadza się, rozmawialiśmy już kiedyś
W moim nad zawory wydechowe, poprzez specjalny filtro-zawór, doprowadzane jest powietrze, taki dopalacz. Poza tym kolektory ssący i wydechowy połączone są ze sobą kanałem wewnątrz głowicy. Spaliny są sterowane zaworem umieszczonym w kolektorze ssącym uruchamianym przy odpowiedniej temperaturze.
Jak tam spisuje się panorama?
  
 
Panorama- dobrze. Powymienialem troche blach (podproze, nadproze, podluznice z lewejs trony, blotnik) wyjal;em silnik, powyciagalem co nieco. W wakacje bylem u kolegi w poznaniu na ramie geometrycznej wiec z blacha chyba na jakis czas bede mial spoko (czekam jescze na dzwi od znajomego z Krakowa i chcialbym ptrysnac to na jeden kolorek). Silniczek spisuje sie swietnie. Poki zbieram na OC wiec autko na razie stoi (ciezki jest los ucznia....). probowalem zalozyc miske od argenty przy okazji wyjmowania silnika i skrzyni ale nei mialem smoka. Ale generalnie jestem z autka zadowolony? a jak spisuje sie 125 Supermirafiori?