Stukanie "na kierownicy"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Ostatnio zauważyłem że podczas wolnej jazdy po większych nierównościach (kostka brukowa, kocie łby) przód auta "telepie" mi się jakby był cały rozkręcony. Nie zwracałem na to zbytnio uwagi aż do piatku.
Podczas zawracania na czymś w rodzaju większej kostki brukowej wyczułem na kierownicy i wyraźnie usłyszałem metaliczne uderzenia. Odgłos jakby metal uderzal o metal tak jakby coś uderzało w kolumne kierownicy.
Co to może być?
Sprawdzałem ostatnio wszelkie łączenia, przeguby, gałki i nigdzie nie znalazłem luzu.
Ma ktoś jakis pomysł??

Pozdrawiam
  
 
mam pomysł na krzyżak kolumny kierownicy, drugi pomysł to mocowania maglownicy, więcej grzechów nie pamiętam...

pzdr
m
  
 
A jak się do tego dobrać?
Czy trzeba rozkręcać kolumne kierownicy żeby sie upewnic??
  
 
nie, podejrzewam, że wystarczy zajrzeć pod maskę, bądź wleźć pod auto, nie wiem dokładnie jak to w starletce jest zrobione, ale podejrzewam że jakiś wielki kosmos to nie jest...
  
 
U mnie wystepuje bardzo podobne zjawisko i nawet powiedzialem o tym podczas przegladu.Facet stwierdzil ze to nic hroznego pokazal mi costam nie wiem dokladnie jak to sie nazywa, wydaje mi sie ze to jakas tulejka stabilizatora.mowil ze jak bede mial chwile to zebym wymienil ale przeglad przeszedlem bez niczego.

Pozdrawiam
  
 
no, możliwe też że to łącznik stabilizatora, tudzież właśnie tuleja mocująca go do podwozia... mi też coś stuka z przodu, jutro wygonię Rav4 z garazu i będę nurkował pod moją
  
 
Tiaa... sprawdź gumy na stabilizatorze. Jak miałem wylatane, to myślałem że mi cały przód zaraz odpadnie
Później łączniki stabilizatora do oglądnięcia.
Pozdro.
  
 
no, u mnie to nie mam pojęcia, najpierw drążki z tyłu, potem biorę się za przód i będę szukał, potem butla lpg, a na koniec wnętrze... coś mi się pracowity dzień zapowiada, dobrze że środę też mam wolną, bo pewnie nie zdążę...
  
 
w mojej gwiazdce było to samo,popatrz jak drążek kierownicy wychodzi z kolumny,tam jest plastikowa tulejka i tam miałem luz,pomogło podłożenie listka ze szczelinomierza między tą rure a plastik żeby skasować luz,musisz ściągnąć kolumne,rozepnij na krzyżaku iwyciąg całą zkierownicą na zewnątrz,tulejka jest dostępna w aso ale droga i dużo roboty bo musisz rozebrać w drobny mak a to pomoże
  
 
Jesli te odgłosy mają metaliczny odgłos to stawiam na magłownice, a dokłądnie na plastikowe tulejki które mogły już sie wyrobić tak na szybki to wez reką mocno chwyć drążek który wchodzi do magłownicy i mocno poruszaj góra dół, powinienes wyczuc lekkie luzy.
U mnie (nie mam wspomagania) jak kiedys wypadła plastikowa tulejka która sobie siedzi u wejscia drążka do magłownicy to zaczeło tak walić ze myslalem ze cos bardzo powaznego a okazalo sie ze mechanik dał za mało smaru i załozyl ja na odpi....sie .

Koszt tulejki plastikowej to jakies kilkanascie zł ASO.
Tak czy inacazej w kazdym ASO powinni Ci to zdiagnozować i wymienic.
W corollce mam takie 2 tulejki ktore za niedlugo wymieniam jedna pelniaca role tlumika drganw kolumnie a druga na wejsciu maglownicy.
  
 
A z kolei u mnie stuki wyczuwalne na kierownicy (zwłąszcza przy dojeżdżaniu do krawężnika) były spowodowane... zużytymi tylnymi tulejami przednich wahaczy. Tyle że na badaniu wszystko było ok. Aby znaleźć przyczynę, trzeba było wymontować wahacze...
  
 
komplet sitenblockow na jeden wachacz kosztuje w JC chyba 125zł (100zł przedni i 25 tylni) ciekaw jestem tylko trwałosci tych elementów z JC
  
 
Cytat:
2006-04-20 10:45:35, Cromm pisze:
komplet sitenblockow na jeden wachacz kosztuje w JC chyba 125zł (100zł przedni i 25 tylni) ciekaw jestem tylko trwałosci tych elementów z JC


U mnie wystarczają na rok - góra póltora roku... , czyli na ok. 20 tys. km
Tak na marginesie - kupiłam kiedyś w ASO i ... też wytrzymały mniej więcej tyle samo. Na nasze drogi nie ma mocnych !
Pomyśleć, że w cywilizowanych krajach ludzie nie wiedzą, że w aucie "robi się" zawieszenie...
  
 
A moze w ASO nie ma nadwymiarowych gumek tzw. poduszek stabilizatora ?
Moze ktoś wie ?

I tak idąc tym tropem jak sie zalozy nową gume na wytarty drążek efekt bedzie taki ze po 10tys znowu bedzie się tłuc