Przycisk POWER

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Ostatnio pojawil mi sie maly problem (?) ze skrzynia automatyczna. Podczas zmiany biegu samoczynnie zalacza sie POWER. Musze przycisnac przycisk zeby go wylaczyc. Czy ktos mial juz z czyms takim do czynienia??
  
 
Mam pytanie-czy przy zaświeceniu sę powera skrzynia przechodzi w sportowy tryb pracy,czy tylko świeci się kontrolka?I czy oprócz tego są jakieś inne objawy?
Czyli po przerzuceniu z P czy N na D zapala się kontrolka?


[ wiadomość edytowana przez: JaRabbit dnia 2006-05-10 09:42:31 ]
  
 
No to raczej nie jest normalne żeby kontrolka zapalała się samoczynnie - może ci przechodzi skrzynia w tryb awaryjny - raz tak miałem i na końcu to już nawet nie zmieniał biegów tylko normalny manual się zrobił hehe

Co do pytania Zalmeda - no tak, wtedy jest jakiś tam tryb sportowy, pali więcej paliwa, szybciej i bardziej ochoczo redukuje biegi i wchodzi w wyższe obroty.

Ja mam z kolei inne pytanie - czy można palić gumę w automacie. Jest N dajemy w pytę i dopiero wtedy D - czy to bardzo szkodzi skrzyni, czy to coś w rodzaju zrywania w aucie z manualem?
  
 
Cytat:
2006-05-10 11:08:26, elChopin pisze:
No to raczej nie jest normalne żeby kontrolka zapalała się samoczynnie - może ci przechodzi skrzynia w tryb awaryjny - raz tak miałem i na końcu to już nawet nie zmieniał biegów tylko normalny manual się zrobił hehe
Ja mam z kolei inne pytanie - czy można palić gumę w automacie. Jest N dajemy w pytę i dopiero wtedy D - czy to bardzo szkodzi skrzyni, czy to coś w rodzaju zrywania w aucie z manualem?


I co było?Bolało w kieszeni?
A propos palenia gumy: Kup zapasową skrzynię i można popróbować .I daj znać jakie efekty
  
 
Sprawdź przede wszystkim poziom oleju w skrzyni. Może trzeba uzupełnić, a może czas na wymianę?? NIe wolno zlekceważyć obowiązku wymiany oleju w skrzyni jeśli ma ona dobrze służyć.

Co do przełączania z N na D przy pełnym gazie - na pewno nie jest to mądre.
  
 
Mruganie kontrolki POWER oznacza awaryjny tryb pracy skrzyni Wskazana szybka wizyta w porzadnym serwisie gdzie mają skaner do tej skrzyni..
Co do działania Powera - dobrze opisał to ElChopin z zastrzeżeniem, że zwiększone spalanie powoduje pedał wciśnięty w podłoge a nie sam tryb pracy skrzyni.
Co do pytania Króliczka - raczej prędzej niż później spalisz tarczki lub pościnasz wypusty na tarczkach.
Dołączam się do pytania - ile kosztowała naprawa skrzyni, gdzie robiłeś i jak wrażenia?
  
 
a mi laikowi w kwestii automatow wydaje sie ze po prostu w automacie pali sie gume majac odpowiednio duza pojemnosc silnika i moment obrotowy
  
 
Cytat:
2006-05-10 19:16:05, qbaj pisze:
a mi laikowi w kwestii automatow wydaje sie ze po prostu w automacie pali sie gume majac odpowiednio duza pojemnosc silnika i moment obrotowy



Wnikając w schemat elektryczny esperala (AUTOMATA !), doczytałem,że nasze automaty mają czujnik TCS. Czyli jakby nie kombinować palenia gumy nie będzie
  
 
Cytat:
2006-05-10 19:39:06, JaRabbit pisze:
Wnikając w schemat elektryczny esperala (AUTOMATA !), doczytałem,że nasze automaty mają czujnik TCS. Czyli jakby nie kombinować palenia gumy nie będzie


No.. nie wiem... Co to za czujnik? Kontrola trakcji w esperaku?
Mnie parę razy udało się zakręcić kołami na suchym. A w zimie na śliskim przeca nie ma z tym problemu.
Qbaj: my tak tylko teoretycznie. Przy tej mocy silnika kółkami można zapiszczeć w manualu strzelając ze sprzęgła. Teoretycznie to samo możnaby zrobić w automacie właśnie wrzucając tryb D przy wysokich obrotach. Metodą alternatywną tak dla manuala jak i automata jest mocna wciśnięcie gazu - ale wtedy faktycznie potrzebna jest moc i moment.


[ wiadomość edytowana przez: Navi dnia 2006-05-11 14:34:47 ]
  
 
Cytat:
2006-05-10 19:48:53, Navi pisze:
No.. nie wiem... Co to za czujnik? Kontrola trakcji w esperaku? Mnie parę razy udało się zakręcić kołami na suchym. A w zimie na śliskim przeca nie ma z tym problemu. Qbaj: my tak tylko teoretycznie. Przy tej mocy silnika kółkami można zapiszczeć w manualu strzelając ze sprzęgła. Teoretycznie to samo możnaby zrobić w automacie właśnie wrzucając tryb D przy wysokich obrotach. Metodą alternatywną tak dla automata jak i automata jest mocna wciśnięcie gazu - ale wtedy faktycznie potrzebna jest moc i moment.

no ja wlasnie o tym mowilem..ze to co ogladam na filmach amerykanskich to nie jest zadna szybka zmiana na D tylko po prostu 5L pod maska..wtedy kola zawsze zabuksuja
  
 
Cytat:
2006-05-10 19:48:53, Navi pisze:
No.. nie wiem... Co to za czujnik? Kontrola trakcji w esperaku? :-


Kontrola trakcji to ESP.A na schemacie to się nazywa czujnik momentu obrotowego w każdym razie brzmi to mniej więcej tak (z pamięci)- złącze czujnika momentu obrotowego ASB
  
 
Cytat:
2006-05-10 22:30:26, JaRabbit pisze:
Kontrola trakcji to ESP.



e tam
ESP - to stabilizacja jazdy
TCS - Traction Control System - system kontroli trakcji
  
 
coś mi się poheblowało sorki
  
 
Cytat:
2006-05-10 22:38:56, JaRabbit pisze:
coś mi się poheblowało sorki



Nic nie szkodzi Przyjedziesz na zlot, obskoczysz wpierdol - będzie luz
  
 
Taaaaaaa,to już drugi obiecany .
Ale jako,że nie jestem skąpy i jestem wielkoduszny ,w swojej ostatniej woli , proszę o wypłacenie całej należności np.Esperynkowi-żółtodziobowi.Niech wie,że membry klubowe dzielą się z młodszymi
  
 
eee - chłopaki w instrukcji wyraźnie pisze, że jazda z wciśniętym powerem wiąże się z większym spalaniem.
  
 
co do palenia gumy, to patrzac pod katem skrzyni biegow, jej trwalosci itp, z tego co wiem, to znacznie przyjazniej jest zarzucic D, wcisnac ile sie da hamulec i gaz do konca, jak obroty osiagna zadowalajacy poziom, puszcza sie hamulec i juz, tak czy inaczej palenie gumy nie jest zdrowe, bardziej w automacie, w manualu tez.... oprocz sprzegla sa jeszcze przeguby i kilka innych gadzetow, ktore nie koniecznie musza lubic duze obciazenia.
A przedewszystkim, po cholere palic gume, przecie wtedy samochod wolniej odjezdza i w ogole...
Kazdy robi tak jak lubi...
P.S. Jak chcesz palic gume, zamontuj sobie instalacje nitro, naswietl panom jak beda montowac zeby wysterowali na jakies 250-300KM, nie bedziesz musial sie zatrzymywac zeby gume spalic... co najwyzej pewnego pieknego dnia cza bedzie wykazac sie refleksem co by zdazyc zlapac swiece spadajace z nieba, tu dziez tlok lub cos w tym stylu
  
 
Cytat:
2006-05-11 10:07:54, kinatS pisze:
co do palenia gumy, to patrzac pod katem skrzyni biegow, jej trwalosci itp, z tego co wiem, to znacznie przyjazniej jest zarzucic D, wcisnac ile sie da hamulec i gaz do konca, jak obroty osiagna zadowalajacy poziom, puszcza sie hamulec i juz,


dŻISUS, CHŁOPIE. tak nie wolno robioć. Rozwalisz skrzynię
  
 
O MODOWIE
Zamknijcie ten wątek ,bo coraz genialniejsze pomysły przychodzą użytkownikom nieautomatów
  
 
Navi: a myslisz ze rozkrecanie silnika i wrzucanie D jest zdrowsze ?? Tak ogolnie to tak jak wspomnialem, w zadnym samochodzie palenie gumy nie jest zdrowe, szczegolnie w tkaim gdzie do osiagniecia efektu trzeba kombinowac, typu strzelanie ze sprzegla itp itd... nie ma to tamto... zreszta... ogolnie jak dla mnie jest to idiotyczne poprostu ...