Odłączenie aku i błąd komputera Omega A

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hello.
Sprawa wygląda tak:
Robili mi dzisiaj alternator w Omedze 2.0 rocznik 1990.
No i odłączyli akumulator, po ponownym podłączeniu na stałe świeci mi się
żółta kontrolka, na której jest narysowana obudowa silnika (czyli kontrolka
błędu komputera).
Gość, który naprawiał alternator powiedział że jak silnik działa i normalnie
jadę to nic się nie dzieje, tylko komputer się rozprogramował.
Moje pytania -
czy możliwe jest rozprogramowanie komputera po odłączeniu aku?
w jaki sposób zaprogramować komputer nie jadąc do elektronika (gość mówił że
trzeba silnik zagrzać?)?
czy świecenie się tej kontrolki, czyli błąd komputera może spowodować jakieś
uszkodzenia?

Pozdrawiam
  
 
Gratuluję mechanika profesjonalisty!zapytaj go co ma wspólnego nagrzanie silnika z kontrolką defektu elektroniki.spinacz w łapę i do roboty sam znajdziesz usterkę jak nie bedziesz wiedział co i jak użyj funkcji szukaj a dopier później pytaj.nie zrób odwrotnie bo bedzie zjebka.
  
 
A swoją drogą ten mechanik to....jak go się zagrzeje to też może przestanie świcić ale oczami..... słów brak gdzie się tacy rodzą i gdzie znajdują klijentów
  
 
odłącz aku ponownie na jakiś czas, po podłączeniu odpal silnik na benie, bez dotykania czegokolwiek (łącznie z pedałem gazu) niech sobie tak popyrta aż motorek osiągnie normalną temp. pracy. jesli nadal bedzie się zapalać lampka znaczy "druciarz" ci coś sp...
wtedy kody
mi ostatnio po spawaniu podłączyli aku, no i oczywiście po odpaleniu motorka, pan spawacz deptal gaz, "co by wartko celsjuszów nałapal", no i nałapał ale błędów
  
 
Co do mechanika, to wbrew pozorom nie jest to jakiś kiepski ziomek, bo auto było robione w firmie "Zapłon" we Wrocku, raczej chwalonej.

Jutro będę próbował coś zrobić, jak nie pomoże to co napisał ptaszorek, wtedy podam kod błędu.

Domyślam się że w C20NE jest montowany motronic?
  
 
kolego jak jesteś z Wrocławia to zgłoś się do AutoSeby (jedź to kogoś z klubu) a nie po jakiś zapłonach
  
 
Cytat:
2006-05-27 23:04:05, Adrian_M pisze:
kolego jak jesteś z Wrocławia to zgłoś się do AutoSeby



Auto Seba już nie pracuje tam gdzie pracował, czyli na Toruńskiej, a poza tym w soboty mają raczej zamknięte
  
 
A zobacz czy ten mechanik ( ) wpiął wtyk od czujnika temperatury jest to koło alternatora i to jest przyczyną świecenia kompa albo zobacz czy czegoś tam nie urwał może miał żle coś odkręcić.
  
 
Wiem jak ma wyglądać złącze, wiem gdzie szukać, ale nie mogę znaleźć, dlatego też

zrobiłem fotki - wygląda to tak:

Zdjęcie całości

Zdjęcie górnej części

Zdjęcie dolnej części

U góry jest czarna skrzynka z napisem EMU-4, wchodzi do niej złącze 14-pin
Na dole kontroler sondy lambda - też 14 pin i ten biały 10 pin.

Nic takiego co jest opisywane jako złącze diagnostyczne nie znalazłem

Przy bezpiecznikach nie ma, pod pasażerem też nie ma ;-(.
  
 
złącze diagnostyczne

Ale tak jak mówiłem sprawdź najpierw poprawność tej wtyczki koło alternatora ona jest jakby w blok(dokładnie w pompe wody) wkręcona, 2 piny
  
 
wywaliło 15 i miałeś rację

Wielkie dzięki.
  
 
Browar.
  
 
Cytat:
2006-05-28 06:47:10, sandal pisze:
Auto Seba już nie pracuje tam gdzie pracował, czyli na Toruńskiej, a poza tym w soboty mają raczej zamknięte


mają zamknięte bo to leniuchy
ale to dobry chłop tylko ma na drugi dzien kaca