Pedal sprzegla wpadl - co to jest? pilne

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
troche szukalem ale nie znalazlem.
jechalem jak zwykle. zmienialem biegi jak to bywa od 1 przez 2 i 3. naciznalem pedal sprzegla zeby zmienic bieg na 4.
cos prztyknelo. bieg 4 juz nie chcial wejsc. pedal sie nie podniosl.
teraz jak naciskam to linka ciagnie moze 1cm.

co to jest? caly zespol sprzegla do wymiany? czy moze jest inne rozwiazanie.

prosze o szybka odpowiedz.

[ wiadomość edytowana przez: wer1207 dnia 2006-06-02 17:55:28 ]
  
 
Witam
Jak miałem Escorta 89 to przeskoczyła dźwignia na wielowypuście wchodzącym do skrzyni. W MK VII nie ruszałem sprzęgła ale jak dobrze pamiętam to jest samoregulator przy pedale - może tam szukać.
pozdrawiam
Arturek
  
 
mowisz o tej srubce co tam jest. pojde do samochodu i troche ja podkrece. zobacze czy cos to da.

------------------------------------------------------------------------

no i dalo. okazalo sie ze padlo mi to plastikowe polkole (na osimocowania pedala peklo) co ciagnie linke. mam nadzieje ze nic wiecej.

na zdjeciu sa 3 strzalki.
1.szczerba w zebatce
2 i 3: miejsca pekniecia.


czy ktos wie jak to sie nazywa zeby sie w sklepie o to zapytac czy moze ladnie wtopic tam druta i bedzie spoko (chcialbym).

pozdro

[ wiadomość edytowana przez: wer1207 dnia 2006-06-02 18:37:33 ]
  
 
sie to chyba nazywa pólksiezyc czy samoregulator albo jakos tak jak zwał tak zwał wez stary i kup koszto chyba 30-40zł


[ wiadomość edytowana przez: PATENT dnia 2006-06-02 18:41:19 ]
  
 
chyba tak zrobie.

ps. fajny kolor masz.

pozdro.

ps2. kto ma takie cos do sprzedania i za ile?
  
 
Cytat:
2006-06-02 18:52:56, wer1207 pisze:
chyba tak zrobie. ps. fajny kolor masz. pozdro. ps2. kto ma takie cos do sprzedania i za ile?



a który kolor?????
  
 
miałem ten sam problem w swoim mk VII 1,8 TD w moim przypadku koszt to nie całe 15 pln w "auto euro" (bez zniżek) ale oprócz tego sprawdź jeszcze stan linki sprzęgła jeśli jest choć trochę postrzępiona (np przy pancerzyku) to te półksiężyce będą Ci pękały coraz częsciej (ja wymieniałem je 3 razy a potem kupiłem jeden na zapas i wymieniłem linkę sprzęgła i nie było już konieczności korzystania z zapasowego półksiężyca )
  
 
Witam,

Padł CI kolego samoregulator, musiał się złamać. Koszt nowego to 15 PLN w każdym sklepie samochodowym (zamiennik). Jeżeli nie masz czasu na naprawe lub póki co kasy na nowy + wymiana to możesz zrobić sobie sprzęgło na krótko jak ja gdy 400 km od mojego miasta w niedziele mi samoregulator poszedł. Znajdź kawałek sprężyny lub jakiejś blachy, podnieś maske, wyciągnij linke sprzęgła z łapy, nasadź na linke sprężynke w jakimś miejscu by ją napinało i sprzęgło będzie działać, ale będzie bardzo nisko łapało, praktycznie od samej podłogi i długo tak nie pojeździsz.
  
 
Też tak miałem, pękł samoregulator, po założeniu okazało się, że dalej jest wpadnięte. Wyszło, że padł docisk sprzęgła i wszystko było do wymiany.
  
 
samoregulator, glowa lapy sprzegla spadla lub cos w srodku ...te dwie rzeczy bardzo prawdopodobne sam juz walczylem z tematem ..pozdro

[ wiadomość edytowana przez: forditd dnia 2006-06-03 08:21:42 ]

[ wiadomość edytowana przez: forditd dnia 2006-06-03 08:22:15 ]
  
 
Cytat:
a który kolor?????



ten niebieski


Cytat:
wszystko było do wymiany.


co to znaczy wszystko? caly komplet sprzegla?


Cytat:
samoregulator, glowa lapy sprzegla spadla lub cos w srodku


jak to rozumiec?
samoregulator na 100% i cos w srodku
czy
samoregulator lub cos w srodku



pozdro, dzieki za odpowiedzi.


jeszcze mam jedno pytanie:
czy ta korba za ktora ciagnie linka powinna tak mocno stac? probowalem to rekami ruszyc i nic nie idzie.

[ wiadomość edytowana przez: wer1207 dnia 2006-06-03 10:58:21 ]
  
 
wymienilem ten popaprany plastik. nie jest to samoregulator. w miom modelu nie ma tej zapadki. jest sruba do regulacji.

jesli ktos chce wiedziec jak wymienic to g, to sluze rada.

temat uwazam za zamkniety.

w droge. mam nadzieje ze troche to pojezdzi.
  
 
A co Ty masz za model ? MK7 ale jaki silnik ? Generalnie samoregulator powinieneś mieć...
  
 
mk7 z 10.97. ponoc od 95 juz byly sruby. motor 1.3. ponoc wielopunkt. jeszcze niemiecki.

pozdro duchu
  
 
No ja mam troche młodszy rocznikiem bo 97 i mam samoregulator, ale 1.8td. To dziwne. I też niemiec.
  
 
no ja przeciez tez mam z 97, ale mam ta srubke. moze w dieselu jest inaczej niz w benzynie.
  
 
jak sie rozbiera to ustrojstwo ?? jest problem z wyciagnieciem pedalow ??
  
 
generalnie mozna sie wkurzyc na ten patent ja wyjalem cala blache z pedalami robilem to pierwszy raz(mala amatorka) wiec nie do konca prawidlowo choc wydaje mi sie ze bedzie duzo wygodniej wyjac calosc i nie przybierac pozycji wygietej przez dlugi czas ..pozdro
  
 
Cytat:
jak sie rozbiera to ustrojstwo ?? jest problem z wyciagnieciem pedalow ??



ogolnie nie ma.
przyda sie srubokret + i kombinerki z waskim noskiem

1. odkrecic ten plastik co kryje bebechy pod kierownica
2. dobrze jest odczepic skrzynke bezpiecznikow ze sprezynki z frontu i jednego zawiasa z tylu
3. zdjac blokade z osi pedalow (do tego kombinerki). Jest ona umieszczona tuz przy pedale hamulca z jego prawej.
4. wyciagnac os pedalow w strone lewa; najpierw z osi spadnie pedal hamulca potem pedal sprzegla.
to tak ogolnie. montaz w odwrotnej kolejnosci.

pozdro
  
 
Tu jest opis