Piszcie wszystko o silniku G4FK (serce Accenta GT 1,5 16V)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
chciałbym zdobyć jak najwięcej informacji o serduchu mojego Hultaja Accenta GT. Ktoś..gdzieś...kiedyś dał mi link na stronę techniczną/serwisową HMC, gdzie było bez liku informacji w j.ang. o wszystkim co jeździ mając na masce "krzywe H".

Zatem piszcie wszelkie info o tym silniku typ G4FK. Prócz danych o mocy, kompresji, sprężaniu, itp...piszcie jaki olej bylby dobry dla 9 latka, albo czy rozrząd jest typu bezkolizyjnego (taką info dostałem od kogoś z Vimot'u). Aha, podobno licencja na G4FK pochodzi od Mitsubishi - w jakich modelach i rocznikach w montowany był on w Mitsu?

Aha, troszkę świszczy mi łańcuszek między wałkami - jak można się tego świszczenia pozbyć - konserwacja, czy może wskazana jest wymiana łańcuszka. Oooo, i jeszcze jedno - czy zawory w tym silniku wymagają regulacji, czy są samoregulujące??

Oki, czekam na silny odzew - jak to zwykle na tym forum

Pozdrawiam wszystkich Hultaji!!

the-moonGT
  
 
Odzew może być mały bo Accentów z tym silnikiem jest dużo dużo mniej niż z 1,5 12V. Na liście klubowej też nie wiem czy jest chociaż kilka.
Pozdrawiam!
  
 
Taak, GT to małopowtarzalny egzemplarz na Polskich drogach... ale od momentu kupna ACC GT z baczną uwagą śledzę jego braciszków, i tak parę razy udało mi się wypatrzeć na warszawskich ulicach "bliźniakówGT"... no mam nadzieję, że użytkownicy tej fajniótkiej wersji jednak dadzą odzew!! Taka mała integracja wokół tego modelu....zobaczymy....pozdrawiam
  
 
Na liście klubowej tylko jedna osoba pochwaliła się posiadaniem Accenta z "szesnastozaworówką" pod maską... Niestety na forum napisała tylko jeden post od dnia rejestracji.
Pozdrawiam!

PS: jaką dokładnie moc podaje producent dla tego Accenta, 102KM? Nieźle, ciekaw jestem jak to się zachowuje na drodze.
  
 
Na stronach webtecha jest 105KM i podejrzewam że to ta sama wersja silnika.+- parę koników. A jak się zachowuje, hmmm... dla mnie super.... ten silnik na licencji Mitsu tak jak w japończykach uwielbia wysokie obroty.....ja od czasu do czasu przeciągam do 5500-5800 rpm. Jednak dużo traci przy zmianie biegów.....nie jest to miodzio jak w np w Hondach. No i jak dla mnie to przy takim stosunku mocy do masy jest trochę "za miękki".

Przede wszystkim może się mierzyć z autkami europejskimi z silnikami do 1,6 16V. Ojciec ma Escorta 1,6 16V - i tylko 90KM. W tym zestawieniu to mój Hultaj to prawdziwe GT

Przede wszystkim silniczek jest w super stanie tak jak całe autko. Naprawdę poprzedni właściciel dbał o niego jak o skarb....

Jakby co to polecammmmmmmm!!!!


the-moonGT
  
 
Cześć Hultajowcy. Dłuuuuggo mnie nie było z powodu zdrowotnych problemów. Po prostu gips od pasa w górę nie jest ułatwieniem w pisaniu czegokolwiek. Nieważne!!! Moon daj mi adres na emaila:slawekb1@interia.pl to wyślę Ci płytką CD wszystko co do tej pory udało mi się ściągnąć z netu dotyczące Hultaja. Ściągi są z różnych miejsc i do chwili obecnej nie są uporzadkowane, ale jest trochę tego m.in. elektryka, dane techniczne, obsługowe. Wszystko w wersji ang. Pozdrawiam wszystkich!!! Zaznaczam, że nie wysyłam ogólnie materiałów odpłatnie i robię tylko jeden wyjątek, tak z dobrej woli, po prostu. Sorry dla innych chętnych. Pozdrawiam!!!
  
 
Szkoda że temat umarł, mało informacji o G4FK, a już nie wspomnę jaki problem z kupnem np. cewek WN. Szukam takowych od pół roku...