Głowica

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Robię regenarację głowicy, a właściwie zaworów. Miałem problem z wolnymi obrotami na gazie i gazownicy powiedzieli że winą są zawory. Wcześniej był robiony zawór biegu jałowego i różnego rodzaju czujniki i pomogło w 50%. Właśnie dzisiaj zdjołem głowicę i okazało się, że zawór wylotowy 1 i 3 garka garka były uwalone i wlotowy 3. Teraz mam pytanie - czy przy składaniu uszczelkę głowicy i kolektora wydechowego składa się na sucho czy smaruje się jakimś czymś i jaka jest kolejność przykręcania śrub głowicy.
Esi MKV silnik 1,6 8V EFI.
  
 
Raczej niczym sie nie smaruje. A co do kolejności dokręcania to zobacz do książki
  
 
Witam
Uszczelki przykręca się na sucho a kolejność dokręcania śrub to tak po mojemu-od środkowych na boki i do tyego jeszcze na krzyż.Pode sle ci obrazek na priva bo tu nie mogę jakoś go wyświetlić.
Pozdrawiam
  
 
Nie mogę wrzucić obrazka może ktoś by mnie oświecił jak to się robi albo biniu podak swój e-mail.
Pozdro
  
 
Kolejnosc dokrecania srub glowicy

  
 
Witam
I już wszystko masz jasne dzięki koledze mazzi19 a ja nic nie wiem tzn. :jakbym chciał wrzucić obrazek to jak to zrobić????
Kolego mazzi19 mógłbyś pomóc.
Pozdrawiam
  
 
Oczywiscie.
Prosze bardzo
tu klikac
  
 
Witam
Wstawiłem już głowicę, tylko nie wiem z jaką siłą dokręcać śruby ??
Pozdrawiam
  
 
Śruby mocowania głowicy (każdorazowo śruby nowe):
1. etap: 20 do 40 N -m;
2. etap: 40 do 60 N -m;
3. etap: dokręcić o 90;
4. etap: dokręcić o 90.
Śruby mocowania pokryw łożysk głównych: 90 do 100 N -m.
Śruby mocowania pokryw korbowodów: 30 do 36 N-m.
Śruby mocowania koła zamachowego: 82 do 92 N-m.
Śruby mocowania tylnej pokrywy kadłuba: 8 do 11 N-m.
Śruba mocowania koła pasowego wału korbowego: 110do 115 N-m.
Śruba mocowania napinacza paska zębatego: 16 do 20 N-m.
Śruby mocowania kołnierza oporowego wału rozrządu: 9 do 13 N-m.
Śruba mocowania koła zębatego wału rozrządu: 54 do 59 N -m.
Śruby mocowania pompy cieczy chłodzącej: 7 do 10 N-m.
Śruby mocowania pokrywy przedniej pokrywy kadłuba (obudowy pompy oleju): 8 do 11 N -m.
Czujnik ciśnienia oleju: 18 do 22 N -m.
Śruby mocowania pokrywy pompy oleju: 8 do 12 N -m.
Śruby mocowania miski olejowej: 5 do 8 N -m.
Śruby mocowania osłony paska zębatego: 9 do 11 N-m.
Nakrętka mocowania sworznia podparcia dźwigni zaworu: 25 do 29 N -m.
Śruby mocowania pokrywy głowicy: 5 do 8 N -m.
Śruby mocowania pompy paliwa silnika gaźnikowego: 14 do 18 N-m.
Śruby mocowania kolektora dolotowego: 16 do 20 N -m.
Śruby mocowania kolektora wylotowego: 14 do 17 N -m.
Śruby mocowania osłony termicznej kolektora wylotowego: 14 do 19 N -m.
Śruby mocowania obudowy termostatu: 9 do 11 N-m.
Śruby mocowania gaźnika: 12 do 21 N -m.
Świece zapłonowe: 17 do 33 N -m.
Śruby mocowania rozrusznika: 35 do 45 N -m.
  
 
Witam
Dzięki mazzi19 teraz już wszystko jasne.
Pozdrawiam
  
 
mam pytanie jakie są objawy zurzycia uszczelki pod głowicą, albo pękniętej głowicy??
  
 
czy trzeba szlifowac głowice jak sie wymienia uszczelki ?
  
 
Dobrze by było.
  
 
Koniecznie, ale ja lekko przyszlifowac a nie zeszlifowac... bo pozniej to juz beda schody, inna kompresja - dostana korby, itp.
  
 
A czym to sie robi ?
Normalnie papierem sciernym jakims cienkim ?

tak pytam bo ma mi znajomy robic wymiany uszczelek
  
 
Witam

Głowicę najlepiej dać do zakładu który szlifuje bpo samemu papierem to sie równo nie zrobi
  
 
Cytat:
2007-11-14 02:09:42, didoxxl pisze:
A czym to sie robi ? Normalnie papierem sciernym jakims cienkim ? tak pytam bo ma mi znajomy robic wymiany uszczelek



no powodzenia w szlifowaniu glowicy papierem do tego sluzy szlifierka magnesowa, w ktora sa wyposazone specjalistyczne warsztaty
  
 
oddałem auto do mechanika ... prawdopodobnie wszystko trzeba kupić od nowa .... i na nowo zakladac...
  
 
Cytat:
2007-11-22 14:57:10, didoxxl pisze:
oddałem auto do mechanika ... prawdopodobnie wszystko trzeba kupić od nowa .... i na nowo zakladac...



Jak to kupić od nowa?

Zawory przeszlifować (chyba że już nie ma czego to trzeba nowe)
Gniazda zaworów wyfrezować
Dotrzeć zawory
Płaszczyznę głowicy planować
Nowe uszczelki i złożyć

Poza pracami szlifierskimi można samemu wszystko inne zrobić i nie powinno być drogo