Gaźnik samary w 2107

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
ostatnio naszła mnie myśl jak by się spisywał gaźnik samary w 21072 1300
i jak by ktoś wiedział jakie są dysze w gaźniku od 2107 to bym poprosił o numery
  
 
Ja mam przy swoim starym silniku po 2107 gaznik od samary. Powiem ze sie spisywał EXTRA. Rozm. dysz to nie znam!
  
 
to był gaźnik od 1300
i ile na nim paliła

widziałem gaźnik od samary wozebrany i wydaje mi się że mają dużo lepszą i nowszą kąstrukcje
  
 
Tak 1300.
paliła 11.25l na 100km(LPG) po Warszawie
  
 
wiecie może czy gaźnik 21083 jak dodać podkladke pod niego)
jest wyższy czy niższy od gaźnika ozon 2107
ozdr
  
 
Cytat:
2015-09-02 16:32:01, janjestemjan pisze:
wiecie może czy gaźnik 21083 jak dodać podkladke pod niego) jest wyższy czy niższy od gaźnika ozon 2107 ozdr



Ja mam chyba w mojej graciarni jeszcze gaźnik wymontowany z mojej samary. Niestety graciarnia nie u mnie w domu jest, tylko parę przecznic dalej, ale jakbyś się decydował na tego moda, to gaźnik mogę za dobre słowo oddać Miejsce w graciarni zabiera, ale wyrzucić żal.

Pzdr,
P.
  
 
a jest niższy>>>????

jak wygląda regulacja biegu jalowego---srubka regulacyjna uchylenia przepustnicy ::>>(jak w 2103))??
czy ma oddielną mini gardziel jak w ozon>>>???
  
 
Jako że, ostatnio dużo interesuje się gaźnikami, to wam powiem, że gaźnik samary jest lepszy, chociaż konstrukcja jest gorsza. Gaźnik typowo samarowski, nie jest zalecany do naszych wozów, że względu, na to, że ma "dziury" w pracy. Jest pewna hybryda, czyli gaźnik samary+gaźnik klasyka. Numer takiego gaźnika to 21053-1107010-20



Jest po prostu kozacki. Regulacja wolnych obrotów, tak jak w 2103.




[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2015-09-03 07:23:31 ]
  
 
Vadim - w jakim aucie był stosowany domyślnie? Czysta ciekawość.
  
 
Domyślnie, to w żadnym. To coś w rodzaju tuningu.
  
 
a ile taki bajer kosztuje ? jakie ma gardziele i zwężki ?
  
 
Cytat:
2015-09-02 21:48:10, SzokoLada pisze:
Jest po prostu kozacki. Regulacja wolnych obrotów, tak jak w 2103.



Mam taki "kozacki" gaźnik i tyle czasu co ja przy nim spędziłem....

Orientujesz się jak wygląda swap takiego gaźnika na gaźnik DAAZ (Weber). Od góry i od dołu pasować będzie od strzała ale:

1. Wejście paliwa z drugiej strony - nie problem
2. Podłączenie linki od ssania - takie samo?
3. Cięgno gazu/prezpustnicy - podejdzie czy trzeba przerabiać?
4. Wężyki - taki sam układ, czy czegoś będzie brakować.
5. Układ oszczędzacza - nie problem - od razu do ominięcia.

Miałem takiego DAAZa w poprzedniej ładzie ale nie pamiętam...
  
 
Kamil, jeżeli masz 21053-20 i nie możesz z nim sobie poradzić, dawaj go mi, chętnie odkupie. Ja juz sobie dam rade z nim.
  
 
Danie rady polega na tym, że ma luzy na osi przepustnicy i ciągnie lewe powietrze. Ogólnie rzecz biorąc jest dość zużyty.

Masz jakiś pomysł jak sobie z tym poradzić?

Wracając to tematu, to widzę, że Weber wchodzi 180stopni odwrotnie niż myślałem, tak że rurka z paliwem jest od strony przodu auta (czyli jak w solexie) a sterowanie przepustnicą i ssaniem od strony przegrody. Czyli wymagana jest przeróbka w tym obszarze.

Ogólnie to nie jestem zwolennikiem wymiany gaźnika na nowy, wolałbym ogarnąć skutecznie temat. Moje pytania to raczej akt desperacji i sądowanie możliwości. Czym się to zakończy - zobaczymy.
  
 
zdobylem okazyjnie nowy gaźnik 21083

jak otwiera się i w ktorym momencie
druga przepustnica,,((bo chyba ktoś się nim kiedys bawił i zle poskladal))


  
 
Na osi pierwszej przepustnicy jest taka krzywka. Jest ona od strony nakrętki (czyli po przeciwnej stronie od przyłączenia cięgna gazu). Krzywkaw przy pewnym uchyleniu pierwszej przepustnicy popycha taką wajchę, która jest zamocowana na osi drugiej przepustnicy.
  
 
Kiedyś mi się przycinała druga ośka i nagrałem filmik jak to pracuje, może Ci pomoże

YouTube
  
 
...
Cytat:
2015-09-10 09:56:41, Kamil_H pisze:
Na osi pierwszej przepustnicy jest taka krzywka. Jest ona od strony nakrętki (czyli po przeciwnej stronie od przyłączenia cięgna gazu). Krzywkaw przy pewnym uchyleniu pierwszej przepustnicy popycha taką wajchę, która jest zamocowana na osi drugiej przepustnicy.



Źle napisałem. Ta krzywka staruje pompką wzbogacenia mieszanki. Druga przepustnica jest otwierana mechanicznie przez dźwignie zamontowane na osi od strony ciętna. Tu masz rozebrany ten gaźnik na części pierwsze: KLIK

[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2015-09-10 12:04:32 ]
  
 
ok już temat rozwiązany---
powiedzcie mi gdzie podlączyc kruciec wychodzący z podstawy gaznika pod pompją przyspieszania,,,
i drugi kruciec obok tego który ciągnie paliwo,,,
jest tam jakiś oszczędzacz>>>????

oba są dość grube i jest jeszcze jeden cienki--ale tego diagnozuje jako kruciec do aparatu!!

  
 
Cytat:
2015-09-10 12:09:34, janjestemjan pisze:
ok już temat rozwiązany--- powiedzcie mi gdzie podlączyc kruciec wychodzący z podstawy gaznika pod pompją przyspieszania,,, i drugi kruciec obok tego który ciągnie paliwo,,, jest tam jakiś oszczędzacz>>>???? oba są dość grube i jest jeszcze jeden cienki--ale tego diagnozuje jako kruciec do aparatu!!



Zrób zdjęcia i zaznacz na nich o które króćce chodzi, będzie łatwiej.