Nikt mi nie pomógł

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
pisałem już o tym ze 2 razy, w warsztacie też lipa, mianowicie jest popiskiwanie przy ruszaniu dochądzące od strony skrzyni-sprzęgła, za cholere nie wiadomo gdzie. Piska też na 2-jce w pierwszej fazie i nawet trójce zaraz po włożeniu biegu i dodaniu gazu (ale tu już ledwo słyszalne).Najwiecej przy najbardziej obciążonym silniku-z miejsca,pod górę itp. Wymieniona została tarcza sprzęgła, wg mechanika docisk i łożysko były ok, moze docisk lekko przypalony.
Zawsze przy puszczaniu pedału sprzegła, nigdy na postoju, i zawsze przy dodawaniu gazu. Po wymianie tarczy ustało metaliczne żężenie na różnych biegach ,piszczenie zostało ,dodatkowo puszcza lekko lekko olej ze skrzyni w miejscu połączenia z półoską (tam gdzie przegub i weieloklin). Auto ma 105tys, 1.3 z 1996 roku. Życzliwym dzięki za pomoc, a propos gdzie w Lublinie i okolicach się udać z tym?
  
 
może nikt na forum nie spotkał sie z tym problemem .
.....Gdzie sie udać do ASO -FORDA !!!
  
 
hmmm przy dodawaniu gazu mowisz.......... a sprawdzales poduszki silnika? i metalowa uszczelke wydechu taki stozek (niewiem czy w tym silniku jest ale chyba tak).... dodajesz gazu to silnik sie rusza o piszczy -radzilbym to posprawdzac
  
 
jak ze sprzęgłem wszystko oki to może ci skrzynia biegów szwankuje, z braku oleju,albo coś innego, tak mi sie wydaje .
  
 
a czy twój mechanik wogóle odłączył skrzynie? Z mojego doświadzczenia wynika że to sprzęgło
  
 
Cytat:
2006-07-31 21:12:15, borys pisze:
hmmm przy dodawaniu gazu mowisz.......... a sprawdzales poduszki silnika? i metalowa uszczelke wydechu taki stozek (niewiem czy w tym silniku jest ale chyba tak).... dodajesz gazu to silnik sie rusza o piszczy -radzilbym to posprawdzac


Dobry typ, też mi to wpadło do głowy po przeczytaniu, na czym polega problem ...
  
 
Skoro jest wyciek to może jest lub było mało oleju i siadły łożyska w skrzyni.Miałem tak w służbowym aucie po niefachowej naprawie.
  
 
Raz na kilka tygodni też słyszę u siebie takie pisknięcie, gdzieś pod górę, jak dłużej ruszam na półsprzęgle. Ale się tym nie przejmuje. To samo jest u mojego szefa w Renault Scenic, szczególnie jak jeżdzę z przyczepą...
  
 
Cytat:
2006-07-31 21:07:02, domikos pisze:
Wymieniona została tarcza sprzęgła, wg mechanika docisk i łożysko były ok, moze docisk lekko przypalony



moim zdaniem właśnie sobie odpowiedziałeś

skoro mechanik zostawia "lekko przypalony" docisk to nie świadczy to o nim najlepiej

i powiedz mi teraz, skąd masz pewność że ten lekko przypalony docisk nie piszczy??
  
 
A ja mam inne zdanie na ten temat. U mnie w Nissanie piszczaly dwie rzeczy
1) Uszczelniacz lozyska w kole - lozysko dawno sie skonczylo i uszczelnienie zaczelo sie przecierac
2) Piszesz ze masz maly wyciek ze strony przegubu wewnetrznego - zobacz czy gumowa oslona tego przegubu oraz innych nie obraca sie wobec wlasnej osi tzn. zlap polos i te uszczelki i sproboj je obrocic - nie powinno sie dac czegos takiego zrobic jezeli tak to osusz to od srodka i daj nowe opaski zaciskowe.
Byc moze nie jest to zwiazane z tematem ale wydaje mi sie ze warto sprawdzic
Pozdrawiam
Kamyk
  
 
Pisk w okolicasch skrzyni moze powstawać :
- wytarta tulejka pedałów,
- guma na wybieraku od manetki się przytarła,
- rusza się w obudowie skrzyni wałek ( pionowy ),
- trze linka od sprzęgła,
- łożyko dociskowe ma luz,
- ..... ?

i nie mmiej pretenscji to świętych nnie ma......