306 HDI problem ze świecami żarowymi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
306 2 litry HDI - nie zaświeca się kontrolka od świec żarowych, silnik jeśli jest zimny to po odpaleniu słychać nierówny stukot, po zagrzaniu jest ok. Na świece nie dochodzi napięcie. Skąd jest sterowany przekażnik podający napięcie na świece żarowe? Jaki może być powód braku zasilania świec?
  
 
Witam

Moze przydadza sie moje wskazowki, choc beda raczej ogolne. Za prace swiec zarowych odpowiada sterownik (czarna lub szara kostka). Poniewaz jest to sterownik wysokopradowy powinien sie znajdowac w komorze silnika gdzies w okolicy akumulatora (z reguly jest to skrzynka plastikowa z wieloma przekaznikami i napewno jest to wysoka kostka).

Jest to niestety element elektroniczny, ktory czasem sie psuje a na dodatek jest drogi
Jednak odradzam zakup uzywanego sterownika, to jest niepotrzebna loteria. Sterownik nalezy wyjac i ze wzorem isc do sklepu. Koszt takiego sterownika to okolo 200 zl, choc jak poszukasz zamiennikow to i za 50 powinienes znalezc.
Moge ewentualnie poszukac u siebie numeru produkcyjnego tej kostki poniewaz jest ona identyczna w wiekszosci samochodow.

  
 
Witam,
Być może pomogą Ci informacje , które ja posiadam. Z tego co się orientuję kontrolka od świec zapala się dopiero wtedy , kiedy komputer uzna to za stosowne ( jest odpowiednio zimno ). Ja też tak mam w swojej 406 - ce. Również miałem problem z zapalaniem na zimnym silniku ( nierówna praca przez pierwszych kilka sekund ) i jak się okazało miałem walniętą jedną ze świec. Jeżeli zaś chodzi o napięcie to występuje ono na świecach ciągle!. W tych silnikach mamy doczynienia z świecami żarowymi półprzewodnikowymi , które charakteryzują się tym , że przy odpowiedniej temperaturze ich oporność jest tak duża , że nie pobierają prądu. Nie wyklucza to oczywiście problemu ze sterownikiem , ale na początek proponuję gruntowny przegląd świec i ewentualne pomiary napięcia na świecach.

Pozdrawiam i życzę powodzenia.
Adam