Wydajność pompy paliwa.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Załozenia.
Seryjna pompa daje 120 l/h (tak jest w C20ne).3 bary
Wydatek wtryskow to 0,170 l/min (170cc/min).
Czyli przy max bucie pobiera 0,68 litra reszta 1,32 trafia do baku.

Moje wtryski ,265 (265cc/min) czyli pobor to 1,59 litra na minutę
reszta 0,4 litra trafia do baku. 3 bary.

Mam cisnienia paliwa na 3 biegu przy odcieciu 1,6 bara, podejrzewam ze na 5 biegu moge miec duzo mniej.

Musze w calym zakresie predkosci utrzymać 3 bary na listwie.
To jaką musze kupić pompe o jakiej wydajnosc?
Czy dobrze rozumuje, iz potrzebuje 1,59 litra na minute plus 1,32
daje razem około 3 litrow na minute czyli 180l/h.
Czy jest ktos w stanie to policzyc?
Tak aby były spelnione warunki 3 bary na listwie i 1,6 litra poboru paliwa. Ile pompa musi tloczyc paliwa?

W innych autach rozwiazują to tak.
Zmniejszenie przewodow paliwowych i podniesienia cisnienia na listwi, dzieki temu mozna dac mniej wydjaną pompe.
Nia da sie przez analogie dobrac pompy nawet od 5,7 V8 nieznajac innych paremtrow, srednicy przewodów, cisnienia na regulatorze.

Na chwile obecna mam pompe od supry N/a daje rade do 320 koni i 330 Nm, tyle, że u mnie to niewiele poprawiło.
Jest lepiej ale nie na tyle abym było ok.


I jeszcze moze sie komu przyda
W MV6 wtryski to 204 cc czyli max pobor to 1,23 l/h
Jakie sa srednice przewodów nie wiem
regulator 3.0 bary.
Jak jest wydjnosc pompy?



[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2006-09-15 12:06:22 ]
  
 
Nie znam odpowiedzi na twoje pytanie ale.
Co ma dać większe ciśnienie(samo ciśnienie).Wydaje mi sie ,że to coś da ale pod warunkiem zmiany sterowania silnikiem (komputera) .To on jest odpowiedzialny za pracę wtryskiwaczy więc chyba najpierw trzeba by było z nim powalczyć (zmianić czas wtrysku) a następnie zwiększać ciśnienie i ewentualnie wtryskiwacze.
Jeżeli popisałem bzdury to sory ale taki był by mój kierunek ewentualnej zmiany (podniesienia mocy) w silniku.
  
 
Co do max wydajności wtrysków:
jeżeli jakiś wtrysk daje max 260 cc/min to i tak nie znaczy,
że system nawet pod max obciążeniem to wykorzysta.
Wtryski zazwyczaj pracują w 80% max swojej wydajności (przy pełnym obciążeniu silnika).

Czym bardziej się zbliżamy do tej max wydajności lub przez zwiększenie
ciśnienia tę wydajność przekraczamy to odbija się to na ich
bezawaryjności.

Dla teorytyzowania oczywiście można takie założenie przyjąć,
max obciążenie silnika = max ilość paliwa przez wtrysk.

Co do ilości paliwa... wtryski cały czas nie działają.
Działają w impulsach kilku, kilkunasto ms.

Dla silnika wykonującego 5000 obr/min (6 cyl)
mamy 2500 x 6 wtrysków paliwa na min.

Teraz przydałaby się wiedza o czasach otwarcia wtrysku (ms)
następnie wiedza o ilości paliwa wtryskiwanego w 1 ms. Przez
wtrysk i to pomnożyć przez 2500x6 wtrysków...

dla wtrysku: 170 = 0.17 litra na min, min = 60*1000 = 60 000 milisekund. 0.17 / 60000 = 2,8*10^-6 litra na 1 ms wtrysku.
Teoretycznie to można tak wyliczyć...

Czyli potrzbny jest jeszcze czas otwarcia wtryków w ms przy
danym obciążeniu silnika i danych obrotach.

A w praktyce chyba lepiej wziąć manometr i mierzyć
ciśnienie na listwie dodając równolegle pompy paliwa.

Jeżeli jedna pompa daje za małe ciśnienie to 2 powinny sobie poradzić. W BMW 750 są 2 pompy paliwa pracujące równolegle.
Czyli 1 na 2,5 litra silnika.

Trzeba jeszcze mieć pewność, że regulator ciśnienia poprawnie
działa.

uff...

edit:

te teoretyczne wyliczenia dokonywane są oczywiście
dla ful sekwencyjnego wtrysku, omcia ma half-group.
czyli działają zawsze 3 wtryskiwacze w R6


[ wiadomość edytowana przez: marekcaramba dnia 2006-09-15 14:02:42 ]
  
 
Cytat:
2006-09-15 13:37:47, mv6 pisze:
...Co ma dać większe ciśnienie(samo ciśnienie)...



Większe ciśnienie na listwie paliwowej spowoduje, że w tej samej jednostce czasu otwarcia wtrysku przepłynie więcej paliwa.
Czyli wtrysk poda więcej paliwka do cylindra.
  
 
Marek wszystko sie zgadza.
Tyle, że ja załozyłem, iż wtryski osiagają swoja max wydajność naraz. I tu czasy otwarcie wtrysków nie mają znaczenia.
Te wtryski są o wiele bardzie wydajne niz potrzeba i wiem o tym, iż przy mocy jaką bedę chciał by pracował będa to robić na 85%.

Dlatego tez zakładam tak mocną wydajność.

Jedyna rzecz jaką potrzebuję to wiedzieć ile trzeba tloczyc paliwa na minutę aby uzyskac stałe cisnienie paliwa 3 bary przy ubytku 1,6 litra na minutę.

Regulator - zapewnia utrzymanie cisnienia do 3 barów ponad juz nie. Jesli pompa daj 1.6 to nia ma co regulowac.

MV6 tu nie chodzi o zwiekszenie mocy tylko zapewnienie własciwego afr. (własciwie to i mocy bo jak afr bedzie nizsze moc powróci)



[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2006-09-15 14:22:58 ]

[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2006-09-15 14:23:33 ]
  
 
Cytat:
2006-09-15 14:21:22, PiotrS pisze:
...Jedyna rzecz jaką potrzebuję to wiedzieć ile trzeba tloczyc paliwa na minutę aby uzyskac stałe cisnienie paliwa 3 bary ....



przy Twoich założeniach to 180 l /h (ale założenia te powodują,
że masz dużo za duże potrzeby)

ps.

średnica zewnętrzna przewodów paliwowych w omie A to 8 mm


edit:

ciężko będzie dostać pompke o wydajności 180 l/h

150-160 l/h takie są od ręki...


Regulator ciśnienia paliwa regulowany jest podciśnieniem
z kolektora ssącego. Czym większe obciązenie silnika (podciśnienie) tym regulator ciśnienia paliwa mocniej trzyma
(zwiększa ciśnienie przy którym popuszcza). Może coś
tutaj jest zamieszane???

[ wiadomość edytowana przez: marekcaramba dnia 2006-09-15 14:37:26 ]
  
 
Cytat:
zapewnienie własciwego afr


Sory możesz bardziej łopatologicznie

  
 
Zara, zara, coś mi tu na prosty sołtysi rozum nie pasuje.

Co robi regulator ciśnienia? Zamyka powrót jeżeli jest mniej niż 3bary i upuszcza nadmiar do powrotu jeżeli jest więcej niż 3bary.

Jeżeli masz maksymalny ubytek 1,6l/min to wystarczy pompa 1,6 w teorii a w praktyce żeby regulator nie był bezrobotny 1,7 i w górę.

Przecież wystarczy niewielki nadmiar mocy pompy ponad 1,6l.min żebyś miał na listwie 3bary resztę upuści regulator.
Pompa pracuje z prędkością stałą więc przepływ jest stały niezależny od obrotów/zużycia paliwa.

Załóż eksperyment: włączasz pompę na krótko, robisz upust na listwie 1,6l/min i obserwujesz wężyk powrotu jak dla mnie powrót suchy. Jeżeli zmniejszysz upust na listwie to natychmiast działa regulator i powrót robi się mokry.
No prosta hydraulika.

Chyba że przekręcasz kluczyk i w mikrosekundzie ruszasz z piskiem - w tedy może być mało ale to na krótko.

...tu były bzdety.....depresja posprzedażna

EDIT: Jeżeli chcesz zwiększyć dawkę paliwa w jednostce czasu to raczej zwiększ ciśnienie na listwie czyli ustaw regulator na 4bary, tylko nie wiem co na to wtryski i komp.
Nie bardzo rozumiem działanie podciśnienia dla regulatora - oznaczało by to że regulator nie jest na 3bary tylko ma jakiś przedział wolne obroty 3bary-max załóżmy 3,5 bar - czyli wsio ok.


[ wiadomość edytowana przez: Solltys dnia 2006-09-15 15:03:04 ]

[ wiadomość edytowana przez: Solltys dnia 2006-09-16 20:15:01 ]
  
 
"Wiecie czasem te tunerskie bzdety wymień to tamto siamto na większe i mocniejsze przyprawiają mnie o pusty śmiech tak jak audiofilskie kable ze złota ehh"

I w zasadzie na tym powinienem skonczyć ale jako ze Cie lubie...

Jak masz wydatek 1,6 litra na minute i zalozysz taką pompę to nic nie wróci i to sie tylko zgadza.
Reszta to zmyłka.

Komp steruje otwarciami wtrysków przy założeniu, iż na listwie jest 3 bary. Jeśli jest mniej to dostaje się mnie paliwa. Tylko przy zadanym cisnieniu 3 barów (motronic) wtedy można precyzyjnie podac dawkę.

W chwili otwarcie przepustnicy podcisnienie zwiekasza cisnienie na regulatorze o około0,3 bara.Powoduje to lepszą reakcje na gaz.
Sołtys ja szukam do swego auta takiej pompy o jakiej nie wiem żeby ktokolwiek wiedzial jaka była montowana seryjnie.


MV6 google ---- AFR.

[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2006-09-15 15:48:12 ]
  
 
może nie o pompach paliwa ale o wtryskach:

Wyliczanie wydajności wtryskiwaczy

edit:

do jakiej mocy wystarczą wtryskiwacze?

wzór:

Pmax= liczba cylindrow * cc wtryskow / 5 *0.85

0.85 czyli 85% wydajności wtryskiwacza

Piotrze, dla Twoich wtrysków wyjdzie:

6*265/5*0.85 = 270,3 KM




[ wiadomość edytowana przez: marekcaramba dnia 2006-09-15 20:48:54 ]
  
 
Co do wtryskiwaczy.
Zwiekszenie cisnienie paliwa powoduje ze wzrasta ich wydajnosc.Wydajnosc wtryskow jest podana dla cisnienia roboczego w naszym przypadku 3 bar.Teoretycznie mozna zwiekszac i zwiekszac cisnienie by uzyskac odp wydajnosc ale w pewnym momecie przekroczy sie moc wtryskiwacza do zakonczenia cyklu Lopatologicznie Sprezyna we wtryskiwaczu nie bedzie miala tyle sily by zamknac przeplyw paliwa i praca wtryskiwacza bedzie ciagla cos na wzor dyszy.
Piotr.Rob ten test AFR albo tak jak mowilem zalozymy 2 pompy i wtedy napewno bedzie dzialac
  
 
Czuję, że nie ma sensu robić test na afr. szukam pompy, która daje około 150-200 litrów na h. Znajdę zamienimy.

W lotusie jest pompa boscha. Oczywiscie serwisy boscha nic nie wiedzą. Numer 0580 254 937 wydajność 150-200 litrów, 5,8 bara, regulator 3.0. Zobaczcie jaki ma przewidziany powrót 2,8 naddatku, czyli drugie tyle co regulator. Pytanie jaką lotus ma średnice przewodów, ktos wie?
  
 
Od kolegi
240km

Cytat:
Quote from: discojay on January 16, 2006, 08:17:17 PM
uprated fuel pump / regulator / injectors

- Waste of time



masz czkawke na ćwiartce czy cuś ??
  
 
AFR pod obciązeniem na 3 przy odcięciu 14,6 na 4 i 5 pewnie jest gorzej. Pompa trzyma na jałowym 3 bary i traci je przy 2 tys obrotów i leci na pysk. Brak paliwa. I tu nie chodzi o 1/4 mili tylko o nie dopuszczenie do spłynięcia tłoków i innych takich nieporządanych efektów. Na ćwiartkę nie wiele się zmieni, może 0,5 s lepiej.
Nie potrafię skutecznie ruszyć autem które na 4 biegu przy 2 tys obrotów ma 300 Nm .

Raczej chodzi o bezpieczną jazdę z prędkością pod 200 na 5 biegu.


  
 
Przepraszam - poniosło mnie - za dużo oglądam V-max'a.

Jeżeli chodzi o przewody Lotusa to wydaje mi się że wystarczy przewód o przekroju nie mniejszym niż przekrój wylotu pompy i wejścia na listwę bo te dwa miejsca styku (przewężenia), a zwłaszcza wlot na listwę zablokuje ci szybkie odbudowanie ciśnienia jak depniesz-nawet jak założysz wąż hydrantowy.
Z kolei nie widzę sensu zmniejszania przekroju powrotu bo to oznacza że regulator ciśnienia nie spełni swojej funkcji, a w zasadzie może być zbędny.
Z analogii pomp innych wydaje mi się że nie utrzymasz stałego jak drut 3bar na listwie, dokładając większe pompy czy nawet łącząc je w szereg czy równolegle zbliżysz się wykładniczo do 3bar. Zawsze będzie spadek ciśnienia.

A co myślicie o daniu dodatkowej pompy przy listwie żeby nie było strat ciśnienia na przewodzie?
  
 
Cytat:
2006-09-16 20:23:23, Solltys pisze:
A co myślicie o daniu dodatkowej pompy przy listwie żeby nie było strat ciśnienia na przewodzie?


i przypadkiem zrobimy prawie-pompowtryski
  
 
Wystarczy, że zaplikuje się dobrą pompę.
Coś mi się wydaje, iż opla mają spory przelot w przewodach.
Senator pamiętasz wyjście z pompy od supry? Ze 2 mm mniejsze.
Pompa już do mnie jedzie , wew wydajność powyżej 200 litrów na 1h
ciśnienie robocze 6 barów ale na mnijeszym fi . Mam nadzieje, iż to jest to i zaspokoi silnik .
  
 
Spoko wsadzimy i ta.Co do srednicy To ja mysle tak ze jesli mamy dany wydatek to niema znaczenia z jakiej on jest srednicy ale skolei zmniejszajac srednice podnosimy cisnienie robocze pompy.Teraz pytanie zmiana srednicy o 2 mm w dol o ile zwiaksza cisnienie.napewno nie jest to funkcja kwadratowa.
  
 
Siedzi nowa pompa . Walbro 255
WIELKIE DZIĘKI dla SENATORA!
Został tylko pomiar AFR.
  
 
Mam nadzieję że się pochwalisz wynikami - interesują mnie te ciśnienia (a zwłaszcza spadki) z zawodowego zboczenia.

AFR - ratio? Znaczy co?.. stosunek paliwa podawanego do wracającego?