Znaczny zanik mocy po włączeniu klimy.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiem, że klima zabiera ileś tam koni (ten co mi ostatnio robił klimę, mówi że 6 koni zabiera) gdzieś tam słyszałem, że 10.
Jak to jest w praktyce? Omega ma już swoje lata bo aż 9 silnik 2.0 16v i jak wyjeżdżało z fabryki miało 130KM, więc ciekawi mnie ile ma teraz koni? Włączając klime i stojąc na światłach i chcąc ruszyć to tak go zamuli, że po dwóch sekundach się dopiero rozpędza. Mówie tutaj raczej o ruszaniu pod conajmniej lekką górke, bo z górki to idzie mu to lepiej
Jak z tą klimą jest? Dlaczego zabiera tyle mocy? Ciekawi mnie to, bo przecież pompa tj. kompresor chodzi non stop, to co się takiego włącza, że zabiera konie?

thx
  
 
Cytat:
2006-09-20 00:04:08, zYx pisze:
bo z górki to idzie mu to lepiej


Badzo mi się ten tekst spodobał

Cytat:
Ciekawi mnie to, bo przecież pompa tj. kompresor chodzi non stop, to co się takiego włącza, że zabiera konie? thx



Non stop chodzi jedynie koło pasowe sprężarki , które to jest dopiero w momencie jej załączenia sprzęgane magnetycznie z resztą sprężarki. A reszta sprężarki to w zależności od rozwiązania najczęściej pięć tłoków + zawory które to mają za zadanie sprężać czynnik - a to jest dość ciężkie zadanie
Pozdrawiam
  
 
Tak to jest jak zamiast silnika ma się napęd wentylatorów
Załączymy klimę i na kręcenie kołami nie ma juz mocy
  
 
Cytat:
2006-09-20 09:16:42, Cleber pisze:
Tak to jest jak zamiast silnika ma się napęd wentylatorów Załączymy klimę i na kręcenie kołami nie ma juz mocy



Może tak źle aż nie jest, ale niestety kluska waży około 1800kg, więc te 130KM z włączoną klimą pod górkę nie zrobią z naszych samochodów wyścigówek, trzeba dodać więcej gazu i pojedzie jak trzeba
Cytat:
2006-09-20 00:04:08, zYx pisze:
Wiem, że klima zabiera ileś tam koni (ten co mi ostatnio robił klimę, mówi że 6 koni zabiera) gdzieś tam słyszałem, że 10. Jak to jest w praktyce? Omega ma już swoje lata bo aż 9 silnik 2.0 16v i jak wyjeżdżało z fabryki miało 130KM, więc ciekawi mnie ile ma teraz koni? Włączając klime i stojąc na światłach i chcąc ruszyć to tak go zamuli, że po dwóch sekundach się dopiero rozpędza. Mówie tutaj raczej o ruszaniu pod conajmniej lekką górke, bo z górki to idzie mu to lepiej Jak z tą klimą jest? Dlaczego zabiera tyle mocy? Ciekawi mnie to, bo przecież pompa tj. kompresor chodzi non stop, to co się takiego włącza, że zabiera konie? thx


Zwróć uwagę również, że te 130KM masz dopiero przy jakimś momencie obrotowym, a nie przy 1500-2000 obr/min, więc nie wymagaj od silnika żeby w całym zakresie przekazywał 130KM

[ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2006-09-20 09:28:39 ]
  
 
No prawda , w rozruszniku tak już jest . Kwestia przyzwyczajenia. I jak kolega zauważył palenie gumy tylko z górki hehehe
  
 
Cytat:
2006-09-20 09:29:16, elvizz13 pisze:
No prawda , w rozruszniku tak już jest . Kwestia przyzwyczajenia. I jak kolega zauważył palenie gumy tylko z górki hehehe



Nie no, jak go poprosze to i pod gorke pali
  
 
no , rerszta jakby nie rozumie problemu gdyz albo jest tak zazdrosna o napęd dwazero albo jeszcze nie dorosła do tegoż motoru tylko by sie nabijali
nie przejmuj sie chłopie , zapewne masz do tego kompletu sprężarek jeszcze dołożony lpg , a ten jak jest żle ustawiony a dodasz jeszcze włączona klime to juz amen
jeśli nie masz gazu a odczuwasz taki sparek mocy to dzwoń do mariosa po silnik , ja równierz mam napęd z kosmosu typu 2.0 i na gazowni nie odczuwam aż takiego spadku mocy o jakim piszesz
zawsze jeszcze mozna ruszać na wstecznym
  
 
Cytat:
2006-09-20 14:54:39, fomin pisze:
no , rerszta jakby nie rozumie problemu (...)


ależ rozumie
focus 1,6 silnik niezamulony
w trasie z włączoną klimą wyprzedzanie to dramat - zamiast użyć dopalacza typu NOS wyłączam na czas wyprzedzania klimkę i jakoś obleci także w mniejszych silnikach spadki mocy z klimą są b.wyraźnie odczuwalne. W większych takiego problemu nie zauważam
  
 
Cytat:
Może tak źle aż nie jest, ale niestety kluska waży około 1800kg, więc te 130KM z włączoną klimą pod górkę nie zrobią z naszych samochodów wyścigówek, trzeba dodać więcej gazu i pojedzie jak trzeba



a juz myslalem, ze ja cos mam nie tak z silniczkiem... w sumie to musze go wkrecic na 2-2,5tys aby z klima plynnie ruszyl
  
 
Ogólnie jest to odczuwalne przy ruszaniu, bo przy większych prędkościach to już tego nie czuć, jednak czasami pod górke zwalnia..
  
 
Cytat:
2006-09-21 21:55:26, zYx pisze:
Ogólnie jest to odczuwalne przy ruszaniu, bo przy większych prędkościach to już tego nie czuć, jednak czasami pod górke zwalnia..


Mnie pod górkę nie zwalnia, może jednak masz coś nie halo...chyba, że ta górka, o której piszesz przerasta moje wyobrażenia...
  
 
Cytat:
2006-09-21 22:06:08, sewcio pisze:
Mnie pod górkę nie zwalnia, może jednak masz coś nie halo...chyba, że ta górka, o której piszesz przerasta moje wyobrażenia...


Możliwe, że przerasta U mnie są dość strome górki, ale nie twierdze, że mój silnik jest w stanie idealnym :/