Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
jaceekn 125p Lublin | 2006-11-04 19:59:45 zarżnąłeś panewki kolego
|
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2006-11-04 20:05:39 samochod 22 letni z takim przebiegiem to wcale nie jakiś cu zdarza się, ale silnik może być w gorszym stanie od takiego co przejechał 150 tys ale przez 10 lat...
wróżyć tu nie będziemy... i nie pisz zawsze że wiesz, że są inne podobne wątki ale twój problem jest inny "wyjątkowy" wiec zakładasz nowy. DOPISUJ SIĘ DO INNEGO WĄTKU o stukaniu jest ich mnóstwo |
Atek W202 Ostrów wlkp | 2006-11-04 20:17:08 Czy stuki twojego silnika przypominaja dzwieki wydawane przez Forda Transita? jesli tak to diagnoza brzmi panewki |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2006-11-04 21:32:36 żeby się spotkał tłok zaworem to trzeba mieć dobrze pomieszane w klawiaturze, od zbyt małego luzu zaworowego moze następować zjawisko podpierania zaworu tzn niecałkowitego zamknięcia się jego.
mówie że to jest wróżenie z fusów, jakbyś miał inwencje twórczą to byś nagrał ten dzwięk na np dyktafon i wrzucił na jakiś serwer abyśmy mogli to odsłuchać, albo jedź do jakiegoś mechanika |
qbus125rally FSO 125p 1.5 C poznań | 2006-11-04 21:35:13
hehe chyba nie ma seryjnie głośniejszego diesla od Forda Transita ups...sorki za OT tak mi sie wyrwało. rafal125p >>> to sprawdź świece czy wszystkie jednakowo palą(kable WN jeśli świece będą o.k)a przy okazji ciś.w cylindrach,sprawdź ustawienie zaworów,ciśnienie oleju tez można sprawdzić czujnikiem zegarowym.ale jeśli po ustawieniu zaworów będzie nadal stukało to silnik na stół i micha olejowa w dól-paneweczki do wymiany |
-SerU- Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2006-11-04 21:59:15 Wszyscy postawili na panewki a źródeł stukania może być baaardzo wiele:
-skrzywiona laska popychacza (lub wypadła z gniazda w klawiaturze) -wyskoczyła zapinka na zaworze i zawór wali w tłok (a właściwie to tłok w zawór) -skrzywiony wałek rozrządu -zbyt duży luz poosiowy wałka rozrządu -okręcona/poluzowana (sic!) śruba koła pasowego na wale -obce ciało w cylindrze (najczęściej śrubka od obudowy filtra powietrza) -wybite koniki na klawiaturze i ogromny luz zaworowy -pęknięty tłok/swożeń tłoka -pęknięty wał korbowy Generalnie wkręcenie silnika na 5,5 tyś obr nie powinno mu zrobić krzywdy (no chyba, że nie ma oleju albo olej nie był wymieniany przez 22 lata) Nie napisałeś nawet skąd ten dźwięk dobiega (przód/dół/góra/lewa strona silnika) |
GRZALA Miłośnik FSO sej, volvo 850, CIECHANÓW | 2006-11-05 00:20:31 albo kolega wydmuchał uszczelkę pod głowicą
|
rosck Z Poznań | 2006-11-05 03:26:23 Z moją zastavą było podobnie przebieg 50 tys i rzeczywiście taki był tyle ze pierscienie zapieczone ale co tam wymiana silnika na 1,5 |
-SerU- Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2006-11-05 10:41:21 2 razy zacierałem silnik i nigdy nie zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju i na wolnych obrotach też nie świeciła (na 100% wskaźnik i czujnik były sprawne). Inna sprawa to to, że po zatarciu i rozgrzaniu silnik nie miał siły pracować i gasł. Ostatnio byłem świadkiem jak kolega zatarł silnik i też przy tym wydarzeniu ciśnienie oleju nie spadło. Kontrolka mrugała jedynie na wolnych obrotach przy bardzo mocno rozgrzanym silniku i to też nie zawsze. |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2006-11-05 10:44:31
nie wszyscy |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2006-11-05 10:51:35
to w gestii kupującego jest sprawdzić czy wszystko jest ok. Wiadomo że po jakimś czasie to kązdy mógłby przyjechać do sprzedającego mówiąc że coś jest nie tak. gdybyś odkrył że koleś na siłę ukrywał wady tego samochodu, to mógłbyś się z nim kłócić, ale kupując 22 letni samochód z przebiegiem 50 tys co znaczy że więcej stał niż jeżdził musisz liczyć się z niespodziankami po dziadkowej jeździe z tym ciśnieniem oleju to jest różnie, u mnie przy pękniętym wale korbowym silnik stukał kręcił się chodził, i ciśnienie oleju też trzymał, a jak potem się okazało panewki tez były już wysłużone |
GRZALA Miłośnik FSO sej, volvo 850, CIECHANÓW | 2006-11-05 12:43:54 U mnie 2 razy wydmuchało uszczelkę między garami 3-4 i objawy były podobne - najprostszym sprawdzeniem jest kolejne sciąganie przewodów ze świec. Jeśli na poszczególnych cylindrach praca silnika się zmieni, to znaczy że to nie to (u mnie jak zdejmowałem na 3 i 4 silnik pracował cały czas tak samo). Ogólnie zacząłbym od sprawdzenia iskry na poszczególnych cylindrach, potem tak jak pisałem wcześniej. Poza tym zostaje jeszcze pęknięcie wału korbowego, coś z rozrządem jak pisał SerU, albo nieszczęsne panewki.
Kombinuj i daj znać |
Chrostek Miłośnik FSO BMW e34 525i/ FSO Wa ... Łomża | 2006-11-05 17:06:43
przy tej usterce chyba silnik zauważalnie by bardzo kopcił? przynajmniej przy pękniętym tłoku, tak? u mnie w 1.5 stukało gdy nagle wypalił sie zawór (nagle bo na trasie i nie zauważyłem w którym momencie) ponieważ był podparty, silnik wyraznie stracił moc, telepał sie na niskich obrotach, pamiętam że wyprzedziłem jeszcze coś przy 120km/h ale jeszcze nie byłem świadom co jest grane, |