Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Mebig Miłośnik FSO Peugeot 307 Poznań | 2003-05-20 21:38:58 Acha jeśli mozecie to podajcie odrazu cenę tego co mogło się zepsuć. |
polonezcaro . | 2003-05-20 21:39:47 a na benzynce chodzi normalnie....? |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2003-05-20 21:41:32 Jakby gaz uciekał to było by widać i czuć.
Skręc mu gaz i zobaczysz co będzie dalej |
Mebig Miłośnik FSO Peugeot 307 Poznań | 2003-05-20 22:13:18 No na benie jest wszystko ok. Tzn, pracuje równo a ile pali to nie sprwawdzałem nigdy. Ale wiem że przed rokiem na LPG palił mi 12l/100km. |
Mebig Miłośnik FSO Peugeot 307 Poznań | 2003-05-22 07:23:57 Próbowałem, za każdym razem to samo, nie ważne czy pociskam, czy ekonomicznie, czy nawet poniżej ekonomicznej. Zawsze to samo spalanie. |
Plush Polonez ATU 1,6 GLI Chełm | 2003-05-22 07:38:43 Heh Mebig nie jestes osamotniony w tym problemie U mnie mimo regulacji i tym podobnych zabiegow 38l gazu wystarcza na 170 - 200 km Po prostu tragedia... |
Soyer FSO POLONEZ 1.6 GLE ... Opole | 2003-05-22 08:36:02 hehheheh ja mam podobnie - obojętnie jakbym nie ustawił spalanie wynosi nieco tylko poniżej 16l/100 km(w mieście) i ..nic nie można z tym zrobić...w trasie jest ok.....7-8 l |
predki Miłośnik FSO Coupe, Caro+, Classi ... Pruszków | 2003-05-22 09:33:13 Witam!
Przede wszystkim trzeba ustalić czy instalacja jest w całości sprawna. Piszesz że w mikserze był syf- w takim razie w parowniku tego syfu masz na bank z 10X razy tyle-pytanie jak często spuszczałeś ten syf (tzw ciężkie frakcje czyli taki śmierdzący olej) z parownika? Powinno sie to robić co kilka - kilka naście tankowań. Na podstawie ilości tego syfku można też wnioskować o jakości tankowanego gazu. Ja juz dawno przekonałem się że tam gdzie jest tani gaz tam jest kupa zanieczyszczeń, wody i rdzy z cystern i na dodatek walą w rogi na objętości (rekord u kolegi w Astrze weszło 45 litrów gazu do 34 litrowego toroida!!!-tylko lać w mordę i patrzeć czy żyje). Trzeba sobie wybrac stację na której się tankuje i nie brać gdzie popadnie bo jest taniej - to taka moja ogólna rada i to nie tylko dla gazowników bo z benzyną jest to samo. Warto np popytać wśród znajomych taksiaży oni wiedzą gdzie jest dobry gaz bo prawie wszyscy na tym jeżdżą i to środowisko szybko przekazuje sobie informacje gdzie kogo walnęli (na jakości i ilości też). Co do różnic w ilości gazu do odbicia to nie wynika ona na pewno z ciśnienia, bo zawór na butli odbija na poziom (pływak) a nie na ciśnienie, więc zależy to tylko od poziomu gazu w butli i ma tu wpływ tylko właściwe ustawienie zbiornika typu cygaro(ma namalowane znaki z boku-takie strzałki z kątami np 30stopni lub 45), toroida sie nie poziomuje ale zawsze ma wpływ jak stoi auto podczas tankowania-na niektórych stacjach są podjazdy i trzeba stanąć równo a nie na skosie(zjazd lub podjazd) bo to zafałszuje ustawienie pływaka i zawór odbije albo za wcześnie albo za późno-ciekawe ile osób o tym wie? Może sie też zdarzyć zacięcie zaworu w butli(miałem-pomogło lekkie ostukanie butli-pewnie był jakiś mały syfek) więc radzę sprawdzać ile wchodzi do butli i jak leją więcej to krzyczeć -może to ich nauczy że walenie na ilości się nie bardzo opłaci bo klient mniej tankuje- oczywiście zakładam że kazdy zna pojemonść butli i wie że tankuje sie na 80%- wtedy zajeżdżając na stacje z pusta bańką wiemy ile ma do niej wejść oraz przy okazji będziemy znali zużycie gazu na licznik dystrybutora trzeba patrzeć tylko dla orientacji, prawdopodobnie wszyscy na tym troche oszukują z tym że są lepsi i gorsi. No toby było na tyle, żeby za długo nie przynudzać. Pozdrawiam po dłuższej nieobecności na forum |
Mebig Miłośnik FSO Peugeot 307 Poznań | 2003-05-22 13:07:08 Co do oleju w parowniku jest problem, odkręciłem śrubę na gorącym parowniku i nic nie wyleciało, jak już pisałem wyżej nie było nawet syczenia gazu, no chyba że się odpływ zatkał. Ja poprostu pogadam z kumplem, rozbierzemy gnoja, wyczyścimy i wymienimy co trzeba i mam nadzieję że wróci do normy czyli ok 12l/100. Zauważyłem wczoraj po złożeniu, ze gazem zalatuje tylko z okolic parownika, tzn tak jakby z jego obudowy a nie z przewodów, w resczcie miejsc nie zauważyłem (nie wyczułem) takiego zapachu. |
dr_przemek Miłośnik FSO FSO125p/Uno1.4i.e.S Warszawa - Bielany | 2003-05-22 14:18:53 Nic specjalnie nowego do dyskusji nie dorzucę poza tym, że mam podobny problem od około 0,5 roku. O ile wcześniej (czyli przez prawie 4 lata) spalanie 12 l gazu to było maksimum i wystepowało w trudnych warunkach jazdy miejskiej - krótkie trasy i korki, a w trasie ok. 9 l, to teraz potrafi wciągnąć i prawie 18 (!) - gdyby to nie był mój wynik, to bym nie uwierzył. Przyczyny szukałem właściwie wszędzie - zawory, zapłon, gaźnik, przewody WN, świece, filtr powietrza, gazu. Po tych zabiegach wypił mi w warunkach mieszanych ok. 15 litrów. Znajomy gazownik raczej wyklucza membrany parownika, nieznajomy z kolei chciał mi je od razu wymieniać - komu wierzyć W sumie chyba kupię zestaw naprawczy parownika i się pobawię w wymianę, bo nie mam więcej pomysłów. A może tak ma być? |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2003-05-22 14:59:20 FSO125 pamietasz jak rozmawialiśmy w Sulejowie na temat spalania gazu, Tosamo ja zauwazyłem-przez 3 lata w mieście 13l, a gdzię od pól roku ok 15-16 w mieście. Moze ten gaz teraz jakiś dzidoski. |
predki Miłośnik FSO Coupe, Caro+, Classi ... Pruszków | 2003-05-22 18:19:15 Po trzech latach to mogły juz siąść membrany w parowniku. Czasem jak nic nie leci to znaczy, że ten odpływ w parowniku jest juz zatkany takim czarnym syfem ale w postaci proszku który sie zbija i tworzy duże grudy, tak że blokuje to membranę i czasem zatyka otworki w z reduktorach. mam taki jeden parownik szkoda że nie mogę tego sfotografować ( nie mam cyfrówki) bo to by była dobra przestroga jak należy uważac na to co sie tankuje. Normalnie jest to złom, kompletnie zeżarty przez ten syf ( widocznie jest korozyjny w stosunku do aluminium) a membrany sa twarde jak zelówka w starym bucie. |
piechu Honda CRX Kraków | 2003-05-22 21:39:40 Ja tam nie wiem ale jak kupowałew swojego poldka trzy lata temu to palił 15l./100 stwierdziłem że to zadużo i pojechałem na regulacje i teraz od trzech lat spala mi 12l./100 w mieście
Najlepiej pojechać do różnych punktów gdzie zakładaja gaz i rozeznac sprawę W Krakowie jeździłem przez dwa lata żeby znaleźć dobrego gazownika aż wreszcie znalazłem (przecznica z Malborskiej) fajne chłopaki napewno by poradzili A tak na marginesie moja instalacja ma 10 lat i jeszcze nic nie było robione odpukać poza wymiana filterków oczywiście Radze pogadać z fachowcami Pozdrowienia z Krakowa |
Mebig Miłośnik FSO Peugeot 307 Poznań | 2003-05-22 22:23:20 Problem jest taki że na pytanie Czy zna pan instalację firmy Bedini z komputerem poada odpowiedź następująca: Wolę nie znać. Więc mam problem, a tester kosztuje 1000zł więc niestety odpada. Ja też włąsnie myśle że coś zapchało ten otwór i nie moze z tamtąd wylecieć. |
Starfire lodz | 2003-05-23 13:41:09 Qrcze sciagnalem opis z dzialu WARTO WIEDZIEC wydrukowalem i powedrowalem do autka... nio tak pierwszy problem
U mnei sa dwa pokretla na przewodach a w opisie jest jedno.. Czy mam krecic obiema rownoczesnie? Ale to bylo by troche bezsensu... bo wygladalo by na to ze mogoli by dac jedna srube zamiast dwoch, a ze sa dwie czyli musza miec oddzielne ustawienia?!!? 2. Moze dysponuje ktos w lodzi analizatorem spalin i potrafi ustawic ? Moze przy ogladaniu bym zalapal o co chodzi 3. Jesli 3 odpada to poleccie jakis warsztat ktory DOBRZE ustawia... tzn w ktorym ustawiacie i jest ok oczywiscie w lodzi... |