[1.2/1.1MPI] Podobieństwa i różnice

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pytanie:

Czy głowica w silniku Fiiata 1.1MPI, jest taka sama jak w 1.2 MPI 75hp ? Wiem ze róznia sie wałkami, ale czy są jeszcze jakieś róznice ? Nastepna sprawa czy oba silniki posiadają takie same przepustniece ? Moge np. wsadzić przepustnice z 1.1 do 1.2 ?

Pytam, ponieważ wsadzam do malucha silnik 1.1 MPI a on nie posiada powrotu na listwie wtryskowej i pojawia sie problem . Wymyśliłem więc że kupie listwe wtryskową z 1.2 która posiada regulator ciś. oraz powrót i zasadze ja na kolektor z 1.1. Nie pomyślałem jednak ze moze nie pasować I teraz mam plan zasadzić cały kolektor z 1.2, a jeżeli głowice będą sie znacznie róznić to także kupie głowice z 1.2. Co polecacie mi zrobić, ja sam juz nie wiem chciałbym to jak najtaniej podmienic.
  
 
sa zupelnie inne.

1.1 SPI ma 55 KM
1.1 MPI ma 55 KM i kilka Nm wiecej
1.2 SPI ma 60KM
1.2 MPI ma 75KM

roznica glownie w glowicy, inne komory spalania, zawory, walek nierzadu.

chyba ze sie myle
  
 
Cytat:
2006-11-26 04:06:26, wojtas7 pisze:
sa zupelnie inne. 1.1 SPI ma 55 KM 1.1 MPI ma 55 KM i kilka Nm wiecej 1.2 SPI ma 60KM 1.2 MPI ma 75KM roznica glownie w glowicy, inne komory spalania, zawory, walek nierzadu. chyba ze sie myle



to wychodzi na to, że jeszcze bede musiał głowice zmieniac moze sie jeszcze ktoś wypowie w temacie ?
  
 
tylko szpilki zmieniasz i kolektor bedzie pasował....
  
 
Cytat:
2006-11-26 09:38:37, Kuner pisze:
tylko szpilki zmieniasz i kolektor bedzie pasował....



a jak jest z tym kruccem od chlodzenia co wchodzi do glowicy kolo kolektora ? Podobro z nim tez trzeba coś kombinowac ?
  
 
Cytat:
2006-11-25 20:27:28, Gonzo_BB pisze:
Pytanie: Czy głowica w silniku Fiiata 1.1MPI, jest taka sama jak w 1.2 MPI 75hp ? Wiem ze róznia sie wałkami, ale czy są jeszcze jakieś róznice ? Nastepna sprawa czy oba silniki posiadają takie same przepustniece ? Moge np. wsadzić przepustnice z 1.1 do 1.2 ? Pytam, ponieważ wsadzam do malucha silnik 1.1 MPI a on nie posiada powrotu na listwie wtryskowej i pojawia sie problem . Wymyśliłem więc że kupie listwe wtryskową z 1.2 która posiada regulator ciś. oraz powrót i zasadze ja na kolektor z 1.1. Nie pomyślałem jednak ze moze nie pasować I teraz mam plan zasadzić cały kolektor z 1.2, a jeżeli głowice będą sie znacznie róznić to także kupie głowice z 1.2. Co polecacie mi zrobić, ja sam juz nie wiem chciałbym to jak najtaniej podmienic.



na glowice z 1.1 MPI kolektor ssacy z 1.2 75KM wchodzi bolt-on.
  
 
Cytat:
2006-11-26 12:27:43, ZoLt4R pisze:
na glowice z 1.1 MPI kolektor ssacy z 1.2 75KM wchodzi bolt-on.



Zoltar poradż, zmeniac też głowice na 1.2 czy zostawić serrie ? Faktycznie różnia sie śr. zaworów ?
  
 
jak masz mozliwosc zmien tez czapke na 1.2. czapka z 1.1 ma bardzo restrykcyjne kanaly i trzeba mocno porzezbic zeby cos z niej zrobic. jezeli masz zamiar obrabiac ta glowice to bez roznicy czy bedzie 1.1 mpi czy 1.2 75km. jak chcesz tylko kupic i zamontowac to wtedy kupuj 1.2 75km
  
 
Skoro mi już tak pomagasz (DZięki) To napisz jeszcze jaką instalacje zastosować. Mam samą wiązke z 1.1, i nie wiem czy kupowac kompa pod nią (i te 2 sondy:/) Czy nie lepiej kupić wiązke z 1.2 z kompem i miec spokój. W 1.1 dochodzi jeszcze ten czójnik położenia wałka rozrzadu (czy jakoś tak) i bedzie problem czym sie sie to zmieścia pod klapą silnika.
  
 
osprzet daj z 1.2 75 (komp, wiazka, czujniki, 1 sonda). jak juz planujesz kolektor ssacy z 1.2 75 to i caly osprzet daj z 1.2 75km. generalnie bedziesz mial motor 1.2 75 z dołem 1108ccm. i to chyba byloby na tyle.

1.1 mpi to zło, "mały" komp, 2 sondy, plastik kolektor, generalnie kibel, nie polecam.
  
 
Dobra, jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc

co do osprzetu 1.1MPI to potwierdzam- wielki kibel

ale kupiłem tanio w BDB stanie więc i tak nie żałuje
  
 
no to powodzenia. jak chcesz mam fajny program do 1.2 75. odcina 7600, pojechany zaplon, strojony na vp99+. czuc roznice
  
 
Cytat:
2006-11-26 13:08:46, ZoLt4R pisze:
no to powodzenia. jak chcesz mam fajny program do 1.2 75. odcina 7600, pojechany zaplon, strojony na vp99+. czuc roznice



Jak kupie części i zostanie mi jeszcze jakas kasa to sie odezwe
  
 
Cytat:
2006-11-26 13:15:39, Gonzo_BB pisze:
Jak kupie części i zostanie mi jeszcze jakas kasa to sie odezwe



ok
  
 
niewspomne ze przerubka tego na 1.2 75 lacznie z cena zakupu przekroczy 2000 grubo, a za wiele mniej sie kupuje niegrzebane silniki
  
 
Ile moze kosztować instalacja z kompem kolektorem przepustnicą i wtryskami do 1.2 MPI ?? Pat, czemu uważasz że aż 2000zł
  
 
ostatniuo rozwazalem zakupo 1.1 mpi i pozniej policyzlem koszta zeby zrobic z niego 1.2 i tak wyszlo. a za 1200 zl kupilem 1.2 8v po 20.000 przebiegu.
  
 
nie no taki "kit" to sie zamkniesz w 1 tys zl- pompa, glowa, dolot i wylot z walkiem ostatnio nawet sie rozgladalem i tak zsumowalem
  
 
Cytat:
2006-11-26 13:08:46, ZoLt4R pisze:
no to powodzenia. jak chcesz mam fajny program do 1.2 75. odcina 7600, pojechany zaplon, strojony na vp99+. czuc roznice


hola hola, sie nie pchac w kolejke!!!! mnie to sie przyda, koszty wysyłki odpadają itp
  
 
1.2 8v jak kupowac to tylko i wylacznie 75km. wystepowaly w PI/palio/siena. alu kolektor, przepustnica 38mm, 1 sonda, "duzy" komp z wyjmowalnym scalakiem w podstawce, walek 866, najlepsza z glowic 8v. to tyle ode mnie.

potem to juz kible som, 1.2 60km mpi (2 sondy, eobd, plastiki kolektory, male kompy, generalnie dramat). 1.1 mpi, ta sama glowica i ten sam walek co w 1.2 60km mpi. osprzet tez dramat.

a co do przerobek i osprzetu, najtaniej i najlepiej kupic po prostu caly 1.2 75km i tyle. wiem z doswiadczenia