Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
maxel Omega B Caravan TD Ruda Śląska | 2006-11-27 18:35:35 Temperatura 95 stopni nie stanowi żadnego zagrożenia dla tego silnika,co do reszty to tak jak pisał poprzednik. |
raro71 omega B carawan siedlce | 2006-11-27 19:13:05 Moim skromnym zdaniem nie masz żadnego problemu z tą temp. 95 jak dasz w kitę jest ok. U mnie jast dokładnie tak samo. Zrobiłem 95 000km i cały czas to samo:miasto,korki,spokojna jazda 92, jak dam ostro w trasie rośnie do 95 i tak trzyma. Co do pękania przewodów , to autko swoje lata ma i nic dziwnego,że się sypneły,mogły być też wcześniej zaolejone oblane paliwkiem i po nich.Sam oceń, zrobiłeś 7000km i jest ok. I tak już zostanie. |
gieroy LOB MEMBER granatowy panzer ale ... Siemianice | 2006-11-27 20:17:52 Być może moje doświadczenia z tym silnikiem nie są zbyt duże ale!!!! Jeżeli silnik twój silnik osiąga temperatury powyżej 95C to przy normalnym trybie jazdy to coś jest nie tak. A na 100% chłodnica jest zamulona. Jeżeli chcesz ją oczyścić to nie stosuj żadnych odmulaczy sklepowych. Jedyna i skuteczna metoda to wyjęcie chłodnicy i wypłukanie jej w zwykłej wannie - czyli wielokrotne napełnienie wodą, wytrząchnięcie i ponowne płukanie. A tak na marginesie stwierdzenia typu "te głowice pękają" to można sobie w dupę wsadzić. Jeżeli nie stosuje się odpowiedniego płynu tylko wodę i olej z Biedronki albo Lidla to każdy silnik marnie skończy. Także zrób jak mówiłem plus wymiana oleju oraz płynu w chłodnicy i zero problemów.
Pozdrawiam |
Mrulez Bytom | 2006-11-27 22:08:00 Witam ponownie,
odnośnie nazwy TDs to rzeczywiście takiej używam bo wydywało mi się że tak jest - wielu ludzi mówi o omegach, że ma tds-a, ale nie w tym rzecz. Faktycznie przewód pewnie nie był wymieniony a "sztukowany" i od tego czasu zaczęły się zmiany temp co rzeczywiście może potwierdzać słowa eisvogel. Odnośnie maty to własnie elektryk powiedział mi, że nic nie zrobi bo uszkodzona jest mata, a jak określił napięcie dochodzi. Pomocy u piekarza nie szukałem, ale faktycznie zastanowię się nad tym Ja miałem uszczelkę pod głowicą wymienianą i pękniętą głowicę pomimo, iż jeżdzę na dobrych olejach i płynach. nie mniej jednak z kilku opinii wynika, że 95 stopni to żaden ból dla tego silnika dziękuje za pomoc, może jeszcze coś z tą matą wykombinujecie pozdrawiam serdecznie |
chemik333 LOB MEMBER saab9-5, F650CS Warszawa | 2006-11-27 22:53:57
Nie psiocz kielbadronow... glowica akurat peka od przegrzewania sie, a dokladniej od cisniecia gazu na nierozgrzanym silniku. Ew. jak komus podjedzie temp. do konca skali na dluzej... Z olejem o ktorym piszesz nie ma to nic wspolnego... |
sawi Oma C Lubin | 2006-11-28 22:26:31 U mnie w omie C temp. silnika wynosi po nagrzaniu 80 stopni. Bardzo rzadko silnik osiaga 90 stopni(jedynie w korkach, co chwile podjeżdżając na jedynce temp sie podnosi) także wydaje mi sie że 95 to troche za dużo. |
chemik333 LOB MEMBER saab9-5, F650CS Warszawa | 2006-11-28 22:43:39
W lato tez? to masz zwalony termostat. |
marian_ek Vauxhall Omega B 2.5 ... Jelenia Gora | 2006-11-29 09:50:52 Ja mam w tej chwili juz druga omege z TDSem. Pierwsza mi trzymala 92,5 (oczywiscie po wymianie termostatu) a ta ktora mam teraz trzyma mi jakies 2 stopnie wiecej - czyli okolo 94 (tez po wymianie termostatu). W obu autach termostat byl uwalony. Przed wymiana auta nie chcialy sie nagrzewac. Po okolo 30 minutach osiagaly temperature o ile poruszalem sie po miescie. Jak tylko wyjezdzalem na trase to temperatura spadala, z tego tez powodu ogrzewanie nie dzialalo jak nalezy (niedogrzana kabina) no i TeDeeSik palil jakies walitry wiecej niz normalnie. |
Browarny OmegaA2,0/OmegaB2,5TD Katowice/Mysłowice | 2006-11-29 14:45:55 Kupno TD to wcale nie błąd, nie wiem skąd masz takie podejście .
Posprawdzaj przewody i przyduś w trasie porządnie i zobacz co się dzieje z temperaturą. Ja zauważyłem bardzo szybkie zmiany temperatury w zależności od obciążenia silnika, wystarczy trzymać 150 kmh i lekkie wzniesienie żeby od razu temperatura skoczyła w górę. Za to potem na zjeździe wskazówka od razu wali w dół. |
sawi Oma C Lubin | 2006-11-30 19:00:02
Całkiem prawdopodobne. Dzisiaj przejechałem sie Lubin-Wrocław i wartości jakie obserwowałem to 80, 82, 85(jak troche przydeptałem). Sprawa wymiany termostatu nie podlega wiec dyskusji, ale chciałem zapytać czy są jakieś skutki uboczne jazdy z takimi temp??(oprócz niedogrzania kabiny, którego nie zaobserwowałem, słyszałem również coś o podwyższonym spalaniu) z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam: sawi |
szfagier DEADSOUL Megi Białystok | 2006-12-01 08:58:58 dokladnie gdy silnik nie osiaga swojej temperatury pracy to wiecej spala paliwa, nie ma odpowiedniego smarowania, wiec moze tez troszke oleju lyknac |
omegabmaks LOB MEMBER omega B 2.5 TD Warszawa | 2006-12-01 18:55:54 jest jakby żwawszy był .... |
sewcio LOB MEMBER C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2006-12-01 21:32:17
Sawi, podlega dyskusji, nie rób głupot i nie wymieniaj termostatu, bo masz w idealnym stanie. Ja mam tak, jak Ty z temp., termostat ostatnio z ciekawości sprawdzał mi mój kolega mechanik i działa idealnie, byłem też rok temu na tech-u, jak mi nowy klucz programowali, przy okazji też zczytali takie rzeczy, jak temp. silnika i wszystko się zgadzało ze wskazaniami. Masz poprostu samochód w dobrym stanie, zwłaszcza pompe wody, chłodnice i wszystkie podzespoły odpowiedzialne za temp. silnika. Nie daj się nabić w butelkę. |
sawi Oma C Lubin | 2006-12-01 23:12:35 Sewcio wielkie dzieki za porade. Zastosuje sie do niej z racji tego ze masz niemal identyczne autko jak ja, różnia sie jedynie wersją nadwozia i wnioskując po jego wyglądzie, masz bardzo ładny i zadbany egzemplarz. Obawiałem sie wymiany termostatu, ponieważ nie chciałem mieć poźniej problemu z za wysoką temp. i kolejnych powodów do narzekań-zwłaszcza latem.
|
Schizm Saab 95 AERO Lublin | 2006-12-02 00:32:47 a w B w końcu jak jest bo już zgłupiałem, mam 82-83 a jak przygazuję max 85, na starym silniku miałem 92 -95. Czy jest jakaś książka serwisowa gdzie jest podana prawidłowa temperatura silnika? czy tylko wszyscy opierają na wskazaniach swoich silników...
p.s. już się nawet umówiłem z mechanikiem na wymianę termostatu i teraz nie wiem co robić... [ wiadomość edytowana przez: Schizm dnia 2006-12-02 00:35:08 ] |
marian_ek Vauxhall Omega B 2.5 ... Jelenia Gora | 2006-12-02 08:33:48 Moim zdaniem czy w B czy w C temperatura pracy silnika powinna byc taka sama (ten sam motor) i wynosic okolo 92 stopnie, natomiast przy bardzo duzym obciazeniu, latem w korkach moze dochodzic do 95 stopni. Jak jest mniej to termostat do wymiany i tyle.
Dodatkowe przyczyna niedogrzania silnika moze byc za "sztywne" wisko, ktore kreci sie za szybko. W ekstremalnych sytuacjach moze sie nawet krecic z szybkoscia rolki. Jednak wtedy jest trudno tego nie zauwazyc - silnik chodzi jak odkurzacz, albo lepiej jak odrzutowiec. No i jeszcze jedna rzecz odnosnie termostatu. W poprzedniej omesi termostat mi sie nie domykal i nie otwieral calkowicie. Efekt tego byl taki, ze zima silnik niedogrzany (temperatura na wskazniku ponizej 90 stopni - termostat niedomkniety) a latem w korkach sie straszni grzal (temperatura po 97,5 stopnia - termosta nie calkiem otwarty). Jeszcze zauwazylem pewne prawidlowosc - jak jezdze z dzialajaca sprezakra klimy (ECO wylaczone) to zmiany temperatury przy gwaltownym obciazeniu sa mniejsze. |
eisvogel Monachium | 2006-12-02 10:12:45
I w jednym i w drugim przypadku temperatura byla ok. Omegi TD mialy montowane dwa rodzaje termostatow. Jeden z temperatura otwarcia 80 stopni ( temperatura pracy silnika 90-92 stopnie) i drugi z temp. otwarcia 72 stopnie temperatura pracy silnika 82-83 kto sie chce przekonac jaki ma termostat w swojej bestii musi go wyjac i przeczytac.Temp wytloczona jest na "grzybku" |
marian_ek Vauxhall Omega B 2.5 ... Jelenia Gora | 2006-12-02 10:50:14 Moim zdaniem temperatura nie powinna wynosic mniej niz 90 stopni. Dane techniczne silnika mowia o temperaturze oleju 90 stopni w trakcie pracy. Nie spotkalem sie z termostatem na 70 stopni. |