Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kulten BMW 530i SE Kiedyś Poznań, teraz UK | 2006-12-02 19:01:53 Witam
To mój pierwszy post na tym forum więc jeśli gdzieś dam ciała to proszę o wyrozumiałość. Parę tygodni temu kupiłem moje pierwsze BMW i tak się dobrze jeździ, że postanowiłem dłużej pozostać z tym autem Chciałbym trochę je zmodyfikować. Opis autka to: e34 530i z 1988r w świetnej formie. Na pierwszy rzut chcę dać sprężynki i tu pojawia się problem gdyż mam dylemat które lepiej wziąć zważywszy na fakt, iż chciałbym uzyskać lepszy wygląd + lepsze prowadzenie aczkolwiek takie, jakie może odczuwać zwykły kierowca, który lubi czasem depnąć czy wejść gładziej w zakręt nie tracąc przy tym kontroli nad furą. Dlatego stwierdziłem, że powinny mi wystarczyć same sprężynki które teoretycznie obniżą mi autko o ok 30mm. Później zamierzam włożyć koła na 17" ale póki co pozostanę przy obecnych. Oto linki do sprężyn, którymi wstępnie się zainteresowałem: www.edworthys.co.uk/product~ProdID~827522.htm oraz espdesign.co.uk/esp.storefront/EN/Product/12130 lub te choć nie rozumiem czym się różnią od poprzednich www.europerformance.co.uk/pages/products/product_info.mhtml?id=27435 Wszystkie z wymienionych przeznaczone są pod standardowe zawieszenie. Dzięki za zainteresowanie i odp pozdr kulten [ wiadomość edytowana przez: kulten dnia 2006-12-02 19:02:56 ] [ wiadomość edytowana przez: kulten dnia 2006-12-02 19:05:17 ] |
kulten BMW 530i SE Kiedyś Poznań, teraz UK | 2006-12-03 21:46:07 widzę że będę musiał sam podjąć decyzję, mówi się trudno, może trochę melodramatyzmu na Was wpłynie |
mibhell BMW Head Moderator E36 320iT www.silesiaparts.pl | 2006-12-03 22:38:09 to troche mało ja chesz w dół puscic szkoda zachodu.. |
daz BMW Master (Moderator) BMW E36 Coupe Lublin | 2006-12-04 11:10:51 30mm to nawet nie zauważysz, jeśli już obniżać to minimum 50mm, to jest minimalna wartość żeby to wogóle było z zewnątrz widoczne i żebyś wogóle czuł że auto jest troche twardsze.
Jeśli chcesz znaleźć złoty środek pomiędzy twardością i wysokością to ja proponuje obizyć ją w przedziałe 70-50mm i dość twarde spręzyny (czerwone). BMW samo z siebie fabrycznie ma miekknie zawieszenia, więc jak do seryjnych amorów dasz twardą spręzyne to będzie w sam raz. Poszukaj np czerwonego zestawu H&R i bedziesz miał załatwioną sprawę. |
kulten BMW 530i SE Kiedyś Poznań, teraz UK | 2006-12-04 19:38:55 Dzięki za wstępną wskazówkę. Poszukałem H&R i w przypadku gdybym miał stosować się do zaleceń producenta miałbym ten sam efekt, mianowicie ok 30-40mm. Czyli kupując te które są konkretnie przeznaczone do mojego modelu, np:
www.europerformance.co.uk/pages/products/product_info.mhtml?id=32789 Wszędzie gdzie patrzyłem jest dokładnie tak samo, przynajmniej w angielskich sklepach. Faktycznie przykładowy 1cm na tylnej osi da mało choć z drugiej strony jeśli producent zapewnia że te sprężynki są sportowe to nie są twardsze? Napisałeś, że mam szukać czerwonych H&R, ale jakoś do mojej bumki takowych nie znalazłem, tzn że mam ich szukać ogólnie w takim kolorze niezależnie do jakiego auta?? pozdro i dzięki za zainteresowanie niestety jestem laikiem w tej materii ale mimo to mam nadzieję że moje pytania nie są aż tak tragiczne hehe |
daz BMW Master (Moderator) BMW E36 Coupe Lublin | 2006-12-05 00:21:19 jeśli chodzi o kolor to różni produceńci różnie to malują, ale najczęście kolor czerwony oznacza najwiękaszą twardość. Jesli chodzi o wysokość to jak zmieniałem u siebie też na początku chciałem tylko delikatnie obniżyć i kupiłem spręzyny -40, -30 i po 2 tygodniach je wywaliłem bo wizualnie nie było prawie zadnej różnicy, a jeśli chodzi o twardość to była podabna jak na serii. Dlatego założyłem czerwone H&R -70 -50, i różnica jest widoczna, auto stało się twardze, ale bez przeesady, normalnie da się jeździc, a mam w dodatku koła 18". Dodoam że mam fabryczne amortyzatory. Powiem szczerze że jak dziś bym miał robić zawieszenie to szukał bym sprężyn obniżających -100, -80. Ale Ty zrób jak uważasz |
kulten BMW 530i SE Kiedyś Poznań, teraz UK | 2006-12-05 20:30:36 No Twoja trójka wygląda naprawdę ładnie i zawieszone jest elegancko.
Ale wracając do mojego dylematu na wszystkich angielskich stronkach jest napisane, że jeśli chcemy obniżyć o więcej niż 50mm to muszę zmienić fabryczne amory. To jest ich przewrażliwienie czy faktycznie tak się powinno robić ale zważywszy na polskie realia nie każdego na to stać i na ogół każdy bawi się w wymianę samych sprężynek?? No i kolor kolorem ale konkretnie do mojego auta widzę tylko ten jeden rodzaj sprężyn, który wg zapewnień danego producenta max obniżenia będę miał do 50mm. Jeśli nie będę się tym sugerował to jak mam kupić te właściwe, które podejdą do mojego auta bez dodatkowych przeróbek?? Nie chciałbym kupić niewłaściwie a potem przy próbie montażu okaże się że dałem ciała. |
Dryllo BMW Member Bmw Ełk | 2006-12-06 14:09:53 daz a jak Ci sie jeżdzi tak niskim autkiem. Ja mam niebieskie spręzyny - autko dosyć niskie jest i czasem to trochę nieporęczne na naszych drogach. W zimę ratuję się założeniem wyższych opon, gdyż inaczej szoruję o śnieg.
|
kulten BMW 530i SE Kiedyś Poznań, teraz UK | 2006-12-06 18:09:58 do Dryllo
a jak Ty mocno obniżyłeś swoje autko?? swoją drogą kolor chyba naprawdę nie ma znaczenia, bo co producent to inny kolorek |
Dryllo BMW Member Bmw Ełk | 2006-12-07 11:30:13 też mi się wydaje, że nie powinno sie sugerować kolorem. Ja kupiłem samochód z Niemiec i był już obnizony. O Ile konkretnie to nie wiem ale postaram się sprawdzić. To co wiem na pewno, to to że sprężyny są niebieskie i samochód jest na tyle niski, że potrafi to być uciązliwe |
daz BMW Master (Moderator) BMW E36 Coupe Lublin | 2006-12-07 12:28:31 Jeśli chodzi o kolor, to nie trzeba sie nim sugerować bo to kwestia firmy jak je tam pomalują, wpomniałem o koloże że niektóre firmy tak rozróżniają twardość gdzie czerwony to najtwardszy, ale jak mówilem nie można się tylko tym sugerować.
Mi jeździ się dobrze, myśle że takie obniżenie w przypadku e36 jest kompromisem pomiędzy wygladem i twardoscia a naszymi drogami. Moge pojechać pod standardowy krawężnik i nic nieurywam, ale czasem trzeba uważac na koleiny lub coś wystającego ponad "normę". Za to zima jest gożej, cały czas ociera się podwiem jeśli jade po koleinach wyrobionych przez inne auto. Mój znajomy ma e30 obnizona o 12cm i to jest już trudne do jazdy. Samochód wygląda rewelacyjnie, ale za to urwał już dwie miski olejowe na wystajacych studzienkach, nie mam mowy o wjechaniu na krawężnik, a od twardości zawieszenia zaczeła mu pękać buda, dlatego teraz rozniera cały samochód i wszystko będzie wzmacniane i usztywniane różnymi belkami, klatakami itp. |
kulten BMW 530i SE Kiedyś Poznań, teraz UK | 2006-12-07 21:28:56 No dobra, dzięki za info i już postanowiłem co zrobię. Obniżę max do 50mm bo w końcu jestem przeciętnym kierowcą a nie żadnym wycinakiem choć czasem lubię się pobawić. W ten sposób osiągnę rezultat mniej więcej taki jaki jest w standardowej wersji sport e34.
Daz - Twoja fura wygląda naprawdę solidnie z ta zawieszką ale dla mnie to jest już odrobinę za nisko. Teraz będę miał następne pytanie o pewien mankament w moim aucie który działa mi na nerwy ale do tego już założę nowy topic bo to z innej beczki |