Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
arsen Membre du forum PRZYJEDŹ ZOBACZ!!!!! . | 2007-01-16 22:09:25
|
stosiu32 Membre du forum peugeot 306 czechowice-dziedzice | 2007-01-17 16:23:01 Ta może i sie da tylko jak sie za to wziaść
|
arsen Membre du forum PRZYJEDŹ ZOBACZ!!!!! . | 2007-01-18 18:39:21
|
stosiu32 Membre du forum peugeot 306 czechowice-dziedzice | 2007-01-22 08:17:18 Sorki masz racje nie napisałem jaki silnik juz sie poprawiam peugeot 306 97 silnik 1,6 TU5 |
Wergilius Kraków | 2007-01-22 09:53:31
I mam problem bo mam sprzeczne opisy co do XU5. Ja jeżdze citroenem i więcej materiałów mam do tych aut i tam jest zupelnie inny opis tego silnika niz do puga. Co moge radzić to sprawdz naciąg paska skręcając go palcami. Dobrze naciągniety pasek powinien dać się skręcić PALCAMI o około 90stopni ale -zakladam że jesteś przeciętnie silnym czlowiekiem - nie bardziej niż 130st (około) Ja go wykręcisz o 180st przy umiarkowanym wysiłku to znaczy że jest zbyt lużny. Sprawdz też stan paska - nie powninien być popękany pocieniony miejscowo itd. Teraz tak, w jednym z opisow mam że naciąga sie pasek za pomoca alternatora a w drugim że poprzez napinacz -naszczęście statyczny. Napinacz jest przymocowany do korpusu silnika za pomocą dwuch śrub. Luzujesz je (dobrze jest odkręcić sobie koło) i przesówasz napinacz po szynie kontrujesz śruby sprawdzasz naciąg i ewentualnie korygujesz lub dociągasz śruby. Z alternatorem podobnie luzujesz mocowania caciagasz pasek i dociągasz śruby. W sumie to nie widziałem 1,6 w 306 wiec to pisze według opisów serwisowych ale moja rada nie bój sie wejść pod auto i samemu spróbować dojść "jak to jest zrobione" Powodzenia |