Ogromne spalanie 1.4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Tak szukając forum i czytając nie które posty o dużym spalaniu tez chciałem zapytac was jak zmniejszyć spalanie w moim 1.4.
Obecnie tj w trakcie zimy benzyny potrafi spalic w miescie 14/15 lna 100km przy nap0rawde ekonimicznej jeździe. Na trasie za to pali 7.8l/100 przy pelnym załądunku i 4 osobach w środku.
NA gazie jest podobnie 16l/100 miasto ekonimiczna jazda trasa nie wiem nie udało mi się jeszcze sprawdzić.
Czytałem że silniki 1.4 lubia dużo palić ale czy to aż tak dużo powinno być?? Można to jakoś zmniejszyć bo nie powiem czytam u wszystkich że "mój pali 6l, a mój pali 8" i tak się zastanawiam jak wszyscy to robią że im tak mało pali
Wszystkie podpowiedzi jak zmiejszyć spalanie napewno wyprubuje jak nie teraz to od razu na wiosnę, bo chce je zmiejszyć.
  
 
Witka
ja też mam 1.4 i wydawało mi się że mój dużo pali... ale maks 12l LPG
w zasadzie nic nie robiłem, tylko do gazownika żeby dobrze dobrał mieszankę i tyle.
Nie wiem w jaki sposób zmniejszyć zużycie paliwa... bo widać u Ciebie nie jest to tylko gaz, tak więc trzeba szukać czegoś co odpowiada za jedno i drugie. W gazie może być brudny parownik, zbyt bogata mieszanka. W paliwie... może być kilka rzeczy, ale teraz co mi się nasówa, to tylko wtrysk.
Ale to by Ci szarpał raczej :/ może trzeba pogrzebać pod filtrek powietrza... krokowiec itd.
  
 
A ja myślę, że to dosyć normalny wynik, zwłaszcza, że mówimy o Łodzi. Ostatnio wracając z gór przejeżdżałem przez Twoje miasto około 16 i jechałem 1,45 h słownie GODZINĘ i CZTERDZIEŚCI PIĘĆ MINUT. Tragedia, co tam u Was się dzieje. Mi w o wiele mniejszej Bydgoszczy i mniej zakorkowanej spala 10,5 LPG, maksymalnie przy dużych mrozach spalił 13. Pozdrawiam.
  
 
Witam
Przychyle sie do podpowiedzi kolegi misiaczek192 że to musi być cos co odpowiada za jedno i drugie czyli prawdopodobnie filtr powietrza-przejrzyj go dokładnie bo to spalanie to masz masakryczne-możesz masz dolot powietrza zatkany co?
A poza tym to zobacz jak swiece wyglądaja może nie pali na którys cylinder.
Ja swoim w lato na trasie zszedłem poniżej 6 z pełnym bagażnikeim i 3 osobami na pokładzie.
Owocnych poszukiwań.
Pozdrawiam
  
 
Z ty "6 i 8l" to różnie bywa, znam parę osób którym 1.4 tyle palić nie chce, trochę bardziej pociąga W trasie wyszło Ci zupełnie OK, ale w mieście to hoho, nawet jak na paliwożerny silnik masakra...
  
 
Cytat:
2007-01-30 10:06:09, ---Edi--- pisze:
Witam. Tak szukając forum i czytając nie które posty o dużym spalaniu tez chciałem zapytac was jak zmniejszyć spalanie w moim 1.4. Obecnie tj w trakcie zimy benzyny potrafi spalic w miescie 14/15 lna 100km przy nap0rawde ekonimicznej jeździe. Na trasie za to pali 7.8l/100 przy pelnym załądunku i 4 osobach w środku. NA gazie jest podobnie 16l/100 miasto ekonimiczna jazda trasa nie wiem nie udało mi się jeszcze sprawdzić. Czytałem że silniki 1.4 lubia dużo palić ale czy to aż tak dużo powinno być?? Można to jakoś zmniejszyć bo nie powiem czytam u wszystkich że "mój pali 6l, a mój pali 8" i tak się zastanawiam jak wszyscy to robią że im tak mało pali Wszystkie podpowiedzi jak zmiejszyć spalanie napewno wyprubuje jak nie teraz to od razu na wiosnę, bo chce je zmiejszyć.



Filtr powietrza i trzeba sprawdzić, jaką średnicę ma mikser LPG. Bo gazownicy, dla stabilności pracy lubią wstawiać mocno ograniczające przelot.
  
 
Cytat:
2007-01-30 10:40:59, nowypn pisze:
Witam Przychyle sie do podpowiedzi kolegi misiaczek192 że to musi być cos co odpowiada za jedno i drugie czyli prawdopodobnie filtr powietrza-przejrzyj go dokładnie bo to spalanie to masz masakryczne-możesz masz dolot powietrza zatkany co? A poza tym to zobacz jak swiece wyglądaja może nie pali na którys cylinder. Ja swoim w lato na trasie zszedłem poniżej 6 z pełnym bagażnikeim i 3 osobami na pokładzie. Owocnych poszukiwań. Pozdrawiam



Pewnie masz silnik zasilany przy pomocy gaźnika. Te france są nawet ekonomiczne i jakiego kopa mają w porównaniu z 1,4 na wtrysku(np moim). U mnie palił do 13 litrów, ale zauważyłem, że temp silnika była niska i prawdopodobnie dłużej na "ssaniu" jeździł. Wymieniłem obudowę termostatu z termostatem i efekt jest taki, że:
a. pali 8-9 l trasa/miasto 50:50, sama trasa około 7
b. łapie temperaturkę po 2-3 km, już nie marznę, jak zeszłej zimy.

Przy okazji wymieniłem sondę lambda, bo akurat była upalona.

W obudowie termostatu jest taki fajny zaworek do odpowietrzania, który lubi się zepsuć. Wtedy nawet przy zamkniętym termostacie płyn chłodniczy idzie do chłodnicy "bajpasem" obok termostatu.
  
 
Silnik jest na wielopunkcie na na gaźniku.
16l gazu to na jesieni palił. Dzisiaj tankowałem i masakra 20l/100 wyszło spalanie. Aż sie boję co to by było na benzynie.
Świece jak było wspomniane wymieniałem niedawno (ok 3500km temu). Kable WN też sa świeżutkie(przejechane na nich raptem 200km).
U gazownika byłem ustawiał nie raz i zjechałem ze spalaniem do 16 mniej już nie mogę
Zastanawia mnie tylko benzyna w mieście bo te 12-14 to chyba trochę za dużo. Ale nie wiem co z tym zrobić, jak to poprawić.
Filterek pow był wymieniany we wrześniu tak jak wszystkie płyny i rozrząd(miesiąc wcześniej go kupiłem z niemiec).
I od początku niestety tak dużo pali w mieście(tz mnie tyle pali).
Staram się jeździć bardzo ekonimicznie bez ciśnięcia go itd.
Zastanawiałem sie nad przyczyną we wnątrz silnika, jakieś zawory coś. Na ustawieniu wtrysków(kątów wtrysku) też byłem i wyszło rewelacja, nic nie trzeba było zmieniać.
Co do zapchanego dopływu powietrza nie wiem sprawdzę w najbliższym czasie.
Temp silnika jest ok, może trochę długo idzie na ssaniu przy jeździe na benzynie ale później temp i ssanie sa w porządku.
  
 
Kolego Edi nie przejmuj się. Witaj w klubie 1.4i. Mi może jeszcze 20l LPG/100km nie zjarał, ale 15l w mieście + koreczki to realne wyniki dla tego silnika. Tylko że ja naprawdę duużo czasi spędzam w korkach. No i u mnie samochód służy do pracy, więc zawsze jest wszystko wyregulowane i wymienione. Dodatkowo wspomnę że w lato przed wyjazdem nim do Niemiec robiłem regulację i takie o to wyszły wyniki:
- miasto przed reg. - 14l lpg po 12l lpg
- trasa przed reg. - 10l lpg po 8l lpg

zostały również wtedy wynienione WSZYTSKIE możliwe filtry, świece i olej. Przy ilości kilometrów jakie robię takie czynności musze robić co pół roku.

I spradzaj ciśnienie w oponach! Mało osób o tym pamięta, a spuść sobie powetrze w rowerze o połowę to zobaczycie jak się lekko jeździ
  
 
nie no Panie i Panowie

sugeruję zapisanie tej daty w kalendarzu na czerwono
żeby Bugz się jeszcze nie odezwał w "takim" temacie - to jakieś kpiny
  
 
Cytat:
2007-01-30 15:04:12, slawas1 pisze:
nie no Panie i Panowie sugeruję zapisanie tej daty w kalendarzu na czerwono żeby Bugz się jeszcze nie odezwał w "takim" temacie - to jakieś kpiny



To fakt. Tak pięknie ma podane do stołu...
  
 
Cytat:
2007-01-30 15:04:12, slawas1 pisze:
nie no Panie i Panowie sugeruję zapisanie tej daty w kalendarzu na czerwono żeby Bugz się jeszcze nie odezwał w "takim" temacie - to jakieś kpiny



Może ma problemy z kompem
  
 
nieeee - komp mu działa


ja wiem - w głębi serca doszedł do wniosku że to fajny furak był i teraz mu na pewno głupio przed wszystkimi się przyznać


[ wiadomość edytowana przez: slawas1 dnia 2007-01-30 15:22:45 ]
  
 
No przeca działa jak pisze, jak może nie działać jak pisze
  
 
Może np nie widzieć tego wątku
  
 
chym kolega miał 1,4 i na mono wtrysku i palił mu ok 12 -13 l benzy na 100km a jka mu się nagrzał to straszna zmuła mu się robiła kombinował na wszelkie sposoby wymienił chyba wszystko i nic aż do momentu wymiany szklanek popychaczy chyba z 6 z 8 były zacięte po zmiane wszystko wróciło do normy więc moze to sprawdz
  
 


ile można w kółko ukręcać ten sam temat.....nuuuuda

a jak napisze co trzeba zrobic, to mnie znowu coniektore narwańce od wszystkich wyzywac zaczna... mnie to niby nie rusza, ale po co? Ja sie chyba starzeje


[ wiadomość edytowana przez: BUGZ dnia 2007-01-30 15:57:01 ]
  
 
Z drugiej strony i tak już wszyscy wiedzą że "zmienić na TDI"
  
 
Cytat:
2007-01-30 15:54:33, Wojo pisze:
Z drugiej strony i tak już wszyscy wiedzą że "zmienić na TDI"




eeee niekoniecznie ale sprzedac napewno
  
 
Bo widzisz, Ty to tak na całość... a można zmienić sam silnik na TDI! W końcu nikt nie pytał w tym wątku co zrobić z rdzą