Pilot alarmu i zamka centralnego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich!
Przestał działać pilot alarmu i zamka centralnego? Tzn dioda sie zapala ale nie ma odzewu. Czasem była sytuacja że nie chciał zaskoczyć ale myślałem ze to wina baterii. Baterie wymieniłem ale nic nie pomogło. Jest to pilot ze sterowaniem radiowym dwuprzyciskowy. Orginalny fordowski. Alarm i centralny załączany z jednego przycisku. Nie wiem tylko ale nie mam chyba immobilajzera, gdyż moge auto odpalic dorabianym kluczykiem. Stacyjka jest blokowana w momencie załaczenia alarmu. Możliwe że blokada pompy i elektrozaworu jest załaczana z pilota. Apropo diody przy zegarku to jest u mnie ale nigdy nie dzilala wiec nie wiem czy jest dioda spalona czy poprostu nie uzyta. Mam druga diode ktora jest przy sterowaniu elktrycznym szyb i ta zapala sie w momencie zalączenia alarmu.
Za wszelkie informacje z góry dziękuje.
  
 
Apropo pilota to chyba musze go ponownie zprogramować, ale żeby to zrobic musze sie podłączyć pod komputer. Dodam że jest to autko z końca 97 roku 1.8 td
  
 
miałem to samo i na domiar tego padłmi sie w Zakopanym w sobote ok 14-ej ale miałem zagadkę dobrze że znalazłem fachowca w servisie Fiata od alarmów FOX (taki mam założony od nowości) odpiął mi centralke alarmu abym mógł odpalić auto i przyjechać do Krakowa.Tu udałem sie do servisu Fox-a facet wymienił mi przyciski i jakiś (kondensator czy coś co sł€zy do ustawiania częstotliwości) i chodzi do dzisiaj. A dodam że juz z tymi pilotami miałem wcześniej problem chodziłem do "fachowców" od FOX-a wymieniali mi jakis kwarc (przynajmniej tak mówili)a okazało sie że ten model nie ma czegoś takiego jak kwarc ale człowiek uczy sie na błędach.
  
 
Jaestem umówiony dzisiaj na podłączenie pod komputer (Auto Data). Zobaczymy co z tego będzie można odczytać. Odezwe sie jak już coś będzie wiadomo.
  
 
Cytat:
2007-02-19 06:35:28, maniu28 pisze:
Jaestem umówiony dzisiaj na podłączenie pod komputer (Auto Data). Zobaczymy co z tego będzie można odczytać. Odezwe sie jak już coś będzie wiadomo.



no a co ma wspolne z tym alarm?
  
 
No chyba ma. Bo trzeba ponownie zaprogramować pilot. Więcej nie wiem, ale się dowiem. Ale bylem u gości którzy sie na tym ponoć znają. Narazie tyle wiem.
  
 
pilot sie programuje owszem ale do centralki alarmowej i dobiera ospowiednia czestorliwosc ale to sie bardziej na oscyloskopie robi
  
 
No to może oni chcą mnie naciągnąć, bo za to podłączenie płaci sie 50zł. Ale nigdy wcześniej nie podłanczałem auta pod kompa, wiec nie wiem co można z niego odczytać. Wiem że mój pilot nie generuje żadnej częstotliwości, bo go gościu sprawdzał na wskaźniku poziomu sygnału radiowego. Więc może pilot jest uszkodzony?
  
 
Lukas_s pilot się wprogramowuje do centralki ale nie dobierając jego częstotliwość do alarmu. To nie radio, które dostrajasz do stacji. Oczywiście alarm i i pilot MUSZĄ pracować na jednej częstotliwości i z określoną mocą ale to mechanika (zdarzają się rozstrojenia ale w starszym sprzęcie lub takim, który kończy już swój żywot - elementy zmieniają swoje parametry). Częściej po prostu pilot "wypada", czyli rozjeżdżają się kody alarmu i pilota (jeśli chodzi o kod zmienny). Ponowne wprogramowanie polega na zgraniu algorytmów pilota i alarmu. Przeprowadza się to wprowadzając w odpowiedni stan centralkę. Jeśli jest to alarm oryginalny fordowski, to możliwe, że da się to zrobić za pomocą podłączenia komputera. Jeśli jest to alarm dokładany, to są odpowiednie procedury (DLA KAŻDEGO ALARMU INNE, np: wyłączyć zapłon, otworzyć drzwi i trzy razy nacisnąć któryś przycisk w alarmie lub przycisk serwisowy w centralce).
Dochodzi jeszcze awaria samego pilota. A to jest w stanie stwierdzić prawie każdy zakład rtv.
50 zł za podłączenie komputera do auta to niewiele.
Jak jeszcze zrobią diagnostykę...
  
 
No własnie mówili coś o "wypadnieciu" pilota z programu. Jest to alarm fabryczny więc napewno fordowski. Mam nadzieje ze mnie to dużo nie będzie kosztować. Napisz coś więcej o tej diagnostyce.
  
 
Pilot z kodem zmiennym generuje niepowtarzalny kod (powtarza się on po jakiś 10 mln załączeń, a może nawet rzadziej). I jest porównywany ze wzorcem w alarmie. Czasem jak ktoś np. bawi się pilotem poza zasięgiem auta, to kody ulegają "rozjechaniu" i trzeba zgrać pilota z alarmem. Są oczywiście i inne przyczyny. To jedna częstszych usterek. Oczywiście nie występuje nagminnie (choć są modela alarmów, które mają tendencję do gubienia pilotów).
A jeśli chodzi o diagnostykę, to po wpięciu się w komputer samochodu, można odczytać wiele parametrów pracy silnika i sprawdzić, czy podzespoły elektroniczne działają prawidłowo, np: zakres pracy sondy lambda. W przypadku jakiś nieprawidłowości zostaną wyświetlone odpowiednie komunikaty informujące o błędach.
  
 
Wczoraj byłem w trzech miejscach i nikt mi nie umiał pomóc. Mój pilot ma dwa przyciski i potrzebna jest procedura programowania. Mam dokumentacje do centrali alarmowej i pilota po włosku więc chyba trzeba ją przetłumaczyć i samemu się za to zabrac. Nie wiem tylko gdzie szukać centralki? Po lewej stronie na dole nie ma, po prawej stronie jest komputer. Trzeba będzie porozkręcac i poszukać.
  
 
Jeśli masz dokładaną diodę od alarmu, to centralkę znajdziesz idąc po przewodzie. Podaj nazwę tego alarmu. Czy to jakaś Meta System? Wrzuć zdjęcie tego pilota.
  
 
Ok dołącze zdjęcie tego pilota i centralki ale dopiero jutro.
  
 
  
 
Nikt nie programował takiego pilota?
  
 
Widze że koledzy śpią
  
 
Sielak ma taki alarm zupełnie świerzutki
  
 
Witam po dłuższej przerwie. To co mi sie udało ustalic to to ze jest to alarm prawdopodobnie Cobra. Alarmy te były montowane we Włoszech w różnych markach nie tylko fordach. Centralka i syrena sa w jednej obudowie i montowane sa pod przednia maska samochodu. Centralka nie chce wejsc w tryb serwisowy wiec nie moge ponownie przyuczyc pilota do centralki. Podejrzewam tez ze moze z pilotem jest cos nie tak i moze problem lezy tylko tu. Jak gosc sprawdzil mi testerem czestotliwosci tego pilota to nic nie wykrył a chyba powinien cos generowac. Moze dam do sprawdzenia pilota gdzies gdzie sie tym zajmuja profeskjonalnie? Co myslicie?
  
 
Maniu, cholera śpimy, bo na odległość to jest mi ciężko cokolwiek powiedzieć, szczególnie, że ty akurat na alarmach sie nie znasz i możemy sie "mijać" w dyskusji. Ale dobra...
Napisz jeszcze:
1. Gdzie jest dioda od alarmu? Jest gdzieś dołożona, czy oryginalna od immo?
2. Co jest sygnalizatorem:syrenka, czy klakson? Jak syrenka, to jak wygląda? Ile przewodów do niej idzie (czy gruba wiązka)? Czy jest na niej jakieś złącze z tyłu (nie gniazdo klucza)?
3. Jeśli dioda jest dokładana, to spróbuj po jej przewodzie dojść do centralki alarmowej (jeśli nie jest nią syrena, a to można ocenić po ilości przewodów do niej dochodzących). Będzie pewnie położona gdzieś za bezpiecznikami lub w kickpanelu (standardowe miejsca na
montaż. Jeśli znajdziesz centralkę, to postaraj sie sprawdzić, co jest na niej napisane i zrobić zdjęcia.
Wtedy postaram się coś wykombinować.