Nie pali 4-ty cylinder. Co jest grane?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Na LPG nie pali mi w ogóle 4-ty cylinder tj. pyrka na jałowym i nie ma różnicy jak odebne przewód od 4-tej świecy. Kable podmieniałem i świece też. Bez zmian i problem est zawsze na 4-rym cylindrze.

Ciśnienie sprawdzałem i jest wszedzie powyżej 13. NA benzynie jest dobrze i silnik reaguje na odpinanie kabli świec a zwłaszcza na 4-tym

Jakieś rady?

  
 
Nasuwa sie podstawowe pytanie-jaki masz zamontowany LPG chodzi oczywiście o budowe instalacji??
czy jest to najprostsza instalacja czy wtrysk sekwencyjny ?? bo z tego co piszesz to prawdopodobnemu uszkodzeniu uległ wtryskiwacz gazu na 4 cylindrze ale poczekajmy az opiszesz swoja instalacje.
  
 
Tak wglada własnie ale to jest instalacja II generacji BRC Blitz. Skład mieszanki jest okay bo mam tzw. diagnostic box na którym widze co i jak z gazem na podstawie sondy.

Silnik to 1,8 16V. Na początku myslałem ze to świece lub kable ale to odpada. Jak mówiłem na benzynie ów 4-ty cylinder ładnie reaguje na odłączenie kabla. Wydygałem ze coś z ciśnieniem ale kazdy gar ma nie mniej niż 13. Jak odłączam kabel na LPG to nie ma różnicy czyli nie pali 4 -ty. Inne gary reagują. W piz... juz nie wiem co jest grane.

  
 
hmm dziwne bardzo...
a odlacz wtryskiwacz z czwartego garu na LPG, moze nie rozlacza i leje benzynka? ale to i tak powinna byc roznica...

jakby to byla sekwencja to bym tez obstawial wtryskiwacz, ale na 2 generacji to nie wiem...


[ wiadomość edytowana przez: zenq dnia 2007-02-17 20:54:04 ]
  
 
A moze nieszczelność przy 4-tym dolocie. LPG na takie rzeczy cholernie reaguje. PRzeskok rozrządu raczej odpada bo na benzynie chodzi jak trzeba.

JAkias teoria odnoscnie zaworów?

  
 
Miałem identyczny problem średnio raz na pół roku. Tez to był czwarty cylinder. Gazownik radził sobie z tym w 15 minut, ale zawsze szef zapraszał mnie na kawę. Wię nie mam pojęcia co ten magik tam robił.
  
 
Wtryski na pewno sie odłączaja prawidłowo. Słychac to ładnie przy przełączaniu na LPG. Cicho jak makiem zasiał a wtryski charakterystycznie klekoczą przecież. Z zaworami tez raczej okay bo przeciez cisnienie jest i na benzynie chodzi. Najbardziej mi pasuje lewe powietrze na 4-tym dolocie. Co wy na to?

Wezme jakiś dezodorant i spryskam okolice uszczelki dolotu. Powinno sie cos zmienic
  
 
Konkurs rozwiązany. Dostawało sie lewe powietrze przez O-ring na listwie wtryskowej na 4-tym cylindrze. Dorażnie oring wkleiłem na silikon i jak ręka odjął
  
 
Mój znajomy ma podobny problem przy swoim escorcie. Silnik 1.8 16V nie pali na wszystkie gary. Co może być przyczyną i od czego zacząć ?

[ wiadomość edytowana przez: martita182 dnia 2007-02-25 13:37:52 ]
  
 
Martita.
prawdopodobnie cewka zaplonowa lub modul zaplonowy EDIS.
  
 
Zdejmowac kable i patrzyc czy skaczą iskry. Gdy skaczą to sprawdzic cisnienie w cylindrach. Gdy jest okay to sprawdzic szczelnosc dolotu
  
 
Cytat:
2007-02-18 21:50:43, Pawol pisze:
Konkurs rozwiązany. Dostawało sie lewe powietrze przez O-ring na listwie wtryskowej na 4-tym cylindrze. Dorażnie oring wkleiłem na silikon i jak ręka odjął


Mam identyczny problem. Gazownik popsikal mi jakims preparaten na oring i bodajze czwarty czyli pierwszy od prawej patrzac od przodu zasysa powietrze. Samochod na gazie na wolnych obrotach trzyma pieknie 900 obr ale podskakuje. Na pb tak nie ma. Czy moze to byc przyczyna ze troche mi muli na gazie i na pb tez nie czuje az tak wielkiej mocy. Dam sobie rade sam z tym oringiem ? Ile to moze kosztowac u mechanika ?
  
 
Bylem u mechanika i wymienilem uszczelke na 4-tym stożku wtryskiwacza na listwie wtryskiwaczy (nie w samym wtryskiwaczu tylko na takiej stozkowatej metalowej obudowie w ktorej sie znajduje). No i teraz ciesze sie rowna praca silnika, juz mi nie podskakuje na gazie i dostal wyczuwalnego kopa Przez pol roku jezdzilem na 3 garach i nawet nie wiedzialem No moze na czterech ale ten jeden to tak zasysal powietrze ze nie wiele z niego bylo pozytku.