Dziwne kontrolki ???/

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam mały problem odnośnie esperka z 94r 1.5 16v DOHC
Problem jest mianowicie taki że zapalają aię dwie kontrolki: od ładowania i od hamulca ręcznego co dla mnie jest bardzo dziwne,kontrolka od ładowania świeci się mocniej niż od hamólca,pod wpływem wyższych obrotów obie przygasają. mam nadzieje że ktoś może wie co to może być Dzięki i pozdro fido81@interia.pl
  
 
Cytat:
2007-02-22 13:02:59, fido81 pisze:
Witam mam mały problem odnośnie esperka z 94r 1.5 16v DOHC Problem jest mianowicie taki że zapalają aię dwie kontrolki: od ładowania i od hamulca ręcznego co dla mnie jest bardzo dziwne,kontrolka od ładowania świeci się mocniej niż od hamólca,pod wpływem wyższych obrotów obie przygasają. mam nadzieje że ktoś może wie co to może być Dzięki i pozdro fido81@interia.pl



padł alternator, a konkretnie diody prostownicze.
Przyszykuj jakieś 200 zł na naprawę, wymień przy okazji łożyska
  
 
I zrób to jak najszybciej.
Inaczej trzeba będzie doliczyć 300 na lawetę
Pzdr.
  
 
Cytat:
2007-02-22 13:30:23, Robert_S pisze:
padł alternator, a konkretnie diody prostownicze. Przyszykuj jakieś 200 zł na naprawę, wymień przy okazji łożyska


Po czym wróżysz że to diody?Również mogły się powiesić szczotki,paść regulator napięcia.
  
 
Cytat:
2007-02-22 16:14:14, rysiu1 pisze:
Po czym wróżysz że to diody?Również mogły się powiesić szczotki,paść regulator napięcia.



bo diody padają najczęściej w espero.
zresztą bez demontażu alternatora raczej się nie obejdzie, niezależnie czy to wina mostka czy regulatora czy czegokolwiek innego
  
 
Jak mi sie to cus zaswieciło to wymieniłem diody, regulator nap i łozysko (ja gratów nie kupowałem)
ceny gratów w Wawie to ok 150zł
mnie robocizna kosztowała 50zł tyle ze sam wygrzebałem i włozyłem go z powrotem, dodam ze od zauwarzenia choinki na desce do zostania bez pradu zrobiłem ok 50 km bez swiateł i ostatnie 10 km na PB na gazie juz niechciał


[ wiadomość edytowana przez: Kula69 dnia 2007-02-22 20:21:51 ]
  
 
Sprawdz tez poziom plynu hamulcowego. Malem ten sam objaw przy niskim poziomie płynu w zbiorniczku.
  
 
Cytat:
2007-02-22 20:30:26, Czarek_Rej pisze:
Sprawdz tez poziom plynu hamulcowego. Malem ten sam objaw przy niskim poziomie płynu w zbiorniczku.


Tyś już widać zapomniał o Espero

... ...może w tym czymś czym siem tera poruszasz...nooo....tym....tym na "o" !...tak mos

....ale w Esperaku...???? ...NEWER !!

Koledzy mają rację...Czarek NIE !




  
 
witam ponownie troszkę mnie to zastanawia że jak alternator by padał to zapalała by sie kontrolka od hamulca, a esperko sobie jeżdzi i niema innych objawów, a może mi jeszcze powiecie co może być przyczyną że na gazie na naprawdę małą moc bo na paliwie jest innym autkiem, tak było od począdku gdy go kupiłem
  
 
Cytat:
2007-02-22 22:20:46, fido81 pisze:
witam ponownie troszkę mnie to zastanawia że jak alternator by padał to zapalała by sie kontrolka od hamulca, a esperko sobie jeżdzi i niema innych objawów, a może mi jeszcze powiecie co może być przyczyną że na gazie na naprawdę małą moc bo na paliwie jest innym autkiem, tak było od począdku gdy go kupiłem


Skoro wiesz lepiej to po co pytasz ?
Ile przejechałeś km ( i czasu) od momenta jak siem te kontrolki objawiły ??
Jak się pojawią "objawy" będzie za późno!... tak jak pisali przedmówcy...od razu wyciągaj kasę na holowanko i to na lawecie bo bez świateł Ci nie wolno nawet na sznurku !

o LPG ...powiemy..Wszystko może być przyczyną !!....
Jeśli ciężko Ci to zrozumieć to ... może mi powiesz co jest przyczyną tego, że mnie boli prawy bok od tygodnia ?? (nie miałem tak od początku )

No sorki....więcej KONKRETóW potrzeba !!...a najlepiej to ...powie Ci to dobry gazownik !
  
 
możesz mieć za mało płynu w układzie hamulcowym, sprawdź też klocki.
a co do kontrolki akumulatora to pada Ci ładowanie, czyli problem z alternatorem. regulator napięcia albo diody.
sprawdź to jak najszybciej, bo możesz ,,nie dojechać''
  
 
Wiec sie tylko wtrace bo reszte juz koledzy prawidlowo zdiagnozowali i okreslili - od kiedy w espero jest czujnik niskiego poziomu/cisnienia plynu hamulcowego? Bo o takim jeszcze nei slyszalem
  
 
Cytat:
2007-02-22 23:53:34, Cwikus pisze:
Wiec sie tylko wtrace bo reszte juz koledzy prawidlowo zdiagnozowali i okreslili - od kiedy w espero jest czujnik niskiego poziomu/cisnienia plynu hamulcowego? Bo o takim jeszcze nei slyszalem



kazde auto posiada czujnik poziomu płynu hamulcowego, nawet pf126p. To zdaje się wymóg homologacyjny.
W korku zbiorniczka masz pływak - jest nawet możliwość szybkiego sprawdzenia prawidłowości działania czujnika - wystarczy wcisnąć bolec wychodzący z korka.
  
 
Cytat:
2007-02-22 23:53:34, Cwikus pisze:
od kiedy w espero jest czujnik niskiego poziomu/cisnienia plynu hamulcowego? Bo o takim jeszcze nei slyszalem



z tego co pamietam od zawsze
nie cisnienia ale poziomu plynu hamulcowego
jak myslisz te kabelki na korku zbiorniczka plyny sa tak sobie??
wykrec korek i zobacz czy nie zaswieci ci sie kontrolka recznego
przynajmniej w moim 1,5 97` tak jest
  
 
a to nie mialem o tym pojecia - co nie zmienia faktu ze czujnik ten pewnie nie ma prawa zapalic lampki ladowania.
  
 
Co to za kontrolka ???



Uploaded with ImageShack.us

[ wiadomość edytowana przez: Ikarus260 dnia 2010-06-23 20:54:07 ]
  
 
pewnie płyn do spryskiwaczy się skończył
  
 
Tą mam u siebie ale ta wyżej ???
  
 
Automaty mają. Wyświetla im aktualne położenie drążka i biegi podczas jazdy ;p
  
 
Ooo, Aaaaa.
Bajer...
Można by w zwykłych skrzyniach zamontować przy drążku 6 czujników i w tym miejscu wstawić wyświetlacz i pokazywało by aktualny bieg.
to taki skomplikowany bajer