Ford focus - co i za ile??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich forumowiczów. Chcialbym prosic o opinie dotyczace focusa. Mechaniki samochodowej uczylem sie na escorcie i zastanawiam sie jak pod wzgledem eksplatacji i utrzymania prezentuje sie focus (mysle o zakupie 5-6 letniego diesla). Slyszalem ze ceny czesci nie sa rewelacyjne i jak juz cos padnie to trzeba wymieniac caly modul . Jak to sie ma z rzeczywistoscia?? Dzieki za wszelkie informacje
  
 
Focus to w zasadzie to samo co escort.. silniki troche inne (nie wiem jak diesle). w kazdym razie blachy bardzo slabe.
  
 
odświeżam kotleta... forum escorta, ale widzę że dużo klubowiczów jeździ już focusikiem

myślę nad zmianą wozidełka, myslałem o fordzie focusie
no i pojawił się problem - jak to faktycznie jest z tą balacharką i "rudą"? czy nastawiać się na hatchbacka (fajna linia) czy może kombi?
benzyna, czy diesel?
które silniki są na łańcuchu?
chciałbym przeznaczyć 10 000pln-ów +/-1tys.
autko miałoby być rodzinnym 2+2 (stąd nie wiem czy w kombi się pchać)



  
 
To zależy ile jeździsz czy diesel Ci się opłaci,a nie taniej wyjdzie benzyna+gaz . Ja z doświadczenia powiem że jak masz dwójkę dzieci lepiej szukaj kombi ,bo 2 foteliki i bagaży na wakacje nie sposób upchnąć rdza jak to w fordach lubi je czasem żreć nadkola,ranty drzwi i klapy,ale jak dobrze obejrzysz znajdziesz piękne sztuki za tą kasę ,polecam forum fokus klub tam często fajne foczki zadbane można znajść w dziale giełda części porównywalnie jak w escorcie no może tylna zawiecha jak wyklekotana to nawet 2 tys może kosztować z robotą chyba że sam mechanikujesz ogólnie dobre auto i polecam od razu 2,0 benz żeby to jako jechało
  
 
Jest tego od uja,więc można wybrzydzać,przebierać,wybierać stwierdzenie że focus to to samo co escort jest troszkę śmieszne inne jest wszystko przede wszystkim deska rozdzielcza bije na głowę konstrukcje z tamtych lat swoim wyglądem tylny zawias jest trochę skomplikowany ale przez to focusy prowadza się bardzo dobrze...dostęp do wszystkich"gumek"jest dobry i myślę że z naprawą nie będzie tragedii..ja przywiozłem z zagranicy i tobie też polecam,można ładną sztukę trafić z książką i bez maczania łap"naszych"
  
 
4 lata śmigam focusem 1,8 tddi kombi i odpukać poza bieżącą eksploatacją nie mam z nim problemów, więc polecam.
  
 
Cytat:
2013-02-16 14:10:41, thomas77 pisze:
To zależy ile jeździsz czy diesel Ci się opłaci,a nie taniej wyjdzie benzyna+gaz . Ja z doświadczenia powiem że jak masz dwójkę dzieci lepiej szukaj kombi ,bo 2 foteliki i bagaży na wakacje nie sposób upchnąć rdza jak to w fordach lubi je czasem żreć nadkola,ranty drzwi i klapy,ale jak dobrze obejrzysz znajdziesz piękne sztuki za tą kasę ,polecam forum fokus klub tam często fajne foczki zadbane można znajść w dziale giełda części porównywalnie jak w escorcie no może tylna zawiecha jak wyklekotana to nawet 2 tys może kosztować z robotą chyba że sam mechanikujesz ogólnie dobre auto i polecam od razu 2,0 benz żeby to jako jechało



Mówisz 2.0? a czy jest jakaś gama silników na łańcuchu?
2.0 jakim spalaniem się charakteryzuje?
Widzę że Ty masz 1.6 jak to wygląda u Ciebie?
jeżeli chodzi o forum to masz na myśli: focusklubpolska.pl?
  
 
Cytat:
2013-02-17 16:58:37, ESczort pisze:
Mówisz 2.0? a czy jest jakaś gama silników na łańcuchu? 2.0 jakim spalaniem się charakteryzuje? Widzę że Ty masz 1.6 jak to wygląda u Ciebie? jeżeli chodzi o forum to masz na myśli: focusklubpolska.pl?



zacznę od końca :

tak Focus Klub Polska

moje 1,6 jako tako się porusza ,części tanie,spalanie przy ciężkiej nodze raczej wynosi ok 9litrów gazu ,ogólnie wygodne autko ..

2,0 130 PS zapitala aż miło ,no spalanie na poziomie 10-12 litrów to norma chyba ze lekko się z gazem obchodzisz

łańcuchy rozrządu są w dieslach TDDI które są mniej awaryjne niż TDCI ogólnie


[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2013-02-17 18:36:45 ]
  
 
jezeli chodzi o wyposażenie - klima/4xszyby elek./grzana przednia szybka/elektryka luster - często można spotkać? tylko ghia?

ps.
zacząłem zastanawiać się nad pewnym nissanem - jako alternatywa dla FF, mam na myśli nissan almera tino..., dobry trop czy raczej ślepa uliczka?
  
 
Cytat:
2013-02-17 18:32:16, thomas77 pisze:
łańcuchy rozrządu są w dieslach TDDI które są mniej awaryjne niż TDCI ogólnie [ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2013-02-17 18:36:45 ]



Jesteś pewny Tomciu? Bo wydaje mi się że żaden focus nie jest wyposażony w łańcuch. Nawet mk2. Łańcuchy mają mondki.
  
 
Cytat:
2013-02-20 12:35:21, ESczort pisze:
jezeli chodzi o wyposażenie - klima/4xszyby elek./grzana przednia szybka/elektryka luster - często można spotkać? tylko ghia? ps. zacząłem zastanawiać się nad pewnym nissanem - jako alternatywa dla FF, mam na myśli nissan almera tino..., dobry trop czy raczej ślepa uliczka?



Myślę, że to często spotykane wyposażenie w focusach.

No i szukaj foki z 2.0 pod machą. Będziesz zadowolony.

A almera tino brzydal
  
 
Cytat:
2013-02-20 12:54:25, SEGE pisze:
Myślę, że to często spotykane wyposażenie w focusach. No i szukaj foki z 2.0 pod machą. Będziesz zadowolony. A almera tino brzydal



2.0 rozumiem że ze względu na moc i dynamikę jazdy?
a co ze spalaniem/ekonomią i samą eksploatacją jednostki napędowej???
  
 
Cytat:
2013-02-20 13:39:22, ESczort pisze:
2.0 rozumiem że ze względu na moc i dynamikę jazdy? a co ze spalaniem/ekonomią i samą eksploatacją jednostki napędowej???



No tak. Myślę że jak kupisz mniejszy to będzie żałował.

1.6, 1.8 i 2.0 jeśli chodzi o spalanie będzie podobnie 9-12, zależy jak jeździsz i gdzie. A co do utrzymania jednostek to już wsio to samo. Koszty bardzo podobne. Jeśli coś się psuje to w trzech jednostkach będzie to samo.
  
 
Cytat:
2013-02-20 12:51:52, SEGE pisze:
Jesteś pewny Tomciu? Bo wydaje mi się że żaden focus nie jest wyposażony w łańcuch. Nawet mk2. Łańcuchy mają mondki.



to ci się źle wydaje
Cytat:
jezeli chodzi o wyposażenie - klima/4xszyby elek./grzana przednia szybka/elektryka luster - często można spotkać? tylko ghia?



często gęsto możesz spotkać tak wyposażone foki ,niekoniecznie w wersji ghia
  
 
Moje katalogi nie wspominają nawet o łańcuchu, same paski
  
 
TDDI mają łańcuch i pasek łańcuch idzie do pompy a krótki pasek do rozrządu.co do wyposażenia to ja mam ghie i mam tylko el szyby, klimę ABS,TCS.relingów nie ma i grzanej przedniej szyby co do przełącznika koło biegów to jest to tempomat Tomek miałeś rację
  
 
Przełaczniki koło biegów to
tcs lub esp
2x grzanie foteli.
tempomat jest montowany w kierownicy.

Przejezdziłem foczka ponad 3 lata 1.6 100km i złego słowa nie powiem na nią.
Spalanie w trasie 6.2 miasto 10 tylko paliwo.
  
 
Tak tak koło biegów to tcs,ale u mnie ktoś dołożył niefabryczny tempomat był osobny temat-zagadka co to jest ostatnio przetestowałem co to jest
  
 
Najlepiej przed kupnem poczytaj na forum, jakie silniki są dobre, a jakie omijać szerokim łukiem. Wiem, ze któreś motory bardzo nie lubiły gazu - trzeba było zakładać instalację z lubryfikatorem, zeby to jakoś jeździło. Dlatego na allegro można znaleźć wiele fok z gazem za grosze. Własciciel napisze, że przez jakąś pierdołę nierówno pracuje, a tu cały silnik do remontu.
  
 
Z tego co się orientowałem, to najlepszym silnikiem jest 1.6 16v benzyna, lub diesel TDDI nie (TDCI!).

Benzyna nie znosi gazu, szybko głowica "pada".
Do 1.6 są tanie części. Spalanie około 6,5L lub więcej
Jak dla mnie naj fajniejsza opcja.

TDDI jest mniej kulturalną jednostką, ale bardziej trwałą.

Focusy też jak escorty lubią rdzę.
Jeśli chodzi o wybór nadwozia
To myślę, ze kombi najlepsze. Z tym, ze w tym nadwoziu było dużo flotowych aut.
Czyli mocno wysłużonych, ale też serwisowane na bieżąco w ASO



[ wiadomość edytowana przez: JmB dnia 2013-02-22 17:57:13 ]