Pasak rozrzadu? wymiana po 40tys?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ost bylem u mechnika, ktory stwierdzil w moim akcencie ze do wymiany mam rozrzad (pasek spekany) powiedzial mi ze wyamiana tego wraz z czesciami kosztuje 300zl czy to dobra cena? podobno chce wymieniac pasek i napinacze ,dodam ze rozrzad był robiony 40tys km temu czy w tej sytuacji musze wymieniac te napinacze ? bo chyba sama wymiania paska sama w sobie nie jest az tak droga? bardzo prosze o jakies informacje pozdrawiam
  
 
40 kkm to trochę mało jak na rozrząd, w niektórych autach wymienia się co 60 kkm (np. Fiaty), nie wiem jak jest w Acc, ale ja pojechałbym zasięgnąć rady jeszcze innego mechanika, żeby nie dać się naciągnąć na niepotrzebną wymianę
  
 
Rozrzad wymieniamy pelnym kompletem (pasek i napinacz) co 60kkm. W twoim przypadku jezeli rzeczywiscie pasek jest popekany to nie czekaj bo jak strzeli to bedziesz mial o wiele wiekszy wydatek. Cena 300 pln jest ok (sa male roznice w cenie po warsztatach)
  
 
Cytat:
2007-04-07 04:47:48, Cobra_JM pisze:
Rozrzad wymieniamy pelnym kompletem (pasek i napinacz) co 60kkm.


w moim wykazie czynnosci serwisowych accenta jest napisane-wymiana co 80 tys.km.ale oczywiscie jak jest zuzyty to od razu...ale po 40 tys. nie mogl sam sie zuzyc-albo wyciek oleju,albo brak oslony.ja w peugeocie 106 wymienilem pasek po 130 tys. km i byl jak nowy...
  
 
Koszt paska Gates i rolki SKF do Twojego auta to ok 120 zł. Wymiana średnio 80 - 100 zł więc uważam, ze troche gość przegina. Warto też zasugerować wymiane simeringów przy okazji bo to koszt ok 35 zł a bedziesz miał spokój.
Poszukaj tańszego mechanika.
Pozdrawiam
  
 
Aha. Rolka jest tylko jedna więc do wymiany "napinacz", a nie "napinacze". Chyba nie za bardzo kumasz więc pisze, ze napinacz i rolka napinajaca w tym aucie to jedno i to samo. Sorry, ze tłumacze jak dziecku ale robie to po to żeby nikt Cię w chu.. nie zrobił.
  
 
Być może przy poprzedniej wymianie pasek został zbyt mocno naciągnięty - o ile w tym silniku wogóle można naciągnąć pasek za mocno - w każdym razie jak jest popękany to bezwarunkowo trzeba wymienić, jeżeli teraz nie wymienisz rolki prowadząco-napinającej (bo np. jeszcze nie szumi) to nie znaczy że po następnych 40 km nie trafi ją szlaq i wtedy znowu wizyta w warsztacie....a zakładam że chciałbym widzieć mechanika co 80 kkm

  
 
Witam wielkie dzieki za wszytkie rady, w takim razie nie czekam i wymieniam, a jesli chodzi o mechnika to fakt rozejrze sie jescze za kims tanszym.....jescze raz wielkie dzieki i Weosłych Swiat zycze pozdrawiam
  
 
Sluchaj... a tak z Ciekawosci, z jakiego powodu mechanik od tak zaglada do rozrzadu rozbierajac oslony ? Byly jakies przeslanki ? Przeglad po zakupie nowego samochodu. Czy moze poprostu tak wymyslil...
Widziales ten pasek ? Generalnie wymiana co 60 tys co zaleca ksiazka. Dla wlasnego bezpieczenstwa nie ma co przesadzac. Bynajmniej przy kolejnych wymianach.
  
 
a wiec bylem u niego wymienic uszczelke od klawiatury , tak pokazał mi pasek, widoczne byly lekkie pekniecie, mowil ze pasek powinien byc gładziutki...., tego mechanika znalazłem tutaj na forym w dziale "POLECAM/NIE POLECAM czyli nasze warsztaty" generalnie były same pozytywne opinie na jego temat...
  
 
"mowil ze pasek powinien byc gładziutki...." i ma racje. Kazde pekniecie oznacza ze zaczyna sie cos dziac niedobrego. Moj niedawno widzialem jest gladki a ma ponad 45kkm.
  
 
a pęknięcia są od strony ząbków??
  
 
od zewnetrznej strony.....moze on jest poprostu popekany ze starosci mozliwe???
  
 
spekania po zewnetrznej(gladkiej) stronie sa spowodowane najczesciej czynnikiem temp albo bardzo niska albo za goraco. raczej to drugie
  
 
albo stary pasek...
  
 
no wlasnie,przypuszczam ze to wlasnie ze starosci.....
  
 
czytam ten wątek i nadziwić się nie mogę , czy ten samochód stał nieużywany ileś lat? normalnie to 40kkm robi się w góra trzy lata, w trzy lata pasek nie popęka nawet w nieużywanym aucie, ciekaw jestem kto jest producentem tego paska?
  
 
Cytat:
2007-04-06 23:59:25, MacTB pisze:
40 kkm to trochę mało jak na rozrząd, w niektórych autach wymienia się co 60 kkm (np. Fiaty), nie wiem jak jest w Acc, ale ja pojechałbym zasięgnąć rady jeszcze innego mechanika, żeby nie dać się naciągnąć na niepotrzebną wymianę


w drugiej części zgadzam się z MacTB, ale jeśli chodzi o wymianę co 60 kkm we Fiatach, proponowałbym nawet przeczytać instr. obsługi któregoś, gdzie jest napisane, że po 60 kkm jest sprawdzenie paska i napinacza lub napinaczy (zależy od wersji silnika). Wymienia sie w przypadku stwierdzenia jakiejś anomalii, którą może być przytarcie, rozwrastwienie paska (nawet minimalne), zapylenie pochodzące od paska - wówczas wskazana wymiana kpl. Takie informacje zawierają nie tylko instrukcje fiatów ale też innych marek (różnica może być w kilometrach). Inną sprawą jest wymiana ze względu na okres - gdzie powinno się wymienić przynajmniej pasek bez względu na przebieg po ok 5 latach i to tez jest zależne od warunków (więcej miasto, lub trasa)
  
 
no sam nie wiem , jutro wymieniam caly rozrzad wiec bede wiedzial co to za pasek , a wiecie moze czy tam jest pompa wody? bo narazie szukam paska i napinaczka.....
  
 
pompa wody jest.. jakby miało jej nie być??? Ale nie jest napędzana paskiem rozrządu. Pamiętaj o simeringach na wałek rozrządu i na wał główny. Razem 2 sztuki