[Getz] Płyn do układu wspomagania kierownicy.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Zauważyłem że ubyło mi płynu do wspomagania samochód był w naprawie i zdejmowali chłodnicę i rozpinali rurki od wspomagania i chłodzenia więc zapewne się troche wylało i teraz jest na min. w zbiorniczku moje pytanie Czy moge uzupełnić brak świeżym płynem jeśli tak to jakim mam getza???
i przy okazji drugie pytanko zamierzam kupić jakąs bryczkę kolejną i upatrzyłem sobie lantrę z 1999 r a wiec starszy model z silnikiem 1,8 benzyna prosze o info co to za motor ile pali i jaki gaz do niego by podchodził.
Wie ktos ile sekwencja teraz by kosztowała?

pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-03-14 18:16:38 ]
  
 
z tego co wiem to plyn do wspomagania to inaczej plyn przekladniowy do skrzyn automatycznych ale jesli sie myle niech mnie ktos poprawi!
  
 
w zbiorniczku pewnie masz czerwony Dexron, polecam Mobil ATF

silnik 1,8 w lantrze ma przyzwoite parametry, prawie 128KM, trochę mało elastyczny, potrzebuje sporych obrotów do dynamicznej jazdy, pewnie średnio będzie wychodził w granicach 9-10l/100, szkoda go kaleczyć gazem
  
 
Cytat:
2007-04-08 10:09:04, Jarek_2 pisze:
w zbiorniczku pewnie masz czerwony Dexron, polecam Mobil ATF silnik 1,8 w lantrze ma przyzwoite parametry, prawie 128KM, trochę mało elastyczny, potrzebuje sporych obrotów do dynamicznej jazdy, pewnie średnio będzie wychodził w granicach 9-10l/100, szkoda go kaleczyć gazem


do wspomagania dextron II czyli ATF IID lub ATF 220.
Tylko niektóre VW mają jakiś inny. Ale my jeździmy normalnymi autami
  
 
w moim Scoupe sprawdzałem płyny i widze ze jest ponad max w zbiorniczku na płyn od wspomagania... mozna z tym jezdzic? jak usunąć nadwyzkę?

-----------------
Volvo 440 1.8 DL + LPG '94
FSO 125p 1.5 C + LPG '83
FSO Syrena 104
  
 
Cytat:
2007-04-08 10:09:04, Jarek_2 pisze: silnik 1,8 w lantrze ma przyzwoite parametry, prawie 128KM, trochę mało elastyczny, potrzebuje sporych obrotów do dynamicznej jazdy, pewnie średnio będzie wychodził w granicach 9-10l/100, szkoda go kaleczyć gazem



Tu się nie zgodzę. Nie trzeba go specjalne kręcić, jest elastyczny, piaty bieg wrzucam przy 40 km i całkiem dobrze przyspiesza.Powyżej 4000 robi się już wariat. Przy umiejętnej jeździe w mieście można zejść do 9-10 l ale to męka a nie jazda.Normalnie w mieście nie przekracza mi 12 l ale przy dość dynamicznej jeździe. W trasie około 8 l. Zgadzam się, że szkoda gazować, oszczędności pozorne, kłopoty bardzo prawdopodobne.
  
 
ktoś pomoże.

-----------------
Volvo 440 1.8 DL + LPG '94
FSO 125p 1.5 C + LPG '83
FSO Syrena 104
  
 
Cytat:
2008-03-04 16:26:55, cendra pisze:
w moim Scoupe sprawdzałem płyny i widze ze jest ponad max w zbiorniczku na płyn od wspomagania... mozna z tym jezdzic? jak usunąć nadwyzkę?



Można, a jak ci przeszkadza można odessać strzykawką.
  
 
dzięki za info bałem się, żeby nie uszkodzić pompy

-----------------
Volvo 440 1.8 DL + LPG '94
FSO 125p 1.5 C + LPG '83
FSO Syrena 104