Układ chłodzenia-pomocy!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam taki problem niby wszystko Ok -termostat puszcza tak jak powinien a auto ma tendencje do wysokich temperatur tzn jeżdzi na pograniczu włączenia sie wentylatora-bardzo trudno no może długo potrzeba w czasie jazdy aby temperatura zeszła do połowy.Dodam jeszcze że jak włączy sie wentylator czuć troszkę zapach płynu chłodzącego.
Prosze o jakieś rady i sugestie dodam jeszcze że płyn był zmieniany w zeszłym roku a auto ma przejechane 98kkm.
  
 
Może masz coś z czujnikiem temperatury ???


1,6 16V
  
 
Cytat:
2007-05-13 20:59:10, maciobyk22 pisze:
Może masz coś z czujnikiem temperatury ??? 1,6 16V


z którym czujnikiem? a co ma czujnik do tego jesli mogę spytać?
  
 
Według mnie to spadek temperatury na wskaźniku do połowy to coś nie tak. Normalna praca silnika to 80 stopni czyli około 3/4 wsazania wsaźnika ( blisko przed polem czerwonym). Spadek do polowy oznacza zbyt długie działanie wentylatora na chłodnicy. Tak jak poprzednicy czepiał bym się czujnika temperatury wsaźnika. Później wentylatora.
  
 
To jeszce dodam na domiar tego ze w ciągu no może 3-4 min od wyłączenia sie wentylatora i pracy na biegu jałowym wentylator ponownie sie właczył?! A z skąd zapach płynu?
  
 
Prawidlowa temperetura na wskazniku to wlasnie 1/2 pola a nie 3/4 jak pisze biniu.
  
 
Ja mam taka sama sytuacje. 2 razy wymienialem termostat , 2 dni temu wymienilem chlodnice (370zl z robocizna) i co ? I gów... ?Nadal mam tak jak kolega czyli szybko rosnie temperatura, wlacza sie wentylator, poczym spada do okolo polowy i po kilku minutac znowu sie wlacza wentylator i to na nowej chlodnicy. ALe wiesz co ? Olewam to teraz. Nie gotuje sie plyn wiec jest wszytsko OK. Przeczytalem juz chyba wszystkie watki na tym forum o rzekomym przegrzewaniu sie i 90% odpowiedzi to ze "TEN TYP TAK MA". Mechanicy od fordow w moim miescie mowia ze fordy lubia wysoka temperature. Od dzisiaj nie bede sie tym przejmowac bo zglupieje. tylko kase stracilem na szukanie usterki, ktorej nie ma. Radze ci zrobic to samo.
  
 
ten TYP tak NIE MA

zmiencie plyn chlodniczy na porzadny a nie jakies badziewie z marketu..
  
 
Cytat:
2007-05-13 22:39:44, retrospect pisze:
ten TYP tak NIE MA zmiencie plyn chlodniczy na porzadny a nie jakies badziewie z marketu..


mam orginalny Fordowski a nie jak piszesz badziewie z Marketu
  
 
Cytat:
2007-05-13 22:41:38, gardenia1 pisze:
mam orginalny Fordowski a nie jak piszesz badziewie z Marketu



w jakich proporcjach mieszany?
  
 
Cytat:
2007-05-13 22:46:37, retrospect pisze:
w jakich proporcjach mieszany?

50/50
  
 
to rzeczywiscie dziwne. proponuje sprawdzic przewody, chlodnice i nagrzewnice - cos moze byc zapchane.
  
 
Cytat:
2007-05-13 22:50:34, retrospect pisze:
to rzeczywiscie dziwne. proponuje sprawdzic przewody, chlodnice i nagrzewnice - cos moze byc zapchane.


A jak sprawdzic nagrzewnice?
  
 
że tak zapytam co ma wspólnego nagrzewnica z wysoka temperaturą? w zimie grzeje to wystarczy.
  
 
Witam
Ja kiedyś miałem problem ze zbyt wysoką temp. Płyn wymieniałem w ASO. Chłopaki się za bardzo starali i dali zbyt duże stężenie. Zamarzał przy -50 ALE było za mało wody w koncentracie. A to właśnie woda odprowadza ciepło. Trzeba było odessać trochę płynu i dolać wody.
pozdrawiam
Arturek
  
 
Ja mam jakis polski zielony płyn KAGER (tzn ponoc niemiecka firma ale robiony w Polsce). Co to za szmelc? Wlewany odrazu z butli bez rozcienczania. Moze lepiej kupic fordowski , zrobic odpowiednie proporcje i moze bedzie lepiej ?

[ wiadomość edytowana przez: RavenMOH dnia 2007-05-14 07:49:21 ]
  
 
Miałem podobnie. Wymieniłem chłodnice, przewód od chłodnicy tam, gdzie jest czujnik, sprawdziłem przekaźnik (koło akumulatora), wymieniłem termostat i zalałem nówkę płyn (Petrygo). Od tego czasu silnik nagrzewa się w około 5 min (przy temp otoczenia +10st) do optimum. Jak jadę to wskazówka trzyma dokładnie w 1/2. Jak stoję w korkach, to went włącza się na 3/4 wskazania (ciągle NORM) i wyłącza na 1/2.
Wyraźnie spadło spalanie.
Ale przyznam, byłem bliski nerwicy z tym nagrzewaniem/niedogrzaniem.
  
 
Pytanie tylko jak szybko ci sie nagrzewa jak staniesz np na swiatlach ? Bo u mnei z rana nagrzewa sie do 1/2 skali normalnie , potem jak przekroczy 1/2 szybko idzie do 3/4 wlacza sie wentylator i schodzi do 1/2 i od tego momentu co kilka minut sie wlacza wentylator . Temp skacze , wentyl ON , schodzi , skacze , wentyl ON, schodzi, skacze .................. i tak w kolko do zajeb......
U ciebie tez tak bylo ? Bo u mnie niekiedy wystarczy 300m od jednego do drugiego skrzyzowania zeby temp z 1/2 wskoczyla na 3/4.
  
 
U mnie temperatura max do połowy nawet jak w korkach stoję.




1,6 16V
  
 
Cytat:
2007-05-14 09:28:40, RavenMOH pisze:
Pytanie tylko jak szybko ci sie nagrzewa jak staniesz np na swiatlach ? Bo u mnei z rana nagrzewa sie do 1/2 skali normalnie , potem jak przekroczy 1/2 szybko idzie do 3/4 wlacza sie wentylator i schodzi do 1/2 i od tego momentu co kilka minut sie wlacza wentylator . Temp skacze , wentyl ON , schodzi , skacze , wentyl ON, schodzi, skacze .................. i tak w kolko do zajeb...... U ciebie tez tak bylo ? Bo u mnie niekiedy wystarczy 300m od jednego do drugiego skrzyzowania zeby temp z 1/2 wskoczyla na 3/4.



mam podobnie jak u kolegi...
jade sobie to nagrzane i dochodzi do literki N (mk7 jest napis na srodku NORMAL )
zwalniam i dochodzi do polowy wjezdzam w korki i do 3/4 wentylator spada

cos jest napewno nie tak ale co