Jak wycisnac tulejki walka posredniego z silnika 2,0 ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak wycisnac tulejki walka posredniego napedu pompy paliwowej z korpusu silnika 2,0 ??? Chicalbym wyciagnac te tulejki (niektorzy okreslaja jako panewki ) w warunkach garazowych, wydaje mi sie ze bez dorabiania specjalnego narzedzia sie nie obejdzie
Jaki powinien byc luz monazowy walek-tuleja ?
  
 
Zaznaczam ze problem dotyczy tulejki o mniejszej srednicy, ktora znajduje sie przy mimosrodzie napedzajacym pope paliwa.
  
 
spraw sobie dobry jednostronny brzeszczot, owiń jeden koniec szmatą ,rozetnij ostrożnie tullejke w jednym miejscu i wydłub zagiętym śruboktętem..jak rozetniesz w dwóch miejscach naprzeciwległych to sama wypadnie..
  
 
Dzieki ale przecinanie to chyba ostatecznosc, jak przetne tulejke to nie bede mogl zmierzyc jej srednicy zewnetrznej aby dorobic nowa no i te opilki metalu co mi zostana w silniku trzeba bedzie doklkadnie wyczyscic.
  
 
jak nie chcesz p[rzecinać to użyj przyrządu specjalnego FIAT A-1500100900 ... ..opiłki wydmuchasz kompresorem a średnice otworu znajdziesz w serwisówce
  
 
Zna ktos wymiary tulejek nadwymiarowych i luz pasowania walek-tuleja ? Sadze ze warto umiescic takie informacje na stronie autoklubu.
  
 
Najlepiej na prasie .
Ireq już napisał. Ja tylko dodam, żebyś nie naparzał w nią przecinakami i młotami. Owe tulejki są z miękkiego stopu aluminiowego (jeśli są oryginalne) , wiec traktując je z młota narobisz bajzlu.
Poza tym i tak chyba będziesz musiał iść do szlifierza, żeby Ci wprasował (lub nawet dorobił, bo raczej ich nie dostaniesz – najczęściej dorabia się z brązu i jak jest dobrze zrobiona to jest git) i obrobił nowe tulejki. Jak będziesz chciał to zrobić metodą garażową, to wiedz, że po wciśnięciu tulejki często zmieniają się w jakieś stożki, beczki czy flakony i dlatego po tej operacji należy je obrobić aby uzyskać ich idealną współosiowość i wymaganą średnicę wewnętrzną. Więc przy okazji zalecam też wymienić przednią tulejkę – jak już robić to porządnie. Poza tym wcisk musi być dość spory 0,07-0,15 przednia, 0,06-0,13 tylna (wałek pośredni obraca się dość szybko, a tulejki nie mają żadnych zabezpieczeń, które zabezpieczały by je przed mimowolnym osiowym przemieszczaniem się).
Luz montażowy czop wałka pośredniego – tulejka wynosi 0,046-0,091 mm.
Reszta danych jest w dziele Warto wiedzieć - czyżbyś tam nigdy nie zaglądał??? Poza tym należy zmierzyć obecną średnicę czopów na wałku (czasem potrafią rożnić, np. w przypadku zastosowania nieoryginalnego walka - spotkalem się z różnymi czopowaniami tych wałków) i do nich tak dobrać takie średnice, żeby zachować luzy montażowe jakie Ci podałem. Proste - tylko trzeba pomyśleć.
  
 
Do dzialu warto wiedziec zagladalem ale cos slabo szukalem
W dziale znalazlem srednice gniazd tulejki przedniej i tyniej walka posredniego
-tulejka przednia 51,120....51,150
-tulejka tylna 42,030....42,060
Teraz musze tylko zabrac caly silnik do narzedziowni aby dorobic te nieszczesne tulejki...
  
 
Wyciskanie tulejek okazalo sie proste jak sznurek w kieszeni. Wystarczy zdjac miske olejowa i poszukac jakiegos walka o srednicy nieco mniejszej niz srednice gniazd, w moim przypadku uzylem klucza nasadkowego o odpowiedniej srednicy i przy pomocy mlotka wycisnalem tulejki do srodka korpusu silnika, z wyjeciem nie bylo problemu poniewaz miska olejowa byla odkrecona. czekam teraz na dorobienie nowych tulejek i szlif walka, niestety zakup nowych czesci w sklepie okazal sie niemozliwy na terenie Trojmiasta.
  
 
Kiedyś ktoś tu napisał, że Bimet dorabia te tulejki na zamówienie.
Masz blisko więc jest okazja że by przetrzeć szlak bo ja też ich szukam i to ze trzy komplety. Dorabianie z przypadkowego brązu to ostateczność, nigdy nie wiadomo jaki dać luz żeby się nie zatarło-bo brązy mocniej puchną na gorąco, czy dać brąz ciągliwy czy kruchy?. Osobiście wolę jak coś jest w miarę możliwości jak najbardziej zbliżone do orginału a w Bimecie na pewno się na tym znają zdecydowanie lepiej niż Pan Kazio z obróbki. Owszem na dorabianych też będzie pewnie chodziło ale może być np gorsze ciśnienie oleju bo trzeba będzie dać większy luz tak na wszelki wypadek że by klient się nie czepiał, że się zatarło.
Powodzenia.
  
 
Eeee tam... brąz fosforanowany i jest super – jak jest solidnie wykonane i z dobrej jakości stopu to nie ma stracha o ich żywotność. Kiedyś z tego materiału robiono panewki wału korbowego do zastosowań rajdowych – do wałka pośredniego więc tym bardziej nie ma co się obawiać się go użyć. Akurat do oryginalnego wykonania tych tulejek mam raczej niezbyt pochlebną opinię – lichy stop aluminium, który po wpływem temperatury (np. od wysokich obrotów -> zwiększonego tarcia) pęka i kruszy się zmieniając się w niezłą pastę ścierną – po prostu do dupy i tyle. Podobnie liche są oryginalne panewki do dohc (stop aluminium z dodatkiem cynku, na taśmie stalowej) – po zbyt ostrym potraktowaniu mielą się na wióry jak drewno w tartaku zatykając przy okazji wszystkie kanały olejowe w silniku – mówię Ci bajzel totalny. Zwłaszcza korbowe – wiem bo widziałem. Już dużo lepszą konstrukcję mają panewki polonezowskie – naprawdę to nie żart. Dlatego fiatowskich panewek do dohc nie kupuję – tylko zamienniki (nie pamiętam w tej chwili jakiej marki) wykonane w technologii „polonezowskiej” lub „podobnej” czyli na taśmie stalowej warstwa stopu miedzi z ołowiem, warstwa niklu i warstwa ołów-cyna-miedź – te przynajmniej jeszcze mi się nie rozsypały w drobny mak. Jak się wytrą, to mają prawo się wytrzeć (nie dzieje się tak bez powodu ) , ale przynajmniej się nie rozlecą i nie będę musiał ich zbierać z czeluści silnika.
  
 
..polecam panewki od wersji Turbo albo turbodiesel-droższe ale co tu mówić lepsze(bo 300 Nm to nie 150 a muszą z tym żyć) składam na tym np silniki na 4 weberach z wałkami 295 ze wzniosem 10.5mm itepe które na codzień kręcą się do 7 tys (dając przy tym kopa koło 7.5 sec do paki)-wszystko bezbólowo i w pełni komfortowo..naprawde warto

[ wiadomość edytowana przez: ireq dnia 2003-06-28 21:25:13 ]
  
 
Teraz nie ma juz Bimetu Amerykanie wykupili i obecnie jest to Federal Mogul. O tulejki do walka posredniego pytalem sie w sklepie ktory kiedys nalezal do Bimetu a obecnie nazywa sie Bimex, maja tam duzo roznych panewek, tlokow, ect ale tylejek do walka posredniego nie posiadali. Zdecydowalem sie dorobic tulejke
w Pruszczu Gdanskim, facet co robi panewki wcisnal mi dwie polpanewki do kadluba silnika i twierdzi ze sie nie obroca bo robil juz takie numery w przeszlosci, pozyjemy zobaczymy.