Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
PiBuc Warszawa 223K Pruszcz Gd | 2003-06-14 14:33:39 Jak wycisnac tulejki walka posredniego napedu pompy paliwowej z korpusu silnika 2,0 ??? Chicalbym wyciagnac te tulejki (niektorzy okreslaja jako panewki ) w warunkach garazowych, wydaje mi sie ze bez dorabiania specjalnego narzedzia sie nie obejdzie
Jaki powinien byc luz monazowy walek-tuleja ? |
PiBuc Warszawa 223K Pruszcz Gd | 2003-06-15 01:07:30 Zaznaczam ze problem dotyczy tulejki o mniejszej srednicy, ktora znajduje sie przy mimosrodzie napedzajacym pope paliwa. |
Ireq ford capri Mk2 ford ... kraków | 2003-06-15 10:02:01 spraw sobie dobry jednostronny brzeszczot, owiń jeden koniec szmatą ,rozetnij ostrożnie tullejke w jednym miejscu i wydłub zagiętym śruboktętem..jak rozetniesz w dwóch miejscach naprzeciwległych to sama wypadnie.. |
PiBuc Warszawa 223K Pruszcz Gd | 2003-06-15 11:19:06 Dzieki ale przecinanie to chyba ostatecznosc, jak przetne tulejke to nie bede mogl zmierzyc jej srednicy zewnetrznej aby dorobic nowa no i te opilki metalu co mi zostana w silniku trzeba bedzie doklkadnie wyczyscic. |
Ireq ford capri Mk2 ford ... kraków | 2003-06-15 11:24:33 jak nie chcesz p[rzecinać to użyj przyrządu specjalnego FIAT A-1500100900 ... ..opiłki wydmuchasz kompresorem a średnice otworu znajdziesz w serwisówce |
PiBuc Warszawa 223K Pruszcz Gd | 2003-06-15 13:21:25 Zna ktos wymiary tulejek nadwymiarowych i luz pasowania walek-tuleja ? Sadze ze warto umiescic takie informacje na stronie autoklubu. |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2003-06-15 16:46:33 Najlepiej na prasie .
Ireq już napisał. Ja tylko dodam, żebyś nie naparzał w nią przecinakami i młotami. Owe tulejki są z miękkiego stopu aluminiowego (jeśli są oryginalne) , wiec traktując je z młota narobisz bajzlu. Poza tym i tak chyba będziesz musiał iść do szlifierza, żeby Ci wprasował (lub nawet dorobił, bo raczej ich nie dostaniesz – najczęściej dorabia się z brązu i jak jest dobrze zrobiona to jest git) i obrobił nowe tulejki. Jak będziesz chciał to zrobić metodą garażową, to wiedz, że po wciśnięciu tulejki często zmieniają się w jakieś stożki, beczki czy flakony i dlatego po tej operacji należy je obrobić aby uzyskać ich idealną współosiowość i wymaganą średnicę wewnętrzną. Więc przy okazji zalecam też wymienić przednią tulejkę – jak już robić to porządnie. Poza tym wcisk musi być dość spory 0,07-0,15 przednia, 0,06-0,13 tylna (wałek pośredni obraca się dość szybko, a tulejki nie mają żadnych zabezpieczeń, które zabezpieczały by je przed mimowolnym osiowym przemieszczaniem się). Luz montażowy czop wałka pośredniego – tulejka wynosi 0,046-0,091 mm. Reszta danych jest w dziele Warto wiedzieć - czyżbyś tam nigdy nie zaglądał??? Poza tym należy zmierzyć obecną średnicę czopów na wałku (czasem potrafią rożnić, np. w przypadku zastosowania nieoryginalnego walka - spotkalem się z różnymi czopowaniami tych wałków) i do nich tak dobrać takie średnice, żeby zachować luzy montażowe jakie Ci podałem. Proste - tylko trzeba pomyśleć. |
PiBuc Warszawa 223K Pruszcz Gd | 2003-06-15 17:43:01 Do dzialu warto wiedziec zagladalem ale cos slabo szukalem
W dziale znalazlem srednice gniazd tulejki przedniej i tyniej walka posredniego -tulejka przednia 51,120....51,150 -tulejka tylna 42,030....42,060 Teraz musze tylko zabrac caly silnik do narzedziowni aby dorobic te nieszczesne tulejki... |
PiBuc Warszawa 223K Pruszcz Gd | 2003-06-26 22:29:17 Wyciskanie tulejek okazalo sie proste jak sznurek w kieszeni. Wystarczy zdjac miske olejowa i poszukac jakiegos walka o srednicy nieco mniejszej niz srednice gniazd, w moim przypadku uzylem klucza nasadkowego o odpowiedniej srednicy i przy pomocy mlotka wycisnalem tulejki do srodka korpusu silnika, z wyjeciem nie bylo problemu poniewaz miska olejowa byla odkrecona. czekam teraz na dorobienie nowych tulejek i szlif walka, niestety zakup nowych czesci w sklepie okazal sie niemozliwy na terenie Trojmiasta. |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2003-06-27 23:28:13 Eeee tam... brąz fosforanowany i jest super – jak jest solidnie wykonane i z dobrej jakości stopu to nie ma stracha o ich żywotność. Kiedyś z tego materiału robiono panewki wału korbowego do zastosowań rajdowych – do wałka pośredniego więc tym bardziej nie ma co się obawiać się go użyć. Akurat do oryginalnego wykonania tych tulejek mam raczej niezbyt pochlebną opinię – lichy stop aluminium, który po wpływem temperatury (np. od wysokich obrotów -> zwiększonego tarcia) pęka i kruszy się zmieniając się w niezłą pastę ścierną – po prostu do dupy i tyle. Podobnie liche są oryginalne panewki do dohc (stop aluminium z dodatkiem cynku, na taśmie stalowej) – po zbyt ostrym potraktowaniu mielą się na wióry jak drewno w tartaku zatykając przy okazji wszystkie kanały olejowe w silniku – mówię Ci bajzel totalny. Zwłaszcza korbowe – wiem bo widziałem. Już dużo lepszą konstrukcję mają panewki polonezowskie – naprawdę to nie żart. Dlatego fiatowskich panewek do dohc nie kupuję – tylko zamienniki (nie pamiętam w tej chwili jakiej marki) wykonane w technologii „polonezowskiej” lub „podobnej” czyli na taśmie stalowej warstwa stopu miedzi z ołowiem, warstwa niklu i warstwa ołów-cyna-miedź – te przynajmniej jeszcze mi się nie rozsypały w drobny mak. Jak się wytrą, to mają prawo się wytrzeć (nie dzieje się tak bez powodu ) , ale przynajmniej się nie rozlecą i nie będę musiał ich zbierać z czeluści silnika. |
Ireq ford capri Mk2 ford ... kraków | 2003-06-28 11:27:48 ..polecam panewki od wersji Turbo albo turbodiesel-droższe ale co tu mówić lepsze(bo 300 Nm to nie 150 a muszą z tym żyć) składam na tym np silniki na 4 weberach z wałkami 295 ze wzniosem 10.5mm itepe które na codzień kręcą się do 7 tys (dając przy tym kopa koło 7.5 sec do paki)-wszystko bezbólowo i w pełni komfortowo..naprawde warto [ wiadomość edytowana przez: ireq dnia 2003-06-28 21:25:13 ] |
PiBuc Warszawa 223K Pruszcz Gd | 2003-07-13 19:16:23 Teraz nie ma juz Bimetu Amerykanie wykupili i obecnie jest to Federal Mogul. O tulejki do walka posredniego pytalem sie w sklepie ktory kiedys nalezal do Bimetu a obecnie nazywa sie Bimex, maja tam duzo roznych panewek, tlokow, ect ale tylejek do walka posredniego nie posiadali. Zdecydowalem sie dorobic tulejke
w Pruszczu Gdanskim, facet co robi panewki wcisnal mi dwie polpanewki do kadluba silnika i twierdzi ze sie nie obroca bo robil juz takie numery w przeszlosci, pozyjemy zobaczymy. |