Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
dave-rallymaniak Bielsko-Biała | 2007-05-28 22:15:08 Witam wszystkich, przeglądam to forum od dosyć dawna, lecz dopiero teraz gdy kupiłem Fiata odważyłem się coś napisać
Parę dni temu stałem się właścicielem Polskiego Fiata 125p w rzadkiej wersji kombi. Jest to rocznik 1980, silnik 1500, skrzynia 4-biegowa z pionowym drążkiem, kupiony od I właściciela starszego pana, który kupił go w Pewexie za dolary. Stan autka jak widać na zdjęciach jest bardzo dobry, Fiacik ma przejechane 100 tysięcy, silnik pali na przysłowiowy dotyk. Zaraz po zakupie pojechałem na przegląd i panowie na stacji diagnostycznej byli bardzo zdziwieni, że 27 letni Fiat może być w takim stanie, oczywiście samochód przegląd przeszedł śpiewająco Jest to mój pierwszy Fiat 125p i nie wiem co w jest oryginalne z tego rocznika a co było twórczością własną poprzedniego właściciela. W tej chwili staram się doprowadzić autko do stanu oryginalnego i silnik do porządku bo mechanik spaprał parę rzeczy. oto fotki mojego pojazdu i mały nieciekawy onboard |
santi Miłośnik FSO polonez caro 1,6 gle Lanckorona/Kraków | 2007-05-28 22:20:36 piękny, dbaj o niego bo kombiaków już mało zostało |
szymoniec Miłośnik FSO SUPB01 | 2007-05-28 22:25:10 W tym roczniku nie powinno być kierunków na błotnikach, brakuje Ci chromowanych ramek świateł pozycyjnych.
I podaj mi numer lakieru z tabliczki znamionowej, proszę... [ wiadomość edytowana przez: szymoniec dnia 2007-05-28 22:32:47 ] |
dr_przemek Miłośnik FSO FSO125p/Uno1.4i.e.S Warszawa - Bielany | 2007-05-28 22:39:57 Kierunki boczne zostały jak widać dołożone "na siłę" na oryginalne błotniki, z powodu haka zapewne. |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-05-28 22:52:42 Kierunkowskazy owszem dorobione tak jak koledzy napisali - fabryka je montowała niżej, ale są obowiązkowe przy haku holowniczym i dlatego ktoś je założył. Tylny zderzak masz zgnieciony, ale moim zdaniem się da wyprostować - trzeba go tylko zdjąć do tej operacji. Najwyraźniej ktoś woził coś wyjątkowo ciężkiego i ładując na zderzaku oparł.
[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-05-29 03:05:44 ] |
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2007-05-28 23:29:56 Bardzo ladny Fiacik i ogromnie rzadki w takim stanie i w takim kolorze. Tylko pozazdroscic!
Gratulacje, dbaj o niego i o jego oryginalny stan. Acha - no i dolaczam sie do prosby o nr nadwozia/silnika/daty I rej. Pozdrawiam Adamus |
GDA Miłośnik FSO 3city | 2007-05-29 09:20:44 Gratuluję kombiaczka Fajną ma rejestrację taką angielską
|
dave-rallymaniak Bielsko-Biała | 2007-05-29 11:41:20 kurcze nie jestem teraz pewien
jak będę miał Fiata pod ręką to zajrzę i podam wszystkie dane, bo teraz Fiat stoi 70 kilometrów ode mnie na działce. |
dave-rallymaniak Bielsko-Biała | 2007-05-29 13:27:33 |
PUTEKM Miłośnik FSO kąbiiiiiiiii kuj-pom | 2007-05-29 13:52:32 ja oprócz auta podziwiałem tą drugą waszą pasje ... psy ładne |
MacioBA Miłośnik FSO Fiat 125p Rybnik | 2007-06-01 21:23:51 Jogi babu! Brawo Dave! Gratulacje, taki kombiak, w takim stanie, z tego rocznika, to naprawdę rarytas! |
hetman Miłośnik FSO Warszawa | 2007-06-01 22:16:11 To jest naprawda super kombi, a bardzo jest rzadki w tym stanie. Tylko gratulowac! |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2007-06-01 22:29:42 Co tez moje kaprawe oczy widzą?
Cuuuuudo!!! Ogromne gratulacje z lekką nutką zazdrości i oby jak najdłużej pozostał oryginalnym, pięknie zachowanym kombiakiem. Miód na serce generalnie i bardzo duża rzadkość. Pozdrawiam. |
jacekes Miłośnik FSO 125p Poznań | 2007-06-03 16:33:06 Nie rypnąłeś się czasem w numerze nadwozia? Nie jest tam czasem 115CF6 889892?
Numer silnika i datę pierwszej rejestracji masz raczej bliskie tym samym danym mojego fiata (...673045 i 28.02.80), a różnica ponad 100 tysięcy egzemplarzy nadwozi wydaje się być mało prawdopodobna (u mnie buda jest ...884553). W 1980 roku wyprodukowano około 80 tysięcy egzemplarzy fiatów, więc zakładając, że 1980 rok zaczął się w numeracji około 870 tysiąca, Twój kombiak z numerem 989... miałby skrajnie małe szanse na datę pierwszej rejestracji z pierwszego kwartału roku. Sorry w ogóle, że się tak czepiam szczegółów, ale, jak widać, zboczony ma tym punkcie jestem. Co do kierunków bocznych - do końca 1982 roku nie były montowane, ale jeśli masz zamiar zostawić hak i chciałbyś być w zgodzie z przepisami, to jakieś boczne kierunki powinny być. Rozsądnym kompromisem między oryginalnym wyglądem i przepisami wydaje się być wkomponowanie kloszy bocznych kierunków i oprawek na żarówkę 2W w bok klosza kierunkowskazu przedniego - tak jak we fiacie z >tej fotografii<. Zważywszy na wysoką oryginalność Twojego kombi można podejrzewać, że oryginalnie miał czarne ramki kierunków, ale nikt się raczej burzył nie będzie jak założysz chromowane. Bajzel w fabryce był i nie ma na ten temat 100% wiarygodnych danych kiedy w 1980 roku chromowane kierunki zniknęły, więc jest pole do drobnych stylistycznych nadużyć. Felgi na moje oko masz odpowiednie dla modelu kombi, szerokie na 5 cali. Kształt otworów to kwestia gustu. ----------------- Szczyt oszukiwania samego siebie? "Mój opel nie rdzewieje." |
dave-rallymaniak Bielsko-Biała | 2007-06-03 17:00:29 w dowodzie rejestracyjnym jest na pewno taki 989882, możliwe że się walneli w dowodzie bo na tabliczce jest numer CF6 a w dowodzie CP6 |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-06-03 17:22:11 Takie kierunkowskazy jak to auto na fotce miałem w moim kombi, ale one są jednak niezgodne z przepisami - nie widać ich z tyłu auta pod kątem 15 stopni. Na każdym przeglądzie mi na to zwracali uwagę, a do haka owszem są obowiązkowe (tak jak i dwa lusterka). Widziałem uniknięcie dziurawienia błotników w ten sposób, że kierunki były dokręcone do końców zderzaka przedniego - wtedy odstają zgodnie z przepisami. Ale skoro Ty masz już podziurawione to może je zostawić? |