Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-06-13 19:20:12 chyba kiedyś go mierzyłem ale nie pamiętam dokładnie - jednak wydaje mi się że ma on opór 1 Om, moc - nie mam pojęcia, ale pewnie spora... |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-06-14 14:32:36 podłącz na zewnątrz duży przekaźnik, którego cewkę zasil do oryginalnego przekaźnika. To chyba rozwiązuje problem (oczywiście do czasu zamontowania rezystora) |
Kula69 Klubowy Weteran BMW 530d Warszawa Ursynów | 2007-06-14 18:21:31 Dobra wyjasnijcie mi jedno wentylator mi działa tylko jedna predkoscia, niewiem czy to 1 czy 2 bieg wiem tylko ze bezpiecznik pod kierownica ten 30A jest od 2biegu (przynajmiej tak tam napisali), jak go wyciągnołem to wentylator wogóle niechodził nawet na wolnych obrotach czy tak powinno byc?? |
wacek99 Klubowy Weteran A8 4,2l Kraków | 2007-06-14 19:28:40
Skąd wytrzasnąłeś takie obliczenia Podaje parametry zmierzone przed momentem na pierwszym biegu wentylatora: Prąd wiatraka : 5,19 A Napięcie : 7,41 V Moc : ok. 40 W Rezystancja rezystora: 0,917 om Z obliczeń wynika że moc jaka wydziela się na rezystorze wynosi tylko 25 W a nie 500 ! Jeżeli chodzi o rezystancje cewki tego małego przekaźnika to u mnie wynosi 96om a dużego przekaźnika 100om (mieści się w granicach błędu), można spokojnie założyć duży przekaźnik bez ryzyka uszkodzenia ECM. [ wiadomość edytowana przez: wacek99 dnia 2007-06-14 19:35:22 ] |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-06-14 19:47:26
na biegu jałowym poczekaj aż włączy się wentylator. Odepnij wtyczkę czujnika temperatury - komputer powinien wykryć błąd czujnika i włączyć wysoki bieg wentylatora. Jeśli przed odłączeniem czujnika miałeś niski bieg wiatraka, to powinieneś widzieć przyspieszenie. lepszy sposób - jeśli włączysz klimę, to wiatrak chodzi na niskim biegu |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2007-06-15 09:28:09
Możesz sprawdzić prędkości obrotowe w przykładowy sposób: 1) Wyjmij ze skrzynki przekaźnikowej w komorze silnika przekaźniki odpowiedzialne za prędkości obrotowe. - Ten najmniejszy w narożniku u góry po prawej stronie odpowiedzialny jest za I-bieg - Zdejmij delikatnie plastikowe obudowy przekaźników i po ponownym ich zamontowaniu bez obudów, przyciśnij ostrożnie ich kotwice np. zapałką lub śrubokrętem... zobaczysz wówczas z jakimi prędkościami wiatrak się kręci. 2) Uruchom tryb diagnostyczny komputera zwierając złącza A i B przyłącza diagnostycznego (...), włącz zapłon, i wówczas wentylator powinien uruchomić się Tobie od razu na największych obrotach. |
krzychu_ch Klubowy Weteran Octavia Sosnowiec | 2007-06-15 10:16:12
No nie wiem. Macha miał uwalony czujnik i komp nie pokazywał błędu. Tym bardziej nie włączał śmigła. Dlatego miał dorobiony dodatkowy knefel. O ile mnie pamięć nie myli to wzór na moc ma postać P=U*I P - moc [W] U - napięcie prądu [V] I - natężenie prądu [A] Zakładając przy nominalnym napięciu 13.8V oraz maks. prądzie 30A (bezpiecznik II biegu) moc wychodzi nam 414W |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2007-06-15 10:50:32
Coś mi się wydaje, że wacek99 ma trochę racji... Bezpiecznik 30A zastosowany w obwodzie jest nieco na wyrost, ale tak powinno być, bo każdy silnik w momencie rozruchu pobiera 2 -3 razy wiekszy "prąd rozruchowy" niż podczas normalnej pracy. Taka jest charakterystyka silnika (w tym wypadku chyba bocznikowego) i nic nie zrobimy. Zakładamy, że podczas normalnej pracy na II-biegu silnik pobiera 100 W tj ok 7-8A [100 W : 13V = 7-8A]. I te 7-8 A x dwu lub trzykrotny prąd rozruchowy = ok 25A. Stąd Koreańce dla bezpieczeństwa dali bezpiecznik 30 A ale teoretycznie 25 A też by pewnie wystarczył. [ wiadomość edytowana przez: nawigator5 dnia 2007-06-15 10:52:56 ] |
krzychu_ch Klubowy Weteran Octavia Sosnowiec | 2007-06-15 10:56:16 Ja tego nie neguję.
Ale jak pomyślisz to zrozumiesz że dlatego Twój rezystorek puszczał dymka. Nie wytrzymywał tak dużego prądu rozruchowego |
dominikr Member Klubu Espero Espero 1.5 16V, Ład ... Rawa Mazowiecka | 2017-05-18 09:10:56 Witam klubowiczów.
Mamy rok 2017, a ja wciąż mam Espero 1,5 16V. Dbam o blachę (co rok konserwacja profili zamkniętych i przegląd podwozia), więc auto jeszcze się trzyma. Postanowiłem założyć do niego klimatyzację (nieopłacalne ekonomicznie, ale dla komfortu i satysfakcji). Zapoznałem się z tematami dotyczącymi założenia klimy i zacząłem zbierać części. Mam jednak pytanie do posiadaczy klimy w Esperaku: czy w wersji z klimatyzacją, wentylatory chłodnicy silnika i skraplacza były zasilane na wolniejszym biegu przez jeden rezystor czy przez dwa oporniki? |
dominikr Member Klubu Espero Espero 1.5 16V, Ład ... Rawa Mazowiecka | 2017-09-28 00:54:35 Klima już od miesiąca działa w moim Espero. Na ostanie pytanie sam sobie odpowiem. W wersji z klimatyzacja są 2 rezystory I-szego biegu wentylatorów chłodnicy i skraplacza. |