Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
gumbas5 F&F Sympatyk German Style Katowice | 2007-06-24 16:11:06 ja miałem dokładnie takie oznaki jak posypały mi się synchronizatory... ale przyczyna może być zupełnie inna, może ktoś coś mądrego jeszcze napisze |
simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2007-06-24 18:00:08 Są dwa rozwiązania. Pierwsze z nich to odkręcenie się kosza blokującego przednie łożysko wałka atakującego to dwurzędowe. Lub też co jest bardziej prawdopodobne zdechło łożysko wałeczkowe zaraz przy dyferencjale. Spowodowane to mogło być oprócz zmęczenia łożysk (niewykluczone innego elementu) lub tez zbyt niskim stanem oleju w wyniku czego łozysko stale obciążone i niedokładnie smarowane oraz chłodzone olejem uległo zniszczeniu;/ Im wcześniej rozbierzesz tym mniejsze straty poczynisz w skrzyni...... |
grzesiol Fiat 126 BIS Kraków | 2014-11-27 04:44:55 Mam problem ze skrzynią. Po zakupie Malucha uszczelniłem skrzynie biegów ( niepierwszy raz w życiu ) i założyłem nowe poduszki. Zrobiłem z 10 km bezproblemowo i pojawiła się dziwna usterka. Byłem się przejechać i już przy ruszaniu ze świateł ciężko było wbić 1 i 2 ale jakoś dojechałem do celu. Wróciłem po jakichś 15 minutach i przy odjeżdżaniu lewarek zablokował się na drugim biegu. Trochę poszarpałem i udało mi się włączyć luz. Nie miałem żadnej możliwości aby włożyć 1 lub 2 gdyż lewarek nie chciał przesunąć się w te pozycje więc do domu wróciłem na 3 i 4 biegu. Wsteczny działo o dziwo bez problemu. 1 i 2 nie da się wbić za równo na pracującym jak i na wyłączonym silniku. Na 3, 4 i R jedzie normalnie. Lewarek można przesuwać w lewo i prawo ale już w lewo i do przodu lub tyłu ( aby włączyć 1 lub 2 ) się nie da. Wyciągnąłem skrzynie biegów, ściągnąłem obudowę z wybierakiem i nic podejrzanego tam nie zauważyłem. Wodzik 1 i 2 biegów mogę "wbić" w stronę skrzyni z oporem i z oporem wyciągnąć w położenie luzu ale z położenia neutralnego nie mogę go wyciągnąć do przodu. Co może być przyczyną? |
Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2014-11-27 10:39:38 miałem bardzo podobną sytuacje tylko że nie udało mi się wyłączyć i tak dojechałem, powodem okazało się poluźnienie nakrętki wałka głównego tego przy trybie 2 biegu. Dokręcenie i zaklepałem i śmigało dalej. |
Mruk F&F Sympatyk Bielawa | 2014-11-27 18:13:30 Możliwe jest to co pisze Try3zek, ale możliwe jest też że ktoś rozbierał tą skrzynię i zgubił zatrzask ten cienki od wodzików. |
grzesiol Fiat 126 BIS Kraków | 2014-11-29 13:57:01 Rozebrałem skrzynie i wszystko jasne. Poszło łożysko a ono prawdopodobnie wykończyło piastę synchronizatora II biegu:
|
fifi PF 126 BIS, W202 230 ... Toruń | 2015-02-07 10:51:50
miałem podobnie tyle że jak wbiłem 2 to już 2 zostało na zawsze, po otwarciu dupki od II biegu wszystko było ok, okazało się że w skrzyni nie było oleju |