Czym najlepjej zrobic polerke lakieru?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pytanie dokladnie brzmi jak od podstaw przeprowadzic polerke czyli jaka pasta itd.
  
 
ja robiłem tak: pasta scierna farecla

a na to wosk

wszystko robione mechanicznie i efekt miodzio

ps. nie pamietam nazwy wosku ale cos kolo 30zł kosztował - czarna butelka (chyba jakis carfinisch czy jakos tak)
  
 
Też mam zamiar przeprowadzić polerke...... ale musze skądś dorwac maszyne do polerki..
  
 
a ja z braku wszelkich elekrtomechanicznych przyrządów, udałem sie do sklepu, kupiłem 3 tubki pasty tempo (czarne opakowanie, oryginalna czeska), ręka, szmatka i jedziemy...
oczywiście kilka godzin mi to zajęło... auto trzeba było wcześniej umyć, ale efekt oszałamiający... dosłownie miodzio...
  
 
Tempo tez używałem... ale to tego trzeba mieć cierpliwość której mi brak
jednak te najmniejsze ryski znikneły
  
 
najlepsza jest pasta G-3 polerska na mokro
u mnie dała super efekt,lakier prawie jak nowy
najpierw trzeba zmatowić całą bryke potem pasta G-3 i na koniec mleczko nabłyszczające
można się przejrzeć w masce.a mam czarną
  
 
>>najpierw trzeba zmatowić całą bryke

A czym matowiłeś ?
papier w ręku czy jakiś korkowy klocek.
skryba
  
 
Też kiedys używałem G3 ale o matowaniu to nie myslałem. Napisz czym to robiłeś i jak?
  
 
Cytat:
Napisz czym to robiłeś i jak?



normalnie papierkiem wodnym-2000 ręcznie

tylko delikatnie aby lakieru nie przeszlifować

tylko lekko zmatowić i jazda z pastą(najlepiej polerką na mokro,ale ręcznie też zrobisz)


jak masz metalik to tempo nie działa na taki lakier za bardzo,ale na zwykły lakier to daje efekt

[ wiadomość edytowana przez: marimar dnia 2007-07-15 21:38:28 ]
  
 
Cytat:
2007-07-14 11:41:45, Fenek pisze:
Tempo tez używałem... ale to tego trzeba mieć cierpliwość której mi brak jednak te najmniejsze ryski znikneły




taaaaa
pasta tempo zrobiles wiecej spustoszenia na lakierze w niektorych miejscach niz to warte

znajac cie - oszczedz - oddaj na polerke do profesjonalnego zakladu
  
 
właśnie co myslicie nad polerka reczna i nad polerką mechaniczna? a moze profesjonalny warszta? ile kosztuje taki zabieg- całe autko przepolerować

mam nowy lakierek na którym niesrtety przez 2 lata uzbierało sie troche rysek
szkoda by go zepsuć wiec nie wiem co wybrac zeby7 nie zaszkodzic mojej Corsince
  
 
Cytat:
właśnie co myslicie nad polerka reczna i nad polerką mechaniczna? a moze profesjonalny warszta? ile kosztuje taki zabieg- całe autko przepolerować


najlepij polerka mechaniczna-całe auto
  
 
koszt w zakladzie 200-300 zl
  
 
ja wczoraj użyłem pasty tempo i jestem w szoku widzac efekty,normalnie bryka jak nowa...
  
 
Witam!
Mam dużo do czynienia z polerką nadwozi więc napiszę jak to robię.
Po pierwsze bardzo dokładne mycie nadwozia. Potem dobrze byłoby usunąć wszelkie 'kropki' ze smoły, asfaltu itp, najlepiej przy pomocy specjalnego preparatu (coś na bazie słąbego rozpuszczalnika) bądź po prostu ropą. Następnie mokrą gąbką nanosi się pastę polerską - polecam Farecla G3. Na mokro polerujemy całe nadwozie, najlepiej polerką elektryczną. Po skończonej pracy dobrze jest auto umyć myjką ciśnieniową bo pasta wchodzi we wszystkie zakamarki i trudno inaczej ją usunąć. Potem nakładamy wosk nabłyszczający, właściwie wszystko jedno jaki (wystarczy wosk różowy, 'lekki).
  
 
Tylko nie majac pojecia o polerowaniu mechanicznymnp. gabka na wiertarce to nie nalezy eksperymentowac na swoim samochodzie latwo o przetwrcia lakieru.
A pasta tempo daje naprawde aldny efekt i to za jaka cene, trzeba tylko troche cierpliwosci.
  
 
Dawno, dawno temu robiłem polerkę na swoim pastą G3. Robota okazała się totalnym eksperymentem który zakończył się miernym efektem. Robiłem to oryginalną szczotką firmowaną G3 ale na wiertarce. Samochód wyglądał dość ładnie, póki nie wysechł. Po wyschnięciu okazało się że mam Esa w kółka... Sam nie wiem jak to się stało że po jakimś czasie kółka same zniknęły i dziś jest zszarzały ale kółek nie ma. Mam zamiar ponowić próbę tym razem przy pomocy polerki G3zamontowanej na przecinarce kątowej. Fprecla zastrzega max obroty do 2500, mam przecinarkę z regulacją obrotów ale min 2800 za to do 11000. Myślę (mam nadzieje), że te 300 obrotów różnicy nie zaważy zdecydowanie na robocie i końcowym efekcie.
Jest jeszcze drugie wyjście - zakup polerki elektrycznej. Koszt to jakieś 50 PLN. Co mi radzicie?
  
 
Nie robiłem nigdy polerki, żadnymi środkami. Ale zdecydowanie odradzam stosowania Pasty Temo i innych działających w ten sam sposób scierają warstwe zabezpieczającą lakieru i dają super efekt ale tylko na kilka tyg. później jest tak samo a nawet gorzej bo lakier ma cieńszą warstwe. Polecam stosowanie pasty Tempo jedynie w przypadku chęci sprzedaży auta