Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
cwikla Polonez Caro 1.6GLE ... Gdańsk | 2002-09-01 23:03:18 Od pewnego czasu zauważyłem że w pewnych momentach brakuje mi hamulców, pedał jest twardy i skuteczność mała, a po chwili wszystko jest dobrze i tak w kółeczko 2 tygodnie temu zmieniłem klocki i tarcze, więc może coś z serwem albo pompą ??? A może jeszcze coś innego??? HELP !!!! |
AdS Miłośnik FSO nissan almera Warszawa | 2002-09-02 00:23:31 Witam
Ja też miałem identyczny przypadek, rano twardy pedał - nie ma hamulców przy pierwszym hamowaniu, ale jeżeli się nie myle to było to u schyłku żywota klocków i tarcz. Fachowcy nic konkretnego nie mówili, stawiali na serwo, problem ustąpił sam, więc i Wam tego życze. (a może to zapowietrzenie układu?) Pozdrawiam |
MarekZ Polonez 1,6 GLE Ozorków | 2002-09-02 00:34:21 Zapowietrzenie odpada na 100%
tarcze nowe pompka nowa serwo nowe klocki nowe |
thaniel Miłośnik FSO Fiat Siena/Opel Astra Warszawa - Natolin | 2002-09-02 07:35:07 Chcialem postawic na zajechane tarcze no ale skoro masz
nowe to moze masz kiepski/stary plyn hamulcowy ? pozdr |
PiBuc Warszawa 223K Pruszcz Gd | 2002-09-02 08:54:30 Proponuje wycisnac tloczki i zobaczyc w jakim jest stanie.
Jesli bedzie zasniedzialy, wyjmij calkowicie,oczysc , wymien gumki i posmaruj tloczki pasta do cylindrow za 6 zl, ktora dostaniesz w kazdym sklepie. |
MacioBA Miłośnik FSO Fiat 125p Rybnik | 2002-09-02 08:55:56 ja zastanowilbym się jeszcze nad plynem, jaki ma kolor??? |
MarekZ Polonez 1,6 GLE Ozorków | 2002-09-02 09:16:13 Uzywam DOT-3 /nowy
cylinderki też w porządku nowe posmarowane pastą za "6 zł" |
cwikla Polonez Caro 1.6GLE ... Gdańsk | 2002-09-02 18:36:40 Jeżeli chodzi o cylinderki to robiłem pół roku temu i posmarowałem pastą za 7.50 zł. wtedy też wymieniłem płyn na DOT-3 i przewody hamulcowe na tylnej osi. |
MarekZ Polonez 1,6 GLE Ozorków | 2002-09-02 22:48:42 Dzieki Beny - porównam |
MacioBA Miłośnik FSO Fiat 125p Rybnik | 2002-09-04 09:02:08 Tak poza głównym tematem, to dziś zdałem sobie sprawe, że moje FOMARY mają juz 14 tyś. kilometrów....coś czuję, że trzeba wymienić...ale przyznajcie, że szokujące....Pozdróffka.. |
cwikla Polonez Caro 1.6GLE ... Gdańsk | 2002-09-04 20:23:45 To masz extra!!! Ja klocuszki FOMAROWSKIE zmieniam co 4-5 tyś. km.na przodzie, na tyle co 3 tyś.km czyli średnio co 3-4 tygodnie.
|
Bialy (A) Miłośnik FSO wawa | 2002-09-04 20:41:07 Witam
Myślisz dobrze to jest wina serwa. Pozdrawiam Bialy_1987 |
Wyrwizab (M) x | 2002-09-05 14:37:30 W temacie serwa - najprostszy sposob na sprawdzenie czy dziala:
1Nacisnac pedal hamulca (zwykle srodkowy ) i trzymac poki nie powiem zeby puscic 2Odpalic silnik. 3. Mowilem zebys trzymal caly czas... 4. Jesli po odpaleniu silnika pedal pojdzie w dol - serwo dziala, jesli nie pojdzie w dol - droga eliminacji - serwo nie dziala |
SILAN Kia Carnival Skyline Lubin | 2002-09-05 21:17:59 Witam.
1. Sprawdż przewód podciśnienia ( kolektor-serwo). 2. Jezeli nic nie wymyślisz to może szwankuje zawór w pompie. Zycze udanej naprawy. POZDRAWIAM. SILAN |
Dzierzan Polonez Caro 1,6 GLE ... Warszawa | 2002-09-11 22:53:13 Potrzrebuję pomocy i podpowiedzi bo oszaleję
Przez długi okres czasu miałem bardzo twardy pedał hamulca i zachamowanie wymagało włożenia dużej siły.Każdy mówił że to wina serwa więc je wymieniłem ale to nic nie pomogło.Zdenerwowałem się więc i wymieniłem wszystko na nowe.tj zaciski,pompę hamulcową,wszystkie przewody,korektor hamowania no i zawór na serwie.Nawet frezowałem zaciski bo klocki się nierówno ścierały. Przez krótki moment było w miarę dobrze bo pedał hamulca nie był zbyt twardy i hamował w miarę dobrze ale po dokładnym odpowietrzeniu znowu wszystko wróciło do punktu wyjścia.Twardy pedał hamulca i trzeba włożyć sporo siły w zachamowanie. Może ktoś miał już taki przypadek i może mi coś doradzić. Tarcze mam nowe , klocki również , płyn także , Serwo również działa prawidłowo.Twardy pedał jest cały czas a nie tylko rano. Pozdrawiam. |
ziga PEUGEOT 406 2,0 HDI Gliwice | 2002-09-12 06:40:59 chyba kazdy polonezik ma problem z chamulcami.Jadac autkiem mojej zony (nazwy nie bede podawał ) wyraznie czuć naciskając na hamulce iz bardziej hamuje tył a daopiero przy wiekszym nacisku na pedał przód.Ja mam lukasy i tak jak wy mam wiecznie problemy,choc innego typu ...przy 120 kmh niemam hamulców.Wymieniałem wszystko co mozliwe.. i nadal pozostaje ten problem.Pedał tez mam raz twardy a raz mięki.No i zaczołem sie bawić a zaczełem od samoregulatorów i to był strzał w 10.tylko odrazu mówie ze nie do końca wiec podkręciłem je troszke ręcznie no i zmiana jest ogromna hamulce sa jak żyleta ale tylko jak jada dwie osoby +ewentualnie moja mała ale jak usiądą dwie osoby do tyłu to jest masakra,pedał tak twardy jakby padło serwo.więc rozwiazanie jest jakby na dwie osoby.Chciałbym nadmienić także iz nawet kombinowałem z klockami i szczekami (różne firmy)i tak naprawde wszystkie są do d..... wiec kupuje zawsze najtańsze polskie famowskie bo czy kupie takie czy takie starczaja na 20 tys.. |
WALA OPEL Kadett GT Pleszew | 2002-09-12 06:57:13 Może być taka ewentualność że jskiś przewód hamulcowy zatkany no heba że podczas odpowietrzania płyn przy maks odkręconym odpowietrzniku leci strugą to już nie. Ale jeśli wszystko jest nówka to dopiero po ok 1000km handle będą miodzio, a na początku to prawie wogle ich nie ma.
pozdrawiam |