1,6 16V ZETEC szybkie grzanie i wysoka temperatura

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam bezsenna noc
Przejrzalem sobie wszystkie watki jakie znalazlem o przegrzewaniu sie tego silnika i doszedlem do wniosku ze TEN TYP TAK MA.
Chyba wszyscy autorzy tych watkow rowniez posiadaja silnik 1,6 16V i kazdy z nich ma identyczne objawy czyli szybkie grzanie, potem wskazowka prawie na koncu skali, zalaczenie wentylatora i schlodzenie do polowy skali, poczym znowu wskazowka w gore i tak w kolko.
Kiedys myslalem ze to nienormalne. Postanowilem ze nie spoczne az nie rozwiaze tego problemu. Wymienilem chyba caly uklad chlodzenia; chlodnice, pompe wody, 2x termostat, 3x plyn w tym raz fordowski, wlacznik wentylatora z innym zakresem temp zalaczania, 2x czujnik na wskaznik, nawet olej wymienilem.... i NIC.
Wydalem pelno kasy na to wszystko, bralem wolne dni w pracy zeby moc jechac do mechanikow ale nic to nie pomoglo. Stracilem tylko kase, czas, urlop i nerwy.
Pisze ten watek zeby kolejna osoba ktora uwaza ze jej 1,6 16v sie przegrzewa nie popelniala tego samego bledu co ja i lepiej sie przywyczaila do tego a nie wydawala kase z nadzieja ze rozwiaze problem. Czytajac te watki sprawdzalem profile osob, ktore doradzaly co moze byc nie tak ze sie tak grzeje i o dziwo zadna z tych osob nie miala silnika 1,6 16v Byly to albo 1,3 1,4 , duzo TD i D ale zadna, podkreslam zadna nie miala 1,6 16V. Smutne jest to ze wiele osob bylo przekonanych o slusznosci swoich wypowiedzi; "bo u nich w escorcie tak nie ma i u Ciebie jest napewno cos nie tak". Wcale ich za to nie obwiniam, pewnie sam bym tez tak pisal, ale diesel a 1,6 16v zetec to calkowicie inna bajka.
Tak wiec szczesliwi posiadacze 1,6 16V oraz inni , przepraszam za tak nudny watek. Jest on jest tylko moimi przemysleniami opartymi na moich doswiadczeniach. Wiele osob sie ze mna nie zgodzi lub napisze ze "odkrylem ameryke" ale byc moze komus sie on przyda Pozdrawiam
  
 
Problem w tym że znam Zeteki, które się nie grzeją. Ale widocznie te typy tak mają
  
 
sprwwdź termostat i poziom płynu
  
 
1,8 tez tak ma moj mechanik uznal ze jak wentylator sie zalacza jest ok.. no wiec cos w tym musi byc
  
 
sę przejmujesz ja jak zaczełem mieć doczynienia z zetekiem to jak zobaczyłem co jest z temperatura kupiłem sobie nawet nową chłodnicę,dodam że całą resztę miałem nową(termostat,pompa,czujniki) i chyba tak już jest ze w miarę normalny dzień wskazówka na połowie,jak np wczoraj ok 30 stopni wskazówka bardzo wysoko itp.więc jesli czujnik włacza wentylator i na maxa nie wchodzi chyba trzeba się przyzwyczaic
ale jak pisze kolega sprawdz poziom plynu,itp
  
 
Ja też tak mam, na 3/4 zwykle jest w takie dni, większość rzeczy wymieniona, tak chyba musi być w te dni. Wymieniłem na płyn Lotosa przynajmniej mi tak nie śmierdzi jak ten stary
  
 
Cytat:
2007-07-18 08:29:43, Sinuspi pisze:
sprwwdź termostat i poziom płynu



przecież kolega napisał, że termostat wymienił, a o poziomie płynu to już nie wspominam. Uwierzcie mi znam go i napewno zrobił wszystko co było możliwe
  
 
A powiedz czy masz dobrą tą kostkę z wentylatora i czujnika temperatury ja tak jeden czujnik rozwaliłem, ale nieświadomie, okazało się że kostka była wypalona i wariowała temperatura.
  
 
ja tez przez chwile sie obawialem ze to moze byc cos nie tak, ze dopiero przy czerwonym sie wlacza wentylator. ale sie wlacza, skutecznie zbijal wskazowke wentylatora, wiec doszedlem do wniosku ze wszystko jest oki gorzej jak sie komus wentylator nie wlacza.
  
 
Niektore wypowiedzi kolegow tylko potwierdzaja moje przekonania o tym ze ten typ tak ma. Znowu jest mi radzone zebym sprawdzil termostat i plyn, przeciez pisalem ze 2 razy zmienialem termostat a 3 razy plyn i nic to nie dalo. Ale kto mi to radzi? osoba ktora posiada silnik 2.0 150 koni czyli calkowicie inny Jest tez kilka wypowiedzi osob z silnikiem 1.6 16v i co pisza? ze tez tak maja Tak jak bociansan pisal, zrobilem juz wszystko co moglem zeby zbic temperature ktora uwazam ze i tak jest w normie , a ze tyle osob z tymi silnikami tak ma to nie moze byc zbiorowy zbieg okolicznosci prawda ?
  
 
Ja mam 1.6 16V 1993r i autko rok z hakiem i jaka by nie była pogoda, to temperatura max do połowy, jedynie w korkach jak stoję to lekko powyżej połowy. Przy kupnie wymieniłem sobie tylko płyn bo lekko był czarny.
  
 
Tu nie do konca o wskazania temperatury chodzi tylko o tempo jej wzrostu i czestotliwosc zalaczania wentylatora. Gdy kupilem to autko mialem uszkodzony czujnik temperatury na wskaznik, ledwo co wchodzil na skale, myslalem ze sie nie dogrzewa, wymienilem termostat i nic , nadal to samo. Myslicie ze slyszalem wtedy dzialanie wentylatora ?Nic a nic. Dopiero po wymianie czujnika wskazowka zaczela mi pokazywac prawdziwe wskazania i co sie wtedy stalo? Z odczucia niedogrzania w jednej chwili wszedlem w psychoza zagrzania. Co chwile slyszalem wentylator, nawet w czasie jazdy, nieraz to sobie nawet ubzduralem ze chodzi bo myslalem ze go slysze, a wczesniej nawet na to nie zwracalem uwagi. Zobaccie jaki wplyw psychologiczny ma glupia wskazowka ktora bardzo czesto pokazuje nierzeczywisty poziom nagrzania silnika, zreszta te wskazania sa tylko pogladowe. Jestem pewny ze u mnie wszystko jest ok i silnik tak powinien sie nagrzewac.
  
 
Cytat:
2007-07-18 10:34:53, RavenMOH pisze:
Tu nie do konca o wskazania temperatury chodzi tylko o tempo jej wzrostu i czestotliwosc zalaczania wentylatora. Gdy kupilem to autko mialem uszkodzony czujnik temperatury na wskaznik, ledwo co wchodzil na skale, myslalem ze sie nie dogrzewa, wymienilem termostat i nic , nadal to samo. Myslicie ze slyszalem wtedy dzialanie wentylatora ?Nic a nic. Dopiero po wymianie czujnika wskazowka zaczela mi pokazywac prawdziwe wskazania i co sie wtedy stalo? Z odczucia niedogrzania w jednej chwili wszedlem w psychoza zagrzania. Co chwile slyszalem wentylator, nawet w czasie jazdy, nieraz to sobie nawet ubzduralem ze chodzi bo myslalem ze go slysze, a wczesniej nawet na to nie zwracalem uwagi. Zobaccie jaki wplyw psychologiczny ma glupia wskazowka ktora bardzo czesto pokazuje nierzeczywisty poziom nagrzania silnika, zreszta te wskazania sa tylko pogladowe. Jestem pewny ze u mnie wszystko jest ok i silnik tak powinien sie nagrzewac.



a powiedz jeszcze czy ten czujnik kupiłeś oryginalny?
  
 
No ja mam to samo w swoim 1.8 przy obecnych temperaturach, nagrzewa się (wskazówka w pionie !) po przejechaniu 3-4 km. Potem zdarza się że załącza wentylator na ok 1 min. i tak co 15-20 minut. Z kolei w 1.6 zawsze wskazówka na 1/3 skali i nigdy nie załącza wentylatora, nawet w obecne upały. Jedynie po długim postoju w korku załącza się wentylator. Reasumując zastanawiam się czy w 1,8 nie mam przytkanej chłodnicy. Z drugiej strony w chłodniejsze dni temperatura na normal i wentylatora nie słychać. Może ten typ tak ma.
  
 
ten typ tak ma
szkoda kasy i nerwów
  
 
U mnie w 1,8 zeteku z kilmą jest tak, że jak wskazówka dojdzie na dwie trzecie pola załącza się pierwszy bieg wentylatora, a jeżeli to nie wystarczy dojdzie do czerwonego i włączy sie drugi bieg. W praktyce wygląda to tak że jak wskazówka dojdzie do połowy wystarczy włączyć klimę i zostaje na połowie.
  
 
Ten typ tak ma - mam zeteca 1.6 z 96 i u mnie zawsze wentylator wlancza sie na poczatku czerwonego pola i to jest norma

Gorzej jesli zalacza sie na srodku czerwonego pola - u mnie jakis rok temu, zrobila sie dziura w trojniku przy czujniki temperatury i dzialal z lekkim opoznieniem - efekt, wymiana gumy pokrywy silnika, no i ladnie zbryzgany silnik wyciekajacym olejem.
  
 
Cytat:
2007-07-18 20:45:18, -Ed- pisze:
U mnie w 1,8 zeteku z kilmą jest tak, że jak wskazówka dojdzie na dwie trzecie pola załącza się pierwszy bieg wentylatora, a jeżeli to nie wystarczy dojdzie do czerwonego i włączy sie drugi bieg. W praktyce wygląda to tak że jak wskazówka dojdzie do połowy wystarczy włączyć klimę i zostaje na połowie.



tak jest z klimą, a jak ktoś chcę to może też przerobić czujnik i zrobić jeszcze startowanie wentylatora z palca
  
 
Ja mam tak samo w 1.8 XR3i i najpierw poprzedni wlasciciel powiedzial mi, ze tak ma byc, potem mechanik i przestalem z tym walczyc... Troche sie boje, ze kiedys wentylator sie nie zalaczy i w pare sekund wejdzie na czerwone pole... I dlatego zastanawiam sie nad montazem dodatkowego wentylatra z wlacznikiem manualnym z kabiny...
  
 
a to ci ZONK, u mnie wskazowka jak jestem w ruchu to na czarnym polu,,,a jak czesto manipuluje gazem, stoje na swiatlach i do tego upal....do do polowy :/ no ale jadac schladza mi dobrze wiec...czy ten typ tak ma? dodam jedynie ze niedawno wymienilem plyn chlodzacy borygo na zime