Podświetlenie deski/panelu śr. w GETZ

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

mam problem podświetleniem elementów zaznaczonych na czerwono w getz 2004r.

czy ktoś ma pomysł co w tej sprawie zrobić ??
w serwisie montowali mi radio, świeciło przez parę m-c a teraz jedna za drugą gasną

Czy jest ktokolwiek wstanie mi pomóc ??

pozdrawiam
  
 
U mnie ostatnio zgasło podświetlenie prawego pokrętła nawiewu. Zwykłe zużycie, po prostu jakaś żaróweczka się przepaliła, bo nie wydaje mi się, aby tam były diody.
Być może u Ciebie jest to samo? Przepalają się żarówki...
  
 
spróbuj powyjmowac guziki i sprawdzic czy diody cale , ja jak zmienialem podswietlenie w getzie na niebieskie , popsułem mocowania tych swiatelek. Sprawa nie jest trudna. Pozdrawiam
  
 
dobra... ale mam jeszcze pytanie...

1) Czy te diody są wciskane, zgrzewane czy lutowane ??
2 Jak bezboleśnie ściąga sie panel środkowy ??

pozdrawiam
  
 
Mam ten sam problem.
Czy udało sie rozwiązać? Jeśli tak to jak.
Pozd
  
 
Jeszcze nie...
Wiele szukałem na forum jak rozebrać panel środkowy nie uszkadzając reszty plastyków... niestety jest tylko jedna krótka wzmianka na ten temat...
W połowie września z kolega ściągniemy i wymienimy diody... wezmę aparat wiec dokładnie z fotami opisze jak to zrobić.

pozdrawiam
  
 
Było kiedyś to szerzej opisane przy okazji instalacji radia.
Chyba termos to opisywał.
Poszukaj dokładniej, musi gdzieś być.
W każdym razie o ile pamiętam to do zatrzasków konsoli da się dostać po wymontowaniu schowka, a schowek dość łatwo się demontuje, wystarczy wyciągnąć po obu stronach na górze takie trzpienie które nie pozwalają mu wypaść i opuścić go na dolnych zawiasach...

EDIT: W tym wątku znajdziesz co nie co na temat zdejmowania konsoli: KLIK, ale podejrzewam, ze już ten temat widziałeś... Proponuje abyś uderzył bezpośrednio do termosa na priw, albo gg, na pewno dużo Ci pomoże, rozebrał w Getzie już chyba wszystko

[ wiadomość edytowana przez: MacTB dnia 2007-08-28 09:44:54 ]
  
 
W związku, że rozbierałem już temat kilka razy sprzedam trochę info:
Konsola mocowana jest na 6 klipsach od czoła i 4 zaczepach na krawędzi od strony szyby.
1. Odpinasz 3 linki, dwie od strony kierowcy, jedna za schowkiem pasażera.
2. Demontujesz radio, ten krok znacznie ułatwi pracę - jest za co złapać
3. Pociągasz za dół konsoli do siebie / wnętrza auta, puszczają kolejno 2-4-6 klipsy aby puściły wszystkie szczelina na dole to około 2cm. Pozostaje górna krawędź od strony szyby (cztery zatrzaski). Do tego używam "cyklinki" wsuwam ją na całej długości szczeliny naciskając od góry wszystkie zatrzaski + konsolę na jej wybrzuszonej części.
4. wypinasz wszystkie kable, wyciągasz linki

Demontaż przycisków już bardzo prosty i nie wymaga opisu.
Same żarówki łatwo zdemontować bo są w podstawkach. Materiał do wymiany znalazłem w elektronicznym, w samochodowych nie bardzo mieli taki asortyment ze względu na gabaryt: fi 1-2mm, 3-4 długość.
To chyba tyle na początek, w razie jakiś szczegółów służę pomocą.
  
 
Wracając do diod, to czy w desce jest tylko jeden rodzaj ?? jaki i ile ich tam jest !! bo w planach mam wymienić je na czerwone
Patrzyłem na rynku to są jedynie określenia T5, T6... nie wiem czy to jakaś różnica bo jeszcze nie ściągałem panelu...

Mam tez pytanko. Jak kupiłem gacka to w prawych drzwiach nie świeciło sie podświetlenie przycisku do elektrycznych szyb... Czy komuś sie świeci ? czy nie...

pozdrawiam

  
 
Cytat:
2007-09-07 16:48:22, klodek pisze:
...
Mam tez pytanko. Jak kupiłem gacka to w prawych drzwiach nie świeciło sie podświetlenie przycisku do elektrycznych szyb... Czy komuś sie świeci ? czy nie...


U mnie się świeci.
  
 
U mnie również świeci.
  
 
Mam prośbę. Zbieram przydatne informacje i opis parametrów do Getza w pliku word. Przykłady tematów: Parametry Getza, Parametry felg, Parametry opon, Świece zapłonowe NGK BKR5ES-11 i inne, Amortyzatory, Obszywanie kierownic, Demontaż konsoli środkowej, Filtr kabinowy FILTRON K1182-2X, oraz adresy sklepów z częściami.
Jeśli ktos chce, niech poda maila to mu wyślę. Liczę tez na Wasze zbiory. Książka serwisowa to nie jest, ale gdybyśmy się tak wymienili wiedzą, może troche by się uzbierało...
  
 
Wymiana żaróweczek w konsoli środkowej zakończyła sie pełnym Sukcesem

Do podświetlenia pokręteł od nawiewów potrzebne dwie diody piątki "5"
Do przycisków; awaryjne -biała "3", przeciwmgielne biała "3" i w moim przypadku czerwona "3"

demontaż konsoli doskonale opisany jest poniżej a wymiana żarówek jest bardzo prosta, zwykły płaski śrubokręt

Największy problem sprawiło mi kupno części !!
Diody "5" są na 12V
Diody "3" są na 1,5V wiec trzeba montować rezystor. w sprzedaży są tez 12V ale połowę Wrocławia zjechałem i nie znalazłem ich (brak na stanie)... wiec diodę włożyłem w kapturek i na kapturku rezystor

Podsumowanie:
Diody plusy: nie palą sie !! (działa o wiele dłużej niż żarówka)
Diody minusy: świecą na wprost - osłabia to efekt końcowy (polecam te o wzmocnionym działaniu)
Żarówki plusy: bardzo szybki montaż
Żarówki minusy: zaraz sie spalą i będzie trzeba znów wszystko rozkręcać :|

następnym etapem będzie podświetlenie zegarów na czerwony kolor, tylko tym razem poczekam na zamówione 12V diody
  
 
jeszcze pytanie...
by sie dostać do przycisku od elektr. szyb to trzeba ściągać cały boczek w drzwiach ?
  
 
Cytat:
2007-09-17 14:59:33, klodek pisze:
Wymiana żaróweczek w konsoli środkowej zakończyła sie pełnym Sukcesem Do podświetlenia pokręteł od nawiewów potrzebne dwie diody piątki "5" Do przycisków; awaryjne -biała "3", przeciwmgielne biała "3" i w moim przypadku czerwona "3" demontaż konsoli doskonale opisany jest poniżej a wymiana żarówek jest bardzo prosta, zwykły płaski śrubokręt Największy problem sprawiło mi kupno części !! Diody "5" są na 12V Diody "3" są na 1,5V wiec trzeba montować rezystor. w sprzedaży są tez 12V ale połowę Wrocławia zjechałem i nie znalazłem ich (brak na stanie)... wiec diodę włożyłem w kapturek i na kapturku rezystor Podsumowanie: Diody plusy: nie palą sie !! (działa o wiele dłużej niż żarówka) Diody minusy: świecą na wprost - osłabia to efekt końcowy (polecam te o wzmocnionym działaniu) Żarówki plusy: bardzo szybki montaż Żarówki minusy: zaraz sie spalą i będzie trzeba znów wszystko rozkręcać :| następnym etapem będzie podświetlenie zegarów na czerwony kolor, tylko tym razem poczekam na zamówione 12V diody



Ile zapłaciłes za wszystko? Zmotywowała mnie Twoja wymiana i jutro walcze z accentem i tez sie zastanawiam czy nie wymienić wszystkiego co się da za jednym podejściem i miec spokój później.
  
 
diody kupowałem po 40gr/szt...
w sklepach kupuje sie je po około 1zł.
Z mojego doświadczenia proponuje [ultra jasne] no i nie zapomnij o 12V !!
Powodzenia

Ja w ten weekend będę ciągać zegary i boczki w drzwiach jak skończę to opisze co i jak

Pozdro
  
 
Cytat:
2007-09-19 20:54:33, klodek pisze:
diody kupowałem po 40gr/szt... w sklepach kupuje sie je po około 1zł. Z mojego doświadczenia proponuje [ultra jasne] no i nie zapomnij o 12V !! Powodzenia Ja w ten weekend będę ciągać zegary i boczki w drzwiach jak skończę to opisze co i jak Pozdro



Dobra, jestem po Udało się. Diody po 1 zeta bo w tanim sklepie po 50gr akura nie było

Operacja w miare prosta, ze strat własnych to dwa bezpieczniki mi się udało wysłać w smugę cienia Dobra reszte opisze w wątku o accencie
  
 
Cytat:
2007-09-19 23:19:47, kml pisze:
Dobra, jestem po Udało się. Diody po 1 zeta bo w tanim sklepie po 50gr akura nie było Operacja w miare prosta, ze strat własnych to dwa bezpieczniki mi się udało wysłać w smugę cienia Dobra reszte opisze w wątku o accencie



Zastanawiam sie jak Ci sie udało spalić bezpieczniki :|
Jak podłączysz diodę odwrotnie to porostu ni zaświeci :|
  
 
Cytat:
2007-09-20 08:06:03, klodek pisze:
Zastanawiam sie jak Ci sie udało spalić bezpieczniki :| Jak podłączysz diodę odwrotnie to porostu ni zaświeci :|



A bo to wymaga odpowiedniej dozy talentu Byc moze coś gdzieś dotknęło jak włączałem swiatła zeby zobaczyć którą stroną wsadzić diodę ( + - ) Probleme to nie był a zajrzenie pod mache i wymiana dwóch 10 trwała minute.

Swoją drogą czerwona 10 to bezpiecznik numer 1 w accencie Prawie wszystko jest na 10ach
  
 
a kupowałeś diody "Super mocne" czy zwykłe ?