Planownie głowicy 1.8 D

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy potraficie mi wytłumaczyć dlaczego nie mozna planować głowicy w ford-owskim silniku wysokoprężnym 1.8 D? widziałem że w dwóch książkach o serwisowaniu tych silników piszą że "nie dopuszcza sie planowania głowicy".... Dlaczego?
  
 
Dlatego ze glowica w Dieslu jest wykonana z zeliwa, a nie aluminium. Nie da sie splanowac zeliwnej glowicy ze wzgledu na strukture materialu - nie uzyska sie szczelnosci. Dlatego tez glowica zeliwna zezwala na pewne minimalne nierownosci o czym napewno przeczytales w madrych ksiazkach.



[ wiadomość edytowana przez: Pre100n dnia 2007-08-31 22:17:32 ]
  
 
no ale ja planowałem...
  
 
Dzieki, a powiedz mi czy jest możliwe żeby zdjąć głowice w tym silniku i potem ja zalozyc bez planowania? podobno głowica po odkreceniu od razu się skrzywia?
  
 
A nie, czekaj. Ja nie planowałem, jedynie wytoczyłem otwory na prowadnice bo moja głowica nie miała wyjmowanych prowadnic tylko jako całość z głowicą.
Można zdjąć głowice i jak chcesz nałożyć to musisz mieć nową uszczelkę i odpowiednio kluczem dynamometrycznym dokręcić.
  
 
Acha, czyli odkreciles, dokreciles, oczywiscie nowa uszczelka, i wszystko w porzadku, zadnych problemow?
  
 
no musiałem odkręcić bo mi pasek strzelił i zrobił miazge w silniku.
  
 
metmat ... nie rob tego sam bo moze ci popekac. oddaj do jakiegos mechanika najlepiej dieslowca. co do pokrzywienia - kwestia odpowiedniej kolejnosci dokrecania i odpowiednich momentow.
  
 
Cytat:
no musiałem odkręcić bo mi pasek strzelił i zrobił miazge w silniku.



To samo mi sie stało no nic, dzieki pomogliscie mi bardzo.

Pozdrawiam.
  
 
Odkręc koło na wałku rozrządu i sprawdź czy jest tam klinek, jak w dwuch częściach to już wiesz dlaczego ci pękł.