Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
MavGT Ford Escort XR3i Lublin | 2007-09-08 23:00:40 Witam,
no i sielanka z moim essim sie skonczyla. Gwoli scislosci, zeby nie bylo ze jakis danych nie dalem: Ford Escort '92 XR3i, silnik 1.8 16V DOHC EFI, benzyna +zwykla instalka gazowa, zadnych zabezpieczen w stylu immo czy odciecie. Jak byly te ulewy odpalal od razu i jezdzil bez problemu. W nocy ze wczoraj na dzis tez sobei popadalo ale dzis juz ladan pogoda. Przed poludniem wsiadam do mojego czerwonego, krece i nic... Postawilem auto wczoraj na wzniesieniu przodem auta ku gorze to pomyslalem, ze moze paliwo splynelo czy cos. Ale krece, krece i nic... Dobrze ze chociaz aku mam sprawny. Probowalem rowniez odpalic na gazie i zero reakcji. Ato nawet na chwile nie zalapalo. No to zaczalem szukac usterek. Sprawdzilem: 1. Bezpieczniki w kabinie i pod maska- wszystkie ok. 2. Pompe paliwa slychac, potem sprawdzilem czy paliwo dochodzi i paliwko oczywiscie dochodzi. 3. Wszelkie wtyczki jakie sa widoczne w komorze silnika- wszystkie wygladaja na ok. 4. Sprawdzilem iskre i... BRAK ISKRY. No to teraz dalej... Kable sa nowe (maja zrobione niecale 5 tys) firmy Motorcraft i swiece rowniez z takim samym przebiegiem- NGK. Czyli to wykluczam. Moje podejrzenia padly na cewke, komputer, i wszelkie czujniki ktore daja sygnal komputerowi. Nie wiem czy to ma znaczenie ale od kiedy go mam (3 miesiace) to jak byl zimny to na benzynie strasznie nierowno pracowal (jakby nie na wszystkie cylindry). Nie trzymal obrotow, trzasl sie caly samochod... Na cieplym ok. Na gazie tych problemow nie bylo. Nie probowalem go odpadalc na pych. No to teraz szukam pomocy i sugestii... Co sie moglo pasc? Ma ktos pomysl? Za co sie zabrac jutro z rana? Sprawdzic jakies czujniki (jak tak to jakie, jak sprawdzic i gdzie one sa)? Bo jak jutro nie da rady to w poniedzialek do mechanika go odholuje... Bede wdzeiczny za wszelkie sugestie. |
gigi24 byl ess, jest asia kobylnica k/poznania | 2007-09-09 01:14:57 czujnik polozenia walu korbowego--> on jest odpowiedzialny za sygnal do cewki w ktorym momencie ma byc podana iskra
czujnik ten znajduje sie na bloku silnika "pod" rozrusznikiem |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2007-09-09 01:19:17 tak - i nie musi byc zwalony
wymontuj i wyczysc zawalony syfem nie bedzie dzialal poprawnie |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2007-09-09 03:54:31 No na 1 ogien to skrzynka sławna juz.
Swiece ngk to jakos mi nie pasuja do tego silnika - ale ja mam diesla bo lpg nie uznaje to sie nie znam. Oczywiscie sprawdziles ze cewka na srodkowym pinie dostaje "+". Na skrajnych pojawia sie naprzemiennie "-". To najlepiej sprawdzac małą żarowka. Sprawdzanie tzw "iskry" poprzez ogladanie niebieskich przeskokow nie jeden "fachman" zakończył posadzeniem modułu zapłonu. A moze problem jest w zasilaniu paliwem? Takie cudo jak lpg to pewnie jakos musi odciac doplyw benzyny, nie wiem moze odlacza wtryski, pompke i tak sie stalo ze padło i ani tak ani tak. A to masz pan do myslenia - słowo na niedziele. Powodzenia w walce. Czekam na relacje z pola bitwy. |
mareckilca Ford Escort Ghia legnica | 2007-09-09 13:07:06 Witam ostatnio mialem taki sam problem. Brak iskry nie chcial zapalic. Pojechalem do elektryka okazalo sie ze to nieszczesna skrzyneczka bezpiecznikow tak nawywijala. Cos tam porobil pomieszal i chodzi ale ostrzegl mnie ze jest to prowizorka a skrzyneczka kwalifikuje sie do wymiany. A za przelutowanie sie niechce wziasc zreszta jak ja zobaczylem to mi tez sie odechcialo. Mam 1.6 16 V zetec z gazem objawy byly te same, wiec radze najpierw sprawdzic skrzyneczke. pozniej brac sie za reszte.
pozdrawiam |
MavGT Ford Escort XR3i Lublin | 2007-09-12 21:58:25 Dzisiaj razem z mechanikiem skonczylismy walczyc z Essim oczywiscie wygrywajac
Niestety winnym okazala sie skrzyneczka bezpiecznikow... Teraz moja regenerowana skrzyneczka ma gwarancje i wiem, ze jest porzadnie zrobiona. Dodatkowo wymieniony zostal przeplywomierz bo okazalo sie, ze moj raz chodzi a raz nie... Troszke mnie to kosztowalo ale Essi jezdzi jak powinien |