Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
solak Ford Escort 5d MK7 Warszawa | 2007-09-15 20:52:53 a masz intalację gazową?? ja bym na twoim miejscu sprawdził jeszcze silnik krokowy, może wystarczy go tylko przeczyścić. |
marek_w-w piła | 2007-09-16 10:43:31 Co, nikt sie nie zna na sondach lambda?
Krokowiec działa dobrze. Po odpięciu sondy obroty i praca silnika są idealne więc myślę, że to to. |
Adam102v Opel Vectra B / Esco ... Zabrze | 2007-09-16 19:29:22 A jak sprawdzileś ze silnik krokowy działa prwidlowo ?? |
marek_w-w piła | 2007-09-18 15:49:30 OK, dzięki za odpowiedź. A jak mam sprawdzić jak na taki sygnał reaguje komputer?
Myślałem jeszcze nad tym, żeby odpiać sondę i pojeździć troche i zobaczyć jak się wóz zachowuje - co myślicie o takim pomyśle? A co do krokowca to wydaje mi się, że jest dobry ale jak będę miał czas w weekend to wymontuję go i wyczyszczę sposobem opisanym w dziale Porady. Dam znać czy coś się zmieniło. |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2007-09-18 15:52:06 Przy 105-konnym CVH wystarczy diodka i odczyt kodów błędu. To proste jak... cokolwiek sobie pomyślisz. |
marek_w-w piła | 2007-09-18 18:02:41 Zrobiłem sobie taki tester, niestety jego obsługa mnie przerasta Muszę chyba pojechać gdzieś na diagnostykę... |
rafalski101 ford escort kombi Wrocław | 2007-09-19 10:44:14 witam, radze jechac do fachowca koszt srednio 80 zl ale wszystko ci sprawdzi,tez kombinowałem niby sonda ale pojechałem i było z nią wszystko ok. |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2007-09-19 12:20:31
Bez przesady. |
5zymon Escort 1.6 Ghia Komb ... Katowice | 2007-09-19 13:23:44 A co to mzoe byc ... i czy to moze byc sonda...
Silnik zapala bez problemu, dochodzi do momentu kiedy sie nagrzewa silnik zaczyna przerywac przy dodawaniu gazu, wylaczam, zapalam z powrotem silnik dziala jak marzenie. ALe....duze ilosci paliwa caigle sa spalane. Nie mam instalacji gazowej, dzieje sie to TYLKO pod dogrzaniu sie silnika do temperatury pracy,nie wczesneij a po zgszeniu i zapaleniu silnika jak reka odjal. I glownie wtedy kiedy pada deszcz . Cos z elektronika na pewno...ale co? ;] Obroty itd. wszystko ok. Tylko to przerywanie...i spalanie. Szymon |
marek_w-w piła | 2007-09-20 08:36:16 No właśnie znalazłem fachowca co robi diagnostykę ale chce 120zł a ja tyle nie dam. Po coś zrobiłem sobię tę diodę za 3zł Niestety, za ch**ka mi to nie wychodzi. Po uruchomieniu testu i przegazowaniu silnika zawsze wychodzi kod 44 - "Przepustnica otwarta za późno lub nie otwarta, powtórzyć test na pracującym silniku" i mogę sobie tak powtarzać to w kółko i zawsze jest to samo |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2007-09-20 09:10:15
A jakie są (o ile są) kody błędu przy niepracującym silniku? Tzn. poczynając od początku sekwencji wg poniższego wzoru: Po włączeniu zapłonu komputer pokładowy przedstawi nam kody błędu w następującej sekwencji: Szybkie mruganie. Przerwa około 5 sekund. a) Kody stałe - kody występujące cały czas, jeśli nie ma błędów pokaże się nam kod 11 - wyświetlony 2 razy. b) Kod separatora - 20 c) Kody tymczasowe - kody wystąpienia błędu podczas 40 ostatnich uruchomień silnika. Także dwukrotnie ukazane. Jeśli wszystko jest ok, wyświetli się dwukrotnie kod 11. d) Kod polecenia 10 - uruchamiamy silnik (na benzynie jeśli ktoś ma LPG). e) Kod 50 - identyfikacja europoejskiej wersji komputera EEC f) Kod polecenia 10 - płynnie dodajemy gazu do 3000 obrotów. g) Kod 60 - wejście w tryb diagnostyczny. Wolne obroty zaczną falować. Stan ten trwa około 10 minut. h) Kod 70 - wyjście z trybu diagnostycznego. i) Prezentacja kodów błędu, które wystąpiły podczas testu. Dla zrozumienia idei przedstawiamy przykład: * - mrugnięcie diody przez ok. 0,5 sekundy _ - dioda nie świeci przez ok. 0,5 sekundy _ _ odstęp pomiędzy cyframi kodu - ok. 1 sekundy _ _ _ odstęp pomiędzy kolejnymi kodami - ok. 2 sekund A więc przykładowo: *_*_ _ *_*_*_*_*_*_*_*_*_ - kod 29 - zbyt bogata mieszanka wykryta przez sondę lambda. Dla w pełni sprawnego układu sterowania silnikiem błyski proceduralne powinny wyglądać następująco: *_ _*_ _ _ 11)*_ _*_ _ _ (11)*_*_ _ _ (20)*_ _ *_ _ _(11)*_ _ *_ _ _ (11)*_ _ _(10)*_*_*_*_*_ _ _ (50)*_*_*_*_*_*_*_ _ _ (60)*_*_*_*_*_*_*_ _ _ (70) |
marek_w-w piła | 2007-09-21 16:36:11 Próbowałem znowu zrobić tą diagnostykę.
Z kodów tymczasowych na wyłączonym silniku wyskakuje 37 ("Czujnik MAP, zbyt niskie napięcie"). Po uruchomieniu silnika wyskakuje 10, 50, 10, dodaję gazu do 3000 obr. i wyskakuje 42 ("Miernik przepływu 2, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny") - próbowałem kilka razy od początku i zawsze to samo. Następnie 60, czekam 10 min. przez które essi trzęsie się jak galareta, 70 i wyskakują kody błędów: 42 (patrz wyżej) i 43 ("Położenie przepustnicy, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny"). Co robię źle z tym dodaniem gazu? A może co innego robie źle? I co to jest "test samoistny"? |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2007-09-22 12:35:03 Widocznie masz MAPa uwalonego |
marek_w-w piła | 2007-09-22 16:30:14 Myślisz że nie naciskam źle gazu po kodzie 10 ("daj gazu") tylko mam uwalonego MAPa? Czytałem wątek o tym - może być zapchana rurka od mapa do kolektora ssącego, sprawdzę to w pierwszej kolejności. O dziwo, po odpięciu mapa silnik pracuje tak samo nierówno (a gościowi z tamtego wątku pracował wówczas równo)... Jeszcze wyskoczył błąd że nie zmieniło się położenie przepustnicy - w przyszłą sobotę wyczyszczę krokowca, potencjometr przepustnicy, MAPa (rurkę), zrobię reset i się odezwę |
marek_w-w piła | 2007-09-23 18:29:48 Mojej walki z nierównymi i za wysokimi (~1200) wolnymi obrotami ciąg dalszy:
1. Potencjometr przepustnicy Pomierzyłem dzisiaj miernikiem potencjometr przepustnicy. Wyniki pomiarów (styki A, B, C od lewej do prawej patrząc od strony pokrętła): A-C: 3500 ohm (stałe) B-C: 0-3500 ohm (płynna zmiana podczas obrotu pokrętłem) A-B: 150-3500 ohm (płynna zmiana podczas obrotu pokrętłem) a powinno być odpowiednio: 3000-5500 900-1700 3500-5500 więc nawet jeśli pochrzaniłem który ma być A, B i C to jak by na to nie patrzeć wyniki do kitu. Spostrzeżenia: - z odłączonym potencjometrem silnik pracuje tak samo nierówno na wolnych, gorzej wchodzi na obroty - potencjometr i z zewnątrz i wewnątrz wygląda jak nowy: czysty, pachnący, zero korozji. Podoginałem lekko styki i pomierzyłem jeszcze raz - wyniki te same. Może jest dobry a wyniki pomiarów są jednak poprawne? 2. MAP sensor (diagnostyka wskazuje na niego jako na winowajcę) Zdemontowałem dzisiaj rurkę do kolektora wydechowego i podmuchałem w nią - jest drożna. Spostrzeżenia: - z odpiętym mapem chodzi równie nierówno a po włączeniu świateł gaśnie Ręce mi opadają już z tym silnikiem. Dodam, że moc ma dobrą, przyspiesza świetnie tylko te wolne obroty i spalanie (12l przy dość spokojnej jeździe)... Wszelkie sugestie odnośnie mojej dzisiejszej walki mile widziane. W weekend biorę się za krokowca - zdemontuję i wyczyszczę dziada. Czy można go jakoś obmierzyć miernikiem żeby potwierdzić poprawną pracę? Oporności, napięcie pracy itp. [ wiadomość edytowana przez: marek_w-w dnia 2007-09-23 18:58:44 ] |