[Ogólne]Potencjometr przepustnicy - pomiary

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wyniki moich pomiarów:
A-C 3500 ohm
B-C 0-3500 ohm (obracając pokrętłem)
A-B 150-3500 ohm (obracając pokrętłem)

Co o tym myślicie. Dodam, że i na zewnątrz i wewnątrz wygląda jak nowy a z odpiętą wtyczką silnik chodzi tak samo tylko gorzej wchodzi na obroty.


[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2011-08-03 20:27:40 ]
[ powód edycji: poprawa tytułu ]
  
 
ponoć to zwykły potencjometr.

nie wiem tylko dlaczego A-B jest od 150ohm. zwykły potencjometr miłaby od 0.
  
 
Odgrzewam kotleta

Zmierzyłem dzisiaj potencjometr i proszę o opinie
Zamknięty:
A>B = 0,55
A>C = 4,4
B>C = 4,02
Otwarty:
A>B = 4,25
A>C = 4,4
B>C = 0,29
Miernik ustawiony na 20kOm,nie zauważyłem przerw w trakcie kręcenia potencjometrem.
  
 
A soprawdzałeś z książką?
  
 
W książce są numerki ,ale myślę że według knigi AB przy otwartej jest za wysokie,stała AC jest lekko powyżej a BC to już lepiej nie mówić
  
 
a w jakim silniku?
  
 
1. Jaki silnik?
2. Chodziło mi o to, czy porównałeś z książką wyniki (tam też są numerki, podobne do Twoich)...?
3. Wyniki Twoje są w Ohm, w książce także.
4. A skąd przypuszczenie, że w książce jest źle i jak być powinno?
5. I o jakiej książce mówimy? WKiŁ?
  
 
Silnik 1.4 na pełnym wtrysku 98r.,książkę mam z internetu ford escort-orion 90-99r obsługa,budowa,naprawa itd.
  
 
Cytat:
2011-08-03 16:41:06, warzywisko pisze:
Silnik 1.4 na pełnym wtrysku 98r.,książkę mam z internetu ford escort-orion 90-99r obsługa,budowa,naprawa itd.


czyli możesz porównać, czy nie?
  
 


Cytat:
2011-08-03 14:09:26, warzywisko pisze:
Zmierzyłem dzisiaj potencjometr i proszę o opinie
Zamknięty:
A>B = 0,55 A>C = 4,4 B>C = 4,02
Otwarty:
A>B = 4,25 A>C = 4,4 B>C = 0,29
Miernik ustawiony na 20kOm,nie zauważyłem przerw w trakcie kręcenia potencjometrem.


A oto dane z knigi:
"Czujnik położenia przepustnicy
Rezystancja mierzona na zaciskach czujnika:
- między stykami ,,26" i ,,46": zmienna w sposób ciągły przy powolnym naciskaniu pedału
przyspieszenia do wartości maksymalnej 3500 do 4300 Om;
- między stykami „47" i „46" (pedał przyspieszenia swobodny): 300 do 1500 Om;
- między stykami „26" i „47" (pedał przyspieszenia swobodny): 2000 do 5000 Om. "
  
 
wg mnie powinien:
Brąz/szary – brąz około 4000 Ohm
Brąz/ziel - brąz 300 Ohm…około 4000 Ohm
A jakie masz kolory kabli ABC?
  
 
A brąz
B biały
C żółty
Czekam na przepustnicę z 1.4 to będę miał porównanie
  
 
A jak możesz spisać jeszcze nr z TPS, a ja pokukam w częścich i w serwisówkach.
  
 
PBT GF 30
95BF 9B 989
IB B023B
Taki zestaw posiadam