Koła195/60/15 zamiast 175/70/13 licznik nie oszukuje,aCzemu?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć,zmieniłem kółeczka z serii na takie jak w tytule i wg.różnych "przeliczników" w necie powinien licznik oszukiwać,a u mnie nie oszukuje tzn. na kołach seryjnych przy 100km/h na piątce miałem 2,5 tyś obr, a przy 140km/h na piątce miałem 3,5 tyś .obr.(foto).Po zmianie kół na 15'' wskazuje identycznie,ale chyba mi zaniża licznik "dzienny" kilometrów Gdzie tu jakaś logika jest ?

  
 
bo różnicy między obrotami, a prędkością nie będzie po zmianie kół
to jest właśnie to przekłamanie, licznik po swojemu mimo, iż obwód koła się zwiększył.
  
 
Cytat:
2007-09-26 20:54:55, tiyo pisze:
Cześć,zmieniłem kółeczka z serii na takie jak w tytule i wg.różnych "przeliczników" w necie powinien licznik oszukiwać,a u mnie nie oszukuje tzn. na kołach seryjnych przy 100km/h na piątce miałem 2,5 tyś obr, a przy 140km/h na piątce miałem 3,5 tyś .obr.(foto).Po zmianie kół na 15'' wskazuje identycznie,ale chyba mi zaniża licznik "dzienny" kilometrów Gdzie tu jakaś logika jest ?



No a jak niby miałoby być? Jak wsadzisz koła od Kamaza to też Ci będzie pokazywał tak samo. Oszukiwanie polega na tym, że pokazuje jak pokazuje a faktycznie jedziesz z predkościa większą.
  
 
No własnie dobrze że wczesniej to wyjasnili koledzy. A co do sprawdzenia z jaka predkoscia jezdzisz to przez GPS mozesz sprawdzic ile jechałes na oryginalach a ile na wiekszych.
  
 
Jajlepiej fotoradarem Sprawdz z kim innym na dwa auta. Moi koledzy tak robili, tzn jeden jedzie np 100 a drugi za min i sięzgadywali czy obydwaj tyle samo mieli...
  
 
albo przejechac sie przez miejscowosci gdzie sia ustawione czujniki i mowia ile w danej chwili jedziesz, porownojesz ile na tablicy a ile na ekranie i masz odpowiedz to by bylo wiarygodniejsze
  
 
chyba, że masz znajomego w drogówce
przesuszy auto i bedzie wiadomo ile oszukuje
  
 
Cytat:
2007-09-27 00:28:27, COYOTE-25 pisze:
albo przejechac sie przez miejscowosci gdzie sia ustawione czujniki i mowia ile w danej chwili jedziesz, porownojesz ile na tablicy a ile na ekranie i masz odpowiedz to by bylo wiarygodniejsze



tyle ze one tez oszukuja, niestety


najlepiej GPSem
na autobahn w D:
-transit 144km/h
-nawigacja GARMIN NUVI 138km/h
-GPS w aucie 137km/h tyle ze to mi dzis szef pokazal cala historie u siebie w komputerze
  
 
Zamiennik z 175/70R13 bedzie 195/50R15. Musi licznik pokazywac inna predkosc przy tych samych obrotach na dwoch roznych kolach o roznej srednicy. Chyba ze masz walniety licznik.
  
 
Z mojego kalkulatora do kol wynika ze przeklamanie bedzie znikome poniewaz srednica calego kola pozostaje praktycznie ta sama u siebie mam kola 195/50/r15 i mi nie przeklamuje
  
 
Cytat:
2007-09-28 13:52:42, slawek_11 pisze:
Musi licznik pokazywac inna predkosc przy tych samych obrotach na dwoch roznych kolach o roznej srednicy. Chyba ze masz walniety licznik.



To jest nie możliwe.
Czy założysz ''20 czy ''13, czy nawet po zdjęciu wszystkich kół zależność prędkości od obrotów będzie taka sama.
  
 
Cytat:
po zdjęciu wszystkich kół zależność prędkości od obrotów będzie taka sama

ale przyspieszenie będzie większe.
  
 
Cytat:
2007-09-28 14:04:36, dyras pisze:
To jest nie możliwe. Czy założysz ''20 czy ''13, czy nawet po zdjęciu wszystkich kół zależność prędkości od obrotów będzie taka sama.



A to ciekawe co piszesz. Jak moze byc taka sama predkosc przy tych samych obrotach silnika skoro srednica kola nagle ulegla powiekszeniu o ponad 1 cm.
Z wlasnego doswiadczenia kola o rozmiarze 185/60R14 pokazuja dystans 100km a o rozmiarze 185/55R14 nagle dystans sie powieksza o okolo 2,5 km. Czyzby trasa pod wzgledem temperatury sie zwiekszyla.
Na predkosciomierzu moze to byc prawie nie zauwazalne.
  
 
Cytat:
2007-09-28 13:52:42, slawek_11 pisze:
Zamiennik z 175/70R13 bedzie 195/50R15. Musi licznik pokazywac inna predkosc przy tych samych obrotach na dwoch roznych kolach o roznej srednicy. Chyba ze masz walniety licznik.



Nie musi,wrecz odwrotnie - nie moze. Licznik jest wyskalowany a wlasciwie jego naped do danych rozmiarow kol. Naped licznika jest na stale spiety ze skrzynia (a nie z kolem-jak np w rowerze,nie ktorych motocyklach) a skrzynia z silnikiem wiec nie zaleznie od tego jakie kola zalozysz stosunek obrotow silnika z tym CO LICZNIK POKAZUJE sie nie zmienia,co innego predkosc rzeczywista ...
  
 
Cytat:
2007-09-28 20:34:32, Seba pisze:
Nie musi,wrecz odwrotnie - nie moze. Licznik jest wyskalowany a wlasciwie jego naped do danych rozmiarow kol. Naped licznika jest na stale spiety ze skrzynia (a nie z kolem-jak np w rowerze,nie ktorych motocyklach) a skrzynia z silnikiem wiec nie zaleznie od tego jakie kola zalozysz stosunek obrotow silnika z tym CO LICZNIK POKAZUJE sie nie zmienia,co innego predkosc rzeczywista ...



Mniej wiecej mi o to chodzilo, ze kilometry sie nie beda zgadzaly.
Takie rozwiazanie , iz predkosc byla mierzona z napedu kola bylo stosowane napewno rowniez W VOLVIE serii300.
  
 
Cytat:
2007-09-28 20:27:10, slawek_11 pisze:
A to ciekawe co piszesz. Jak moze byc taka sama predkosc przy tych samych obrotach silnika skoro srednica kola nagle ulegla powiekszeniu o ponad 1 cm. Z wlasnego doswiadczenia kola o rozmiarze 185/60R14 pokazuja dystans 100km a o rozmiarze 185/55R14 nagle dystans sie powieksza o okolo 2,5 km. Czyzby trasa pod wzgledem temperatury sie zwiekszyla. Na predkosciomierzu moze to byc prawie nie zauwazalne.



usiadz i pomysl.......

licznik zlicza obroty osi i ma z gory ustalone ze jeden obrót to pokonanie np 2 metrów drogi (i ta wartosc jest niezmienna) jezeli zmienisz obwód koła (felge opone) to licznik dalej widzi 1 obrót jako np. 2 metry drogi a nie 2.5metra (mimo ze zalozyles wieksze koło)

ja mialem seryjne 175/70/13 i mialem do szkoly 75km, a po zmianie na 185/65/15 mialem do szkoly 68km....... dlatego ze : wiekszy obwód=mniejsza liczba obrotów potrzebna do przebycia tej samej drogi, w efekcie - mniejszy dystans pokazywany na liczniku i mniejsza predkosc (w moim przypadku było ok 10%)tz na liczniku 100 a na żywo 110km/h było
  
 
Cytat:
2007-09-29 12:34:15, Asior pisze:
usiadz i pomysl....... licznik zlicza obroty osi i ma z gory ustalone ze jeden obrót to pokonanie np 2 metrów drogi (i ta wartosc jest niezmienna) jezeli zmienisz obwód koła (felge opone) to licznik dalej widzi 1 obrót jako np. 2 metry drogi a nie 2.5metra (mimo ze zalozyles wieksze koło) ja mialem seryjne 175/70/13 i mialem do szkoly 75km, a po zmianie na 185/65/15 mialem do szkoly 68km....... dlatego ze : wiekszy obwód=mniejsza liczba obrotów potrzebna do przebycia tej samej drogi, w efekcie - mniejszy dystans pokazywany na liczniku i mniejsza predkosc (w moim przypadku było ok 10%)tz na liczniku 100 a na żywo 110km/h było



Przeciez napisalem ze o to mi chodzilo a nie za na liczniku przedtem bylo 100 a teraz 110. Moze warto poczytac tematy od poczatku.
Jednakze z ta predkoscia na liczniku sie z godze z e sie nie zmienia jesli naped predkosciomierza jest linka bo jezeli jest przez impulsator to predkosc na zegarach sie tez zmieni.