Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
wer1207 Escort mk7 Lublin/Warszawa | 2007-09-28 17:43:41 Dziś rano próbowałem dokręcić czujnik temperatury cieczy i ku mojemu zdziwieniu wypadł on z silnika wraz z częścią, która była na tym czujniku na twarz moją wraz z cieczą chłodzącą i trochę mnie oblało.
Próbowałem to potem wkręcić, ale po wkręceniu płyn nadal ciekł. Silnik był zimny. Pytania: 1. Czy ta część, w którą wkręca się czujnik musi być nowa czy może być stara? opis części: metalowy pierścień, na którym jest bardzo drobny gwint stożkowy i uszczelka. w środku jest gwint, w który wkręca się czujnik cieczy. część tą wkręca się w głowicę silnika. 2. Czy jeśli wkręcę tą część, a ciecz będzie dalej wyciekała, to czy można to jakoś uszczelnić? 3. Czy są jakieś specjalne warunki wkręcania tej części (ciepły lub zimny silnik, brak cieczy w układzie lub inne)? 4. Czy pomiędzy tą częścią a czujnikiem powinna być jakaś uszczelka czy nie? 5. Czy głowica żeliwna mogła się odkształcić i to powoduje nieszczelność? czy raczej inne powody nieszczelności tej części? (gwint na niej wygląda dobrze). 5. Obieg cieczy chłodzącej w silniku ford 1.3 mk7 sefi z eec5. skąd i gdzie przepycha pompa ciecz itd. jeśli ktoś będzie znał jakąś odpowiedź to będę wdzięczny. [ wiadomość edytowana przez: wer1207 dnia 2007-09-28 21:11:51 ] |
nowypn Sympatyk FEFK Ford Escort MKIV, Fo ... Górki/Sztum | 2007-09-28 19:12:31 Witam
Moim zdaniem to będzie to tak: 1.W serwisie napewno by ci powiedzieli że musi być nowa ale tak po mojemu to spoko wystarczy ci ta którą masz o ile gwinty nie są pozrywane 2.Jasne że można np. silikonem tylko że staraj sie użyć silikonu ze znaczkiem SENSOR SAFE bo może sie okazać że jakiś silikon "no name" doprowadzi do uszkodzenia sondy lambda 3.Zawsze jak wkręcałem to wszystko na zimno bo gdy wkręcisz na ciepło to przy wystygnięciu może ci sie rozszczelnić 4.nie mam pojęcie ale skoro nic tam nie było to chyba nie 5.raczej wzrokowo można to opanować-zobacz tylko jak obraca sie pompa wodna Sprecyzuj skąd dokładnie masz ten przeciek-na gwincie wewnętrznym czy zewnetrznym?? |
wer1207 Escort mk7 Lublin/Warszawa | 2007-09-28 21:00:19 przeciekało pomiędzy tą częścią a głowicą czyli na gwincie zewnętrznym tej części. nie wiem tylko czy to znowu wkręcone jest w głowicę konkretnie czy znowu się jeszcze w coś wkręca.
kilka obrazków: niestety jakość nie należy do dobrych. [ wiadomość edytowana przez: wer1207 dnia 2007-09-28 23:10:01 ] |
wer1207 Escort mk7 Lublin/Warszawa | 2007-09-29 15:48:09 |
nowypn Sympatyk FEFK Ford Escort MKIV, Fo ... Górki/Sztum | 2007-09-29 18:53:34 Wygląda na to że wystarczyłoby zastosować jakoweś uszczelnienie i po kłopocie i tak wpadłem na pomysł że skoro mowa o wodzie(czyt. płynie chłodniczym)to sięgnijmy do hydraulicznych rzeczy a mianowicie jest taka specjalna taśma zdaje sie teflonowa do uszczelniania połaczeń gwintoiwanych rur z kształtkami hydraulicznymi-kiedyś były w to miejsce zakładane pakuły albo możesz spróbowac wsypać jakiś srodek do uszczelniania chłodnic -pełno jest tego na rynku-tez powinno zadziałać.
Pozdrawiam |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2007-09-30 16:38:34 Tak - teflon jest niezastapiony.
Jeszcze lepiej jest uzyc kleju (http://www.loxeal.com). Niebieski do gwintow jest wystarczajacy i odporny na temperature (+150*C). Stosuje go do uszczelniej przy cisnieniach 200-300 bar, temperaturach pod 140*C i jest ok. Tam byl pewnie kiedys gwint stozkowy i nie trzeba bylo uszczelniacza ladowac ale sie wyrobil i cieknie. |
wer1207 Escort mk7 Lublin/Warszawa | 2007-10-01 11:44:18 no właśnie że gwint jest stożkowy i to taki drobny, że prawie go nie czuć pod palcem.
dzisiaj zobaczyłem, że to się chyba w taki plastik wkręca, który jest do głowicy przymocowany. może się trochę podgrzał, zgubił kształt i dlatego cieknie. |