Jakie wybrac opony 195/50R15?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Jestem zmuszony zmienić opony w moim Escorcie, chodzi o opony letnie na przyszły sezon. Do tej pory jeździłem na Fuldach Carat Extremo, które niestety uległy zząbkowaniu i wydają dźwięki prypominające starujący odrzutowiec.

Interesują mnie Wasze opinie o oponach w rozmiarze 195/50R15 - tylko ten rozmiar inne mnie nie interesują. Na czym jeździcie i jak oceniacie?

Cena nie jest najważniejsza, chciałbym kupić opony, które będą odpowiednie do w miarę szybkiej jazdy a jednocześnie ciche i wytrzymałe. No i najlepiej żeby nie były podatne na zząbkoanie.
  
 
Ja jeżdże na Dunlop SP Sport 2000 i jestem zadowolony, to już mój drugi komplet i moge z czystym symieniem polecić...
  
 
Cytat:
2007-09-28 21:14:22, MaRio-sKaTe pisze:
Ja jeżdże na Dunlop SP Sport 2000 i jestem zadowolony, to już mój drugi komplet i moge z czystym symieniem polecić...


Skoro masz już drugi komplet to napisz proszę, jak ze ścieralnością, ile wytrzymał ten pierwszy?
  
 
Uniroyal Rainsport1
  
 
[quote]
2007-09-29 10:22:12, WilK pisze:
Uniroyal Rainsport1
Naprawdę super oponki kliknij //www.opony.com/opony/48521_uniroyal_rainsport_1.html
  
 
O Uniroyal Rainsport1 słyszałęm wiele dobrego. Szkoda że takie brzydkie

Ujeżdżałem na niskim profilu w Essie Continentale ContiSportContact oraz Pirelli P Zero Nero. Tak do jednych jak i drugich zastrzeżeń mieć nie mogę
  
 
Uniroyal Rainsport1. Kiedys miałem ten sam problem z wyborem, poczytałem opinie w archiwum i je wybrałem. Nie żałuje.
  
 
O Uniroyalach też słyszałem wiele dobrego, ale z opinii o nich w sklepach internetowych wynika, że zużywają się niebywale szybko.
Jak jest u Was? Na ile starcza komplecik?
  
 
Cytat:
2007-09-28 21:25:37, Jacekm_ pisze:
Skoro masz już drugi komplet to napisz proszę, jak ze ścieralnością, ile wytrzymał ten pierwszy?



Pierwszy komplet kupił poprzedni właściciel, dobrze mi się na nich jeździło, więc kupiłem takie same. Ciężko powiedzieć jak ze ścieralnośćią, ale nie wydaje mi się, żeby się aż za nadto zużywały...
  
 
Jeśli mam coś Ci polecić to ONLY MICHELIN, osobiscie obecnie jezdzę na CONTINENTAL PREMIUM CONTACT i jestem tez zadowolony i te tez moge smiało polecić,choć i tak bede twierdził ze Michelin robi obecnie najlepszą guma ,a na deszczu to juz wogle sa wysmienite, jeśli chodzi o Dunlopa o którym wspominał Mario , to uważam że jest to twarda opona dość szybko zuzywajaca się w porównaniu do Michelina ,co do Conti to dopiero 5 tyśkm zrobiłem więc opinia póki co nie pełna ,ale póki co dają radę
  
 
Cytat:
2007-09-29 10:53:07, RemikGT pisze:
Jeśli mam coś Ci polecić to ONLY MICHELIN, osobiscie obecnie jezdzę na CONTINENTAL PREMIUM CONTACT i jestem tez zadowolony i te tez moge smiało polecić,choć i tak bede twierdził ze Michelin robi obecnie najlepszą guma ,a na deszczu to juz wogle sa wysmienite, jeśli chodzi o Dunlopa o którym wspominał Mario , to uważam że jest to twarda opona dość szybko zuzywajaca się w porównaniu do Michelina ,co do Conti to dopiero 5 tyśkm zrobiłem więc opinia póki co nie pełna ,ale póki co dają radę



Na oponach się nie znam, ale twarda się chyba zużywa wolniej niż miękka. Oczywiście miękka ma lepszą przyczepność, ale kosztem żywotności. Nie ogłądasz radjów, albo F1?
  
 
Cytat:
2007-09-29 10:57:39, MaRio-sKaTe pisze:
Na oponach się nie znam, ale twarda się chyba zużywa wolniej niż miękka. Oczywiście miękka ma lepszą przyczepność, ale kosztem żywotności. Nie ogłądasz radjów, albo F1?


Rajdy oglądam ,kiedyś miałem cały pokój oklejony cały w plakatch,na które z resztą jezdziłem, na jedym z rajdów Polski nawet zarabiałem na mandat. A WRACAJĄC DO MERITUM SPRAWY to smigałem na dunlopach i takie jest moje odczucie ,scierają się szybciej niż np Michelin który jest rewelacyjny i jesli np kasa nie wchodzi w grę tylko i wyłacznie Michelin ,ogólnie jesli doradzam klienom wybór opon to raczej trzymam się MICHELIN,CONTI,FULDA.
  
 
Bridgestone Potenza RE 720

Byłem zadowolony z takich, a jak masz alu, to fajnie wygladaja

  
 
Witam, pracowałem w hurtowni i serwisie opon, więc od razu mówie do lekkich autek tylko Continental PREMIUM CONTACT, są to twarde oponki dużo na nich przejedziesz,a po rozgrzniu wręcz fantastycznie trzymają się nawierzchni...
  
 
a ja jezdze na goodyear i mam o nich dobre zdanie swietnie trzymaja na zakretach i wogole lepia sie drogi super sie jezdzi
  
 
Prawda jest taka, że zadając takie pytanie rodzajów odpowiedzi będzie 1000. Mało kto miał okazję jeździć podobnym bądź tym samym autem na wielu rodzajach opon, w dodatku w sposób testowy i w warunkach testowych, które umożliwiają porównanie.... Można jedynie zobaczyć czy ktoś miał jakieś przykre doświadczenia z którąś oponą. Wielu z nas pisze że super opona - tylko pytanie na jakich innych jeździł. Jak i w jakich warunkach.

Zastanów się w czym ta opona dla Ciebie ma być dobra. Na mokrym ma być pewna, na suchym, czy ma być cicha i komfortowa,
zużywać się wolniej - ale lepiej trzymać czy odwrtonie. Ja uważam że do NORMALNEJ jazdy dobre są opony pomyślane na deszcze. Na suchym zwykle i tak jest dość przyczepności.

  
 
Wiesz Wojo, mógłbym zapłacić nawet po 300zł za sztukę, aby tylko mieć oponę cichą, wytrzymałą, i przyczepną w każdych warunkach...
A tak na prawdę to wiadomo, że do 1.6 nie potrzebuje opony wyczynowej, chociaż nie ukrywam, że fuldy są rewelacyjne na suchej nawierzchni, więc chciałbym aby nowe laczki nie były gorsze...
  
 
jak ktoś chce wyłożyć 300zł na oponke to do tej ceny Yokohama AVS V102, i nie ma mocnych
  
 
z moich doswiadczen z oponkami w troche innym rozmiarze ale na tym samym aucie
uniroyal rainsport 1 rewelacja na mokrym i suchym ale dosc szybko sie konczy, po 1 sezonie zeszło mi jakies 3mm opony, a nie jezdze duzo, dunlop sp sport 9000 fajnie trzyma na suchym na mokrym juz gorzej choc tez nie najgorzej, kumho ecsta na mokrym dosc slisko na suchym idealnie i do tego łądny wzór bieżnika, jeszcze miałęm jakies bridgestone ale to nie licze bo były dosc stare i guma była juz dosc twarda, ale z tych wymienionych polecam uniroyal albo kumho ecsta.
  
 
A ja polecam Ci na nasz klimat Klebery HYDRAXER na mokrej nawierzchni trzymaja auto bardzo dobrze ja by było przyklejone do dorgi szczególnie w zakrętach. Mam je kilka miesiecy, przejechałem na nich jakies 15 tysiecy i wygladaja bardzo dobrze.