Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2007-10-03 05:51:04 Jejku, jest przecież wyszukiwarka... |
escimo Sympatyk FEFK Vectra C 1.9CDTI 180KM Żnin | 2007-10-03 10:08:42 Oczywiście półsynetetyk, Castrol GTX Magnatec albo Mobil1 Innych sie nie leje do essiego |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2007-10-03 10:29:27
|
lukas_s Sympatyk FEFK był MKVI/była Viki/j ... KRAKÓW Nowa Huta / Niepołomice | 2007-10-03 10:37:34
a orginal motorcraft? |
escimo Sympatyk FEFK Vectra C 1.9CDTI 180KM Żnin | 2007-10-03 10:40:10 Oh, zapomniałem o motorcrafcie, a co do tego, że innych się nie leje to żarcik Ja napisałem tylko to co ja używam (używałem) Btw. Może będę miał parę baniaczków Castrola GTX magnateca taniej na sprzedaż - 5 litrowe! |
wer1207 Escort mk7 Lublin/Warszawa | 2007-10-03 10:47:47 tylko nie lotos. motorcrafta i mobila ja używałem, i dobre są. |
DzikusPL Sympatyk FEFK Ford Escort Cabrio G ... Skierniewice | 2007-10-03 12:04:42 wedlug mnei do póki nigdzie olej nei cieknie to leć tylko mineralny, syntetyki wypłukują silnik i mogą spowodować nieszczelności,
dobry jest lotos mineralny ale jeszcze lepszy castrol, na lepszym jeszcze nie jeździłem |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2007-10-03 12:22:19 przy 200tkm mineralny? |
DzikusPL Sympatyk FEFK Ford Escort Cabrio G ... Skierniewice | 2007-10-03 12:34:19 a czemu nie? po 200tkm to jakiś gorszy jest czy jak? jak nie leci i dobrze pracuje to mineralny mu a dłużej pochodzi w tym stanie,
syntetyki radziłbym lać do naprawdę złużytych silników a nie ze względu na kilometrarz, |
markocieszyn Escort Kombi Cieszyn&Krk(tam sie ucze) | 2007-10-03 13:07:43
|
profil-usunięty | 2007-10-03 13:26:08 ja do esiny wlewam mineralny olej i jest gitara denerwuje mnie tylko zmiana co 10 tys km |
DzikusPL Sympatyk FEFK Ford Escort Cabrio G ... Skierniewice | 2007-10-03 16:36:23
jak już pisałem syntetyki wypłukują silnik, z większym kilometrarzem wcale nie musi być bardziej zużyty, bo to zależy ajk się eksploatowało silnik, na jakich olejach, jak się jeździło samochodem (agresywnie czy łagodnie), jakie części zamienne i eksploatacyjen były stosowane, jak często były wymieniane, bywa i tak że silnik po 200tkm jest mniej zuzyty od tego po 100tkm, kwestia jak był użytkowany, syntetyki zapewniają lepsze smarowanie w przypadku nieco "wytartych" silników ale mogą szybko doprowadzić do dość znacznych przecieków oleju z silnika (wielokrotnie już to widziałem jak po przesiadce na syntetyk silnik po 20-30 tysiącach zaczyna powoli przeciekać) dlatego jest zasada że póki silnik jest suchy i czysty powinno się jeździć na mineralnym, silnik dłużej pochodzi, |
KAMILA_Z_USTRONIA Sympatyk FEFK ST170, Leon Cupra USTRONIE | 2007-10-03 17:06:26 Ja również polecam valvoline max life |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2007-10-03 17:17:29 Ja urzywam fordowskich olei - sa nie drogie i dobre. |
escimo Sympatyk FEFK Vectra C 1.9CDTI 180KM Żnin | 2007-10-03 23:22:30 No właśnie kolega ziebowy ma racje. DzikusPL coś pokręciłeś wszystko na odwrót |
Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2007-10-03 23:52:27 Jak zatyrany silnik to stanowczo mineralny, nie syntetyk... Jak silnik w dobrym stanie odwrotnie.
Faktycznie, przebieg przebiegowi nie równy, a liczy sie stan silnika. Natomiast jak sam napisałeś, wyeksploatowany silnik na syntetyku zacznie zaraz cieknąć. Ale nie pisz, że jak suchy to tylko mineralny! Nowe silniki jeżdżą na minerałach? Trzeba rozróżnić czy suchy, czy w dobrym stanie. Jeśli w dobrym lać syntetyk albo pół, jak suchy ale zatyrany, co żadko sie zdarza, to owszem mineralny. Ale mówmy o stanie silnika nie o tym czy jest suchy. Bo jedno pociąga za sobą drugie, ale na odwrót już nie koniecznie. Ja poleciłbym półsyntetyk, fordowski jest OK. Aha, nie słyszałem o dobrym Lotosie... gdzie takiego można kupić? |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2007-10-04 07:53:52
Na zasadzie: "tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie". Ja na oleju nie oszczędzam i leję Valvoline lub Forda. |