Przewody cewka iskry strzały itd.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A więc tak:

Wiem, że temat był wielokrotnie poruszany, ale może ktoś mógłby mi bardziej pomóc. Jutro zaczynam usuwać usterkę jaka ostatnio się pojawiła, nie pali jak jest zimny i jest wilgotno. Po przewodzie idącym od kopułki do cewki zasuwają iskry(na innych kablach nie ma iskier), jak i też sam moduł aż się cały świeci w ciemności. Wydaje mi się że z tym powiązane są też strzały.
Często strzał pojawia się przy ruszaniu, ale czasem potrafi od tak sobie strzelić w trasie. Problem ginie gdy nie jest wilgotno.
Jako że nie miałem wcześniej czasu się za to zabrać, codziennie rano używałem suszarki . Zabieram sie teraz za to. I pytanie... Czy wymieniać od razu wszystko? Czy zacząć od jakiejś konkretnej rzeczy?

Rozważam wymianę:

-aparatu zapłonowego (lub jego elementów)
-przewodów WN
-cewki WN
-świec

Poszczególne części wymieniałem:
-aparat zapłonowy - nigdy nie był ruszany
-przewody 40 kkm
-cewka - jeszcze fabryczna
-świece - 40kkm

Mój Esperak to 1.5 GLX DOHC + LPG, przebieg: 177 kkm

Domyślam się że ten aparat najbardziej bruździ i zastanawiam się czy uda się nie wymieniać całego aparatu, może tylko palec, kopułka, lub w ogóle co innego, przyznam że jestem zielony w sprawie elektryki w espero.

Mam nadzieję że dość klarownie opisałem problem, jeśli nie: wyjaśnię wszelkie wątpliwości.

Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuje i pozdrawiam.
  
 
Z racji tego , że masz gaz zacząłbym od wymiany:

1. cewki w aparacie zapłonowym (ok.25zł)
2. przewodów zapłonowych na jakieś konkrety (z uwagi na swoje praktyczne doświadczenia z czystym sumieniem polecam TESLA)
3. świece ! ..nastukanie 40kkm na gazie (jeśli nie są to platyny albo coś w tym stylu to zdecydowanie ..za dużo!) -BRISK SILVER..sprawdzi się doskonale
4.kopułka i palec również....niewielkie koszty a pewność duża
  
 
Aha...

Czyli zamówione przeze mnie kable sentechy... odmówić... ?
Niby są właśnie do instalacji gazowych... ?
  
 
Są tak gówniane, że szkoda gadać.


Warte uwagi są też Carol
  
 
Mhm... Są łatwo dostępne... czy będę musiał szukać...?
  
 
Cytat:
2007-10-21 21:55:21, newage pisze:
Aha... Czyli zamówione przeze mnie kable sentechy... odmówić... ? Niby są właśnie do instalacji gazowych... ?


Ja nawet nie pomyślał bym o sentechu ..nie jest to dobry pomysł

Jeżeli masz wątpliwości skorzystaj z wyszukiwarki...pewnie nie znajdziesz jednej dobrej opinii o sentechach..

Kable Tesla i Brisk świece ..kupisz spokojnie tutaj -mają sklep on-line a ponieważ to jest też bezpośredni importer ...to i ceny i dostępność jest OK'..polecam :
firma gdzie kupisz dobre kable i świece ..klik!
  
 
Ok... rozumiem.

A jeśli chodzi o tą cewkę to ona jest taka tania ?


Ta jest najtańsza na allegro... i kosztuje 48 zł...http://allegro.pl/item255592125_cewka_zaplonowa_daewoo_nexia_espero.html

[ wiadomość edytowana przez: newage dnia 2007-10-21 22:06:09 ]

[ wiadomość edytowana przez: newage dnia 2007-10-21 22:06:39 ]
  
 
To nie ta cewka.Chodzi o tą.

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
Cytat:
2007-10-21 22:07:54, Adam4302 pisze:
To nie ta cewka.Chodzi o tą.


Dokładnie i precyzyjnie

Natomiast...odpisz sobie z aukcji nr katalog. i w W-wie masz kilka co najmniej punktów (w tym ASO) gdzie spokojnie .."po drodze" do domu kupisz za te same lub zbliżone pieniążki..
(ale nie rozwalaj potem sam aparatu!...weś na pomoc kogoś kto to robił...bo byli tacy "szpece" co wymieniali cewkę od strony kopułki.. )
  
 
OK... Dzięki za pomoc... według instrukcji biorę się dziś do roboty... w razie problemów się odezwę. Będą relacje, po skończeniu.
Pozdrawiam.

Aha i jeszcze jedno, ile powinien wziąć mechanik/elektryk za wymianę tej cewki... ?

[ wiadomość edytowana przez: newage dnia 2007-10-22 08:29:51 ]
  
 
Cytat:
2007-10-22 08:17:42, newage pisze:
"... ile powinien wziąć mechanik/elektryk za wymianę tej cewki... ?.."


nie wiem "ile powinenien" ...

Ale myślę że ok.30zł ....(jak to już robił) ...do 150..jak jest "fahofcem" (od kasowania )

P.S. nie zapomnij kupić "oringa" (uszczelki) do aparatu !
  
 
Jako że żaden dystrybutor w W-wie, nie miał akurat przewodów Tesli do espero, zakupiłem oryginalne kable marki packard, mam nadzieję że wyjdzie mi to na dobre...

Kupiłem również cewkę...

Aha... świece kupiłem NGK innych nie było... były tylko iskry... więc sam nie wiem już czy dobrze zrobiłem... jutro planuje wymianę...

pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: newage dnia 2007-10-22 16:17:46 ]
  
 
Cytat:
2007-10-22 16:14:11, newage pisze:
.." świece kupiłem NGK innych nie było... były tylko iskry... więc sam nie wiem już czy dobrze zrobiłem... jutro planuje wymianę...


Zrobiłeś ŹLE...
,a ja przynajmniej wiem, że nie opłaca się odpowiadać w Twoich wątkach....i tak zrobisz po swojemu ..
  
 
To żeś mnie pocieszył...
No nic ten facet mówił, że może zamówić te świece i przewody, ale będą dopiero w przyszłym tygodniu...

Ja innego wyjścia nie mam, muszę zmieniać jak najszybciej bo dziś mi rozerwało obudowę filtra urywając mocowania spinek i wyrywając czujnik który wchodzi w obudowę. I co ja mam teraz zrobić... ?
  
 
Nic nie rób - załóż te świece
Ja w przeciwieństwie do Bogusia miałem NGK zarówno w Espero jak i w Leganzie ( obydwa na LPG ) i od wymiany do wymiany ( co 20 tysi ) kompletnie nic się nie działo A świece po wyjęciu były w doskonałym stanie...
  
 
Wiadomo że włożę te świece, jeszcze nie oszalałem...

Moje pytanie dotyczyło tego czujnika od obudowy filtra...

No i jeszcze jedno pytanie... z czym związane może być szarpanie kierownicą przy hamowaniu... Jeden powód który na pewno znam to pokrzywione tarcze, czy coś jeszcze może przyczyniać się do takiego efektu ?

[ wiadomość edytowana przez: newage dnia 2007-10-22 20:39:40 ]
  
 
Jeśli chodzi o szarpanie, to winne mogą też być słabe hamulce z tyłu. Mi jedno koło w ogóle nie hamowało. Przy hamowaniu za 140km/h o mało pod ciężarówkę nie wpadłem. Brak hamowania i trzęsąca się kierownica. Teraz pomimo tych samych tarcz (lekko krzywych) jest w porządku.

Co do świec i przewodów. Jakis czas temu też je wymieniałem. Na tym forum polecono mi świece Brisk Silver (koszt na allegro z przesyłką 45zł) i przewody NGK (z przesyłką 100zł). Na razie jest wszystko OK, ale przejechałem dopiero jakieś 2-3 kkm od wymiany.
  
 
Cytat:
2007-10-22 19:37:02, newage pisze:
To żeś mnie pocieszył... No nic ten facet mówił, że może zamówić te świece i przewody, ale będą dopiero w przyszłym tygodniu... Ja innego wyjścia nie mam, muszę zmieniać jak najszybciej bo dziś mi rozerwało obudowę filtra urywając mocowania spinek i wyrywając czujnik który wchodzi w obudowę. I co ja mam teraz zrobić... ?


dobra...jeszcze raz....ostatni chyba...

Nie kumam Cię kompletnie

Dałem Ci link do sklepu on-line w którym mogłeś kupić zarówno tanie porządne świece, jaki i porządne kable ...i pewnie miałbyś to w chacie za 2 dni...
ale co tam ...Postanowiłeś zrobić SOBIE na złość...Twoja sprawa

Za to teraz....masz kupić (bo nie masz już ciekawszego wyjścia) ...najlepiej kompletną obudowę i czujnik do niej....
Ciężko Ci będzie tym razem zrobić sobie na złość....no ale zawsze możesz jeździć z tym próchnem aż wybuchnie wszystko...


Mogę Ci znaleźć namiar gdzie będzie najdrożej i najdłużej...bo widać że tak lubisz ...
(sorki ale ...NMSP)...


Michał ...CICHO!....nie masz nic do gadania boś najpierw wywalił z życiorysu "Wisienka", a potem do śmietnika "ulubioną" i "debeściarską" żabę.....co Ty wiesz o daewoo ??!
  
 
Cytat:
2007-10-22 23:06:16, bogdan1 pisze:
Michał ...CICHO!....nie masz nic do gadania boś najpierw wywalił z życiorysu "Wisienka", a potem do śmietnika "ulubioną" i "debeściarską" żabę.....co Ty wiesz o daewoo ??!