Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
diabel_21 Escort MkVII H3 Bielsk Podlaski | 2007-11-07 13:32:21 mam pytanko o elektryke... wiem ze jest pare osob ktore to robilo... mianowicie zmienilem silnik z zawiecha i kompa (z 1,6 16V (90KM) na 2,0 RS (150KM)) i tutaj zaczyna sie pytanie... czy musze zmieniac jakiekolwiek kable w instalaci a jak musze to które? bardzo mi potrzebne jest auto a to jest ostatni etap swapowania... szukałem juz w archiwum, ale nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie albo poprostu za słabo szukalem, prosze podsuncie mi odpowiedzi z archiwum a jeszcze lepiej napiszcie mi na swiezo co mam zrobic bo boje sie zeby nic nie sknocic... rece opadaja... wiekszosc za mna a samochod stoi
jeszcze sie zapytam przy okazji czy ktos moze mi podrzucic jakies plany instalacji z wyroznieniem kolorow kabli o ile taka istnieje?? Oba auta (dawca i biorca) sa z 1993 roku czyli modele MK6 (odpowiednio 3d/cabrio) [ wiadomość edytowana przez: diabel_21 dnia 2007-11-07 13:40:25 ] |
toradek Sympatyk FEFK Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2007-11-07 15:15:21 Masz oryginalna wiazke od RSa? Jesli tak, to z tego co sie orientuje (ale moge blednie) to wtedy wystarczy Ci tylko podlaczenie siez nowa wiazka do 8 i 12 pinowej kostki w komorze silnik. Jesli nie masz, to czeka Cie troche przerabiania wiazki. Dokladny opis wiazki jest w moim temacie ktory zalozony byl pod koniec wakacji - poszukaj.
Ogolnie podstawowym narzedziem bedzie oczywiscie miernik uniwersalny. |
diabel_21 Escort MkVII H3 Bielsk Podlaski | 2007-11-07 16:41:04 Qrcze nie wiem czy to oryginalna, aczkolwiek sprobuje sie dowiedzieć... a nie orientujesz sie może ile by wziął za taka zabawę fachowiec? bo nie mam za bardzo czasu przez prace na zabawy... jak wracam jest juz ciemno a auto na podworku
Oczywiscie dzieki wielkie za podpowiedz |
diabel_21 Escort MkVII H3 Bielsk Podlaski | 2007-11-07 18:38:33 oki Tobie równiez fryszard dziekuje... jutro jak najwczesniej sie da polece i sprobuje cos pokombinowac... moze uda mi sie odczytac cos z tych schematow 3majcie kciuki... jak nic nie wyjdzie... pozostanie prawdziwy "platny lekarz" |
diabel_21 Escort MkVII H3 Bielsk Podlaski | 2007-11-08 14:50:56 nie wiem czy dobrze zrozumialem, ale zrobilem to na swoj rozum... wyciagnalem cala wiazke kabli wraz z wtyczka ktora podpieta jest pod kompa i zamienilem ja na RSowska... teraz kable musza pasowac... czy to mi wystarczy? zaraz ide montowac chlodnice i inne zbiorniczki i pozalewam nowe wszystkie plyny i oleje mam nadzieje ze dzisiaj uda mi sie w koncu go odpalic |
RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2007-11-08 15:51:04 załóz wiązke i zobacz czy pasuje zanim go poskładasz.tzn uzbroisz w chłodnice itp
|
diabel_21 Escort MkVII H3 Bielsk Podlaski | 2007-11-08 17:24:31 dopiero przerwa na obiadek no jakos tam zaczyna wszystko sie dopasowywac wiec jestem dobrej mysli... niestety nie sprawdze dzisiaj jeszcze czy odpali mi auto z prostej przyczyny... z pracy dzwonili |
POMPA ESCORT MK4 RS2000 KOZIARNIA / NEW YORK | 2007-11-08 17:35:58 powodzenia
ja po kilku miesiacach oczekiwan jak zobaczylem i uslyszalem ze odpalil to myslalem ze j#!*e ze szczescia PS: co Was tak wszyskich tej jesieni zebralo na swapy? |
diabel_21 Escort MkVII H3 Bielsk Podlaski | 2007-11-09 20:28:12 no i mam problem... uporalismy sie z instalacja i zrobilismy probe odpalenia silnika... i tutaj zaczal sie problem kilka razy pokrecilem zeby troche lapna benzynki... bylo slychac prace pompy paliwowej, rozrusznik sie kręcił ale po kilku probach uruchomienia moja nadzieja na uslyszenie brzmienia nowego silnika prysla... po przekreceniu stacyjki nadal palily sie kontrolki ale ani pompa ani rozrusznik nie reagowal... podpinalem na krótko rozrusznik to dzialal ale proba na krótko przy stacyjce konczyla sie fiaskiem... o pracy pompy moge zapomniec... wezwalismy elektryka ktory ogladal instalacje i stwierdzil ze jest podlaczona prawidlowo a wina prawdopodobnie lezy w alarmie... alarm w moim aucie jest podobno fabryczny i zablokowal nam zaplon przez co nie moglismy odpalic auta a po kilku probach uruchomienia uaktywnil blokade i zablokowal pompe paliwowa i doplyw pradu do rozrusznika... czy mial ktos do czynienia z tego rodzaju cyrkami??? moj znajomy elektryk mowil ze to jest na 99% wina alarmu ale nie chce sie brac za jego rozbrajanie bo to wyzsza szkola jazdy a on sie specjalizuje w innej dziedzinie... czy elektryk specjalizujacy sie w zakladaniu itd alarmow bedzie w stanie rozbroic taki alarm (wyrzucic) i uruchomic mi auto??? oraz jakie ewentualne beda koszty owej operacji (( dzisiaj sie poprostu zalamałem po tej sprawie... to jednak jeszcze nie ten dzien kiedy to ucieszy mnie dzwiek RSowskiego motora w cabrioletowej budzie (( |
cinus Sympatyk FEFK Ford Escort podlasie | 2007-11-09 20:32:32 hmmmm ,a jak by podłączyć plus na cewki bezpośrednio z aku.. i wtedy spróbować |
diabel_21 Escort MkVII H3 Bielsk Podlaski | 2007-11-09 20:44:26 z tego co mi mowil elektryk to trzeba prawdopodobnie zniszczyc albo zlutowac drozki w przekazniku do ktorego sa podpiete te wszystkie elementy i do ktorego jest podpiety alarm... mowil ze to prawdopodobnie jedyny sposob na to zeby wszystko dobrze dzialalo i zarazem wymaga to znajomosci schematow oryginalnych alarmow w danym modelu |
toradek Sympatyk FEFK Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2007-11-09 22:21:20 MK6 mialy immo ? Jesli tak, to ratuja Cie w zasadzie tylko oryginalne kluczyki lub zdjecie PATSa.
Ale sposob odpalania mi tutaj nie pasuje - tzn jezeli na poczatku probowal odpalic, a teraz sie nie udaje, to znaczy ze albo nie ma PATSa, albo jest nieoryginalny alarm, ktory sam odcina. Sprobuj zrobic diagnostyke kodow migowych. |
diabel_21 Escort MkVII H3 Bielsk Podlaski | 2007-11-09 22:26:34 no mi tez sie wydawalo ze nie mam immo... kluczyki mam oryginalne, a co do sposobu odpalenia... krecic rozrusznik krecil ale ani razu nie zalapal... zachowywal sie wlasnie tak jakby zaplon byl odciety... a pozniej ciach i nic nie ma... kable od klaksonu z alarmu lacza sie w wiazke z innymi kablami wiec wyglada to faktycznie na oryginal... no nie mam pojecia co z tym fantem zrobic... prawdopodobnie auto pojdzie do fachowca i niech mi zrobi do odpalenia bo mi sie cierpliwosc konczy... i zima sie zaczyna ( |
djtados (S) Sympatyk FEFK BLU Wrocław | 2007-11-09 22:36:20
z tego co pamiętam to trzeba zmostkować żółty przekażnik w skrzynce bezpieczników aby obejść immo |
toradek Sympatyk FEFK Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2007-11-09 22:40:47 Sprawdz wszystkie wtyczki przy skrzyni biegow - kiedys tez mialem cos podobnego jak ktoras z nich odlaczylem (przy skladaniu samochodu do kupy) - do tej pory nie wiem od czego jest (byla dosyc spora, chyb z 5 przewodow do niej szlo). |
MRWTDi Sympatyk FEFK astra Podlasie | 2007-11-09 23:45:29
z tego co pamietam to Reddragon miał identyczny przypadek w RS |
diabel_21 Escort MkVII H3 Bielsk Podlaski | 2007-11-15 16:18:40 no to ladnie.... zmienilem wszystkie przekazniki na skrzynce bezpiecznika i wszystko pieknie i ladnie ale nie ma nadal iskry mam pytanie jedno... gdzie powinna isc wtyczka 3 pinowa do ktorej sa podpiete kable odpowiednio braz z paskiem czarnym, brąz z zielonym i caly brazowy... jak dobrze widzialem idzie on po prawej stronie silnika i wychodzi tak jakby z tej samej wiazki co podpieta jest listwa z ktorej ida kable do wtryskiwaczy... moze to cala przyczyna braku iskierki?? :/ |