CHRONICZNA WILGOĆ

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Od niedawna jestem posiadaczem Esgorta GHIA kombi 1.8 16V i mam poważny problem z pozbyciem się wilgoci w aucie. Niby wszystko działa ok nagrzewnica grzeje, dmuchawa działa. ogrzewanie szyby ok a mimo wszystko cały czas mam zaparowane szyby. Jak włączę klimę to problem czasowo znika po wyłaczeniu wraca ze zdwojoną siłą. Zaczyna to być już denerwujące. Wiem że w niektórych fordach były filtry pochłaniające ją. Nie wiem czy ten ma i gdzie sie on znajduje. Czytałem także o pochłaniaczach wilgoci współpracujących z klimą ale nie sposób przecież jeździć cały czas z włączoną klimą. Gdzie szukać przyczyny lub co zrobić aby się pozbyć problemu
pozdrawiam i proszę o komentarze
jarek.ski@interia.pl
  
 
Kurcze ja nie mam klimy jedynie, co robie to wszystkie nadmuchy w góre maks na ciepło i maks nawiew i dosc szybko mam odparowane a i tylko na góre ustawiam nadmuch i jak sie zagrzeje troche i odparuja szybki to dopiero na nózki puszczam ciepło
  
 
Cytat:
2007-11-21 21:05:30, jarekski72 pisze:
Witam! Od niedawna jestem posiadaczem Esgorta GHIA kombi 1.8 16V i mam poważny problem z pozbyciem się wilgoci w aucie. Niby wszystko działa ok nagrzewnica grzeje, dmuchawa działa. ogrzewanie szyby ok a mimo wszystko cały czas mam zaparowane szyby. Jak włączę klimę to problem czasowo znika po wyłaczeniu wraca ze zdwojoną siłą. Zaczyna to być już denerwujące. Wiem że w niektórych fordach były filtry pochłaniające ją. Nie wiem czy ten ma i gdzie sie on znajduje. Czytałem także o pochłaniaczach wilgoci współpracujących z klimą ale nie sposób przecież jeździć cały czas z włączoną klimą. Gdzie szukać przyczyny lub co zrobić aby się pozbyć problemu pozdrawiam i proszę o komentarze jarek.ski@interia.pl



Jesli uruchamiasz klimę to włącz obieg powietrza z zewnątrz, a po wyłączeniu obieg wewnętrzny. Kurcze, jakoś tak to było. wiem, ze miałem podobny problem, w samochodzie z klimą i to właśnie odustawień obiegu powietrza zależało czy szyby parowały czy nie.
  
 
W moim MK6 (bez klimy) też paruje. Przestawiam nawiew na górę a tam dmucha jak ze skrzydełek muchy. Musze pozamykać wszystkie kratki, bo tam cały impet powietrza ucieka i wtedy jakoś szyba odparowuje.
  
 
Dokładnie
najlepiej pozamykać wszystkie kratki i ustawić nawiew na przednią szybę
nawiew na full (u mnie poziom III), ale ogrzewanie najwyżej na połowę czerwonej skali

Piotrek
  
 
Proponuję ogrzewanie na full, także na nogi i delikatnie okno otworzyć. Najlepiej jeszcze w długiej trasie. Teraz wnosi się dużo wilgoci i jak nie ma cyrkulacji z zewnątrz to gdzie ta wilgoć musi się osadzić.
  
 
Oj chłopaki, chłopaki ile to już teu było na forum omawiane.......

1. wymień filtr "pyłkowy",
2. zobacz czy masz sprawny skraplacz,
3. zobacz czy woda z klimy odprowadzana jest na zwenątrz (rułka idzie w okolicy akumulatror - nadrzewinca z przegrody)
4. czasem na podłodze pod fotelem pasażera zbiera się woda - zatkane otworki
  
 
Mam podobno problem otóż pod nogami kierowcy cały dywanik mam w wodzie. Czytałem o otworkach zatkanych gdzie tego szukać??
  
 
Cytat:
2008-03-28 18:26:02, Hugolino pisze:
Mam podobno problem otóż pod nogami kierowcy cały dywanik mam w wodzie. Czytałem o otworkach zatkanych gdzie tego szukać??

w progu są otworki (takie rozejście blachy na około10mm), ale raczej do małych ilości. ..Ja bym poszukał raczej skąd się woda bierze.... Było sporo o tym, wklep w wyszukiwarke: mokro, woda, wilgoć, przeciek...