Blaupunkt RDM 169 London - wewnętrzna pamięć ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Szukam jakiegoś maniaka audio, znawcy sprzętu a najlepiej sprzętu marki Niebieskiego Punktu.

Chodzi mi o radio Blaupunkt RDM 169 London. Radio działa ( poza CD - chyba wymaga czyszczenia ) ale niestety mam z nim problem bo nie potrafię nad nim zapanować. Cały czas mam wrażenie że ma gdzieś w jakiejś pamięci wpisane dane niemieckich stacji radiowych. Wyszukiwanie automatyczne niby stacji szuka, ale po znalezieniu jakiejś stacji automatycznie przeskakuje zawsze do tej samej częstotliwości.

Po kilku zabawach z szukaniem automatycznym, a potem przełączaniu stacji udaje mi się włączyć jakieś radio. Niestety próby zapisania tej stacji kończą się niepowodzeniem. Wszystko robię wg instrukcji a radio dalej jest oporne.

Jeżeli ktoś ma doświadczenie z takimi radiami to proszę o kontakt.
  
 
Czy przeskakuje do jednej określonej częstotliwości czy jak mu się upatrzy. Może załączona jest jakaś opcja RDSu np. informacje lub coś podobnego.
  
 
Cytat:
2007-11-30 08:08:38, krzych100 pisze:
Czy przeskakuje do jednej określonej częstotliwości czy jak mu się upatrzy. Może załączona jest jakaś opcja RDSu np. informacje lub coś podobnego.


Przeskakuje zawsze do tej samej ... 97,50 MHz .... jest tam jakieś radio, ale bardzo słabe, słychać głównie szumy.
Co do informacji drogowych to powyłączałem co tylko można było i nie dało to żadnego rezultatu.
  
 
97.5 czy 87.5 bo to drugie to początek skali radia. W takim przypadku podtrzymanie pamięci nie ma stałego zasilania tylko pewnie wtedy gdy przekręcisz kluczyk(sprawdź czy na odpalonym silniku też się tak dzieje). Jeśli problem zniknie to do kabla podtrzymującego pamięć musisz podłączyć kabelek +12V na którym napięcie jest zawsze nawet po wyjęciu kluczyka. Złącz go z kablem plusowym(chyba żółty z czerwonym), lub zamień kabel zasilający z tym od podtrzymania pamięci (wtedy radio będzie się załączać dopiero po przekręceniu kluczyka)

P.S. Czerwony i żółty są u mnie ale ja mam kenwooda.

P.S. po raz drugi. Ściągnąłem instrukcję obsługi do tego radia. Ojciec ma takie samo a przynajmniej podobne wizualnie. Możesz napisać jeśli uda ci się uruchomić czytanie płyt, bo u niego na początku czytał tylko orginały a teraz już nic nie chce. A w tej instrukcji nie ma nic o kabelkach. Ale ono jest podłączane na standardową kostkę ISO i kolory kabelków są uzależnione od instalacji samochodu(jeśli kostka była montowana fabrycznie).

[ wiadomość edytowana przez: krzych100 dnia 2007-11-30 16:58:41 ]

[ wiadomość edytowana przez: krzych100 dnia 2007-11-30 17:12:12 ]
  
 
Cytat:
2007-11-30 16:56:21, krzych100 pisze:
97.5 czy 87.5 bo to drugie to początek skali radia. W takim przypadku podtrzymanie pamięci nie ma stałego zasilania tylko pewnie wtedy gdy przekręcisz kluczyk(sprawdź czy na odpalonym silniku też się tak dzieje). Jeśli problem zniknie to do kabla podtrzymującego pamięć musisz podłączyć kabelek +12V na którym napięcie jest zawsze nawet po wyjęciu kluczyka. Złącz go z kablem plusowym(chyba żółty z czerwonym), lub zamień kabel zasilający z tym od podtrzymania pamięci (wtedy radio będzie się załączać dopiero po przekręceniu kluczyka) P.S. Czerwony i żółty są u mnie ale ja mam kenwooda. [ wiadomość edytowana przez: krzych100 dnia 2007-11-30 16:58:41 ]


Właśnie 97,50 a nie 87,50.
Dzieje się tak bez różnicy czy mam radio włączone bez kluczyka, z przekręconym kluczykiem czy też z włączonym / wyłączonym silnikiem.
  
 
Doczytałem trochę instrukcję i wychodzi na to że przyciskiem DSC można wprowadzić własne ustawienia dla radia ,może masz ustawione szukanie najsilniejszego sygnału a 97.5 może być właśnie takim.
  
 
Cytat:
2007-11-30 17:37:23, krzych100 pisze:
Doczytałem trochę instrukcję i wychodzi na to że przyciskiem DSC można wprowadzić własne ustawienia dla radia ,może masz ustawione szukanie najsilniejszego sygnału a 97.5 może być właśnie takim.


Te ustawienia również zmieniałem i niezależnie czy miałem odbiór stacji oddalonych i stacji lokalnych na max czy min zawsze pokazywało mi tę samą częstotliwość.

Niestety chyba się powoli przekonuje, że jest coś w nim uszkodzone co można wnioskować chociażby po fakcie, że nie mogę zapisać ( zapamiętać ) żadnej stacji.
  
 
Znalazlem funkcje reg powinna być off oraz t-store(ts) może masz załączoną pamięć podręczną FMT na FM1 FM2 i FM3 powinna pamięć działać ale miałem kiedys starszego blaupunkta kaseciaka jeszcze i mu się cos tez sypało ze sterowaniem zależnie od pogody czy nie wiem dokładnie od czego blokował sie jakiś guziczek i kompletnie siadało sterowanie. Może te typy tak mają. Za 380 zeta kupiłem kenwooda może ma mniej bajerków ale jest nówka i z 5 latek pośmiga spokojnie no i czyta mp3 i wma z płytki. Radia nie są teraz drogie może warto zainwestować w nowe. Brat kupił pioneera za ok. 350 i też jest happy.
  
 
Cytat:
2007-11-30 19:15:18, krzych100 pisze:
Znalazlem funkcje reg powinna być off oraz t-store(ts) może masz załączoną pamięć podręczną FMT na FM1 FM2 i FM3 powinna pamięć działać ale miałem kiedys starszego blaupunkta kaseciaka jeszcze i mu się cos tez sypało ze sterowaniem zależnie od pogody czy nie wiem dokładnie od czego blokował sie jakiś guziczek i kompletnie siadało sterowanie. Może te typy tak mają. Za 380 zeta kupiłem kenwooda może ma mniej bajerków ale jest nówka i z 5 latek pośmiga spokojnie no i czyta mp3 i wma z płytki. Radia nie są teraz drogie może warto zainwestować w nowe. Brat kupił pioneera za ok. 350 i też jest happy.


Sprawdzałem na FM1 i FM2 i FM3 i FMT ... niestety żadnych rezultatów.
Sprawdzę raz jeszcze funkcję reg i t-store ... chociaż co do tej drugiej to na 99% ją sprawdzałem czy daje jakieś efekty.

Co do nowego radia to wiem, że można kupić fajne za niedużą kasę, ale wiem też że ten Blaupunkt jest z dość wysokiej półki i nie chcę się tak łatwo poddawać. W końcu radio gra ... tylko jest trochę oporne na moje działania.

Dzięki za pomoc
  
 
Ojciec ma SEAATLE o co chodzi z tymi nazwami miejscowości czy to są kolejne modele czy różne klasy i czy dobierałeś się do podświetlania bo u niego nie działa czy jest ono na diodach czy pod całym wyświetlaczem jest płyta podświetlająca??
  
 
Cytat:
2007-11-30 20:33:12, krzych100 pisze:
Ojciec ma SEAATLE o co chodzi z tymi nazwami miejscowości czy to są kolejne modele czy różne klasy i czy dobierałeś się do podświetlania bo u niego nie działa czy jest ono na diodach czy pod całym wyświetlaczem jest płyta podświetlająca??


link do artykułu W tym linku masz opis tej serii radia o które właśnie pytam. Nie wiem czy mówisz o takim Seatle z tej serii.

Co do podświetlenia to jeszcze go nie rozbierałem. Na razie chciałem powalczyć z nim po dobroci.
  
 
O takim modelu piszę SEATTLE RDM 169. Próbowałem czyscic oczko lasera ale dość ciężki do niego dostęp i płyt nadal nie czyta.A ty masz możliwość zapisu czterech komunikatów. Jeśli pamięć dla komunikatów i stacji jest ta sama to powinny się z czasem usunąć jesli pamięć nie trzyma. Jeszcze głupie pytanie czy możliwe ze masz uszkodzoną jedną kreskę na wyświetlaczu i z 8 robi sie 9?No i czy na pewno podtrzymanie pamięci nie ma zaniku napięcia.
  
 
Cytat:
2007-11-30 22:27:27, krzych100 pisze:
O takim modelu piszę SEATTLE RDM 169. Próbowałem czyscic oczko lasera ale dość ciężki do niego dostęp i płyt nadal nie czyta.A ty masz możliwość zapisu czterech komunikatów. Jeśli pamięć dla komunikatów i stacji jest ta sama to powinny się z czasem usunąć jesli pamięć nie trzyma. Jeszcze głupie pytanie czy możliwe ze masz uszkodzoną jedną kreskę na wyświetlaczu i z 8 robi sie 9?No i czy na pewno podtrzymanie pamięci nie ma zaniku napięcia.


Z tego co przeglądałem to w pamięci jest zapisany jeden komunikat o jakichś utrudnieniach w ruchu. Więc na tej podstawie wnioskuje, że podtrzymanie działa.
Co do kreski to nie mogę mieć uszkodzonej, bo wyświetlacz gdzie pokazuje mi się częstotliwość nie jest z kresek a z punktów .. a działa w całości poprawnie