Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Koniu CRX Kraków | 2003-07-06 10:54:51 Witam pisze w takiej sprawie gdyz kolega nie ma stałego dostepu do internetu i zadko bywa na forum i wogole na sieci, dlatego za niego chcialbym zadac pytanie u was na forum....
chodzi o to iz chcilby on wsadzic silnik z turbiną z lancii. Chciałby sie dowiedziec wszystkiego o takiej przeróbe ile coś takiego moze kosztować i czy moze ktos juz cos takiego zrobił u siebie. tzn np 1)czy np bedzie trzeba przerabiac nadkola zeby on sie zmiscil 2)czy pasuje na belke pod silnikiem ? jaka skrzynke do tego zapiac? ze 132 ? bdzie dobra? 3)jakie probemy mogly by mnie napotkac ? 4) jaka moc moze miec ten silnik seryjnie ? 5) czy bedzie trzeba ciac scianke przednia i jakos wyginac inaczej wszelkie rady opinie, materiały jakby sie dało skombinowac to byłoby miło. Aha kolega chcialby to wrzucic najprawdopodobniej do Borewicza. pozdrawiam Koniu w innej osobie |
Malfunction 125p Warszawa | 2003-07-06 12:24:03 Dokładam się do tego pytania - ale w odniesieniu do kanciaka
|
RATMAN Miłośnik FSO Astra F Łódź | 2003-07-06 12:54:27 Hmm
A jaki jest orientacyjny koszt takiego silniczka i czy ktoś już kiedyś cos takiego robił?? Szczególnie w DFie |
Ireq ford capri Mk2 ford ... kraków | 2003-07-06 18:37:34 ..kupiłem kompletne 8v od Themy z papierem za 500 zeta i wkładam właśnie do łady 2105..zaden problem, kupa zabawy..pare przeróbek-intercooler od Evo 6, przeróbka turbiny, kolektorów,zawór upustowy , dodatkowe wtryski ,zmiana wałka ssącego, tylny niezależny zawias ob Beji 320 i pare innych numerów.. |
OLI_F50 Miłośnik FSO F50 Polonez Środa Wlkp./ Konin | 2003-07-07 11:13:44
2,0 20V - to taki silnik trodnoby bylo wogule włozyć do Poloneza, gdyż jest to silnik 5-cylindrowy... , ten drugi to chyba się by dało ale czy układ napędowy zniesie taką moc i moment obtotowy? Może przy spokojnym operowaniu gazu tak, ale gdy się wie jaką mamy moc w autku to czy będziemy jeździć "ekonomicznie" z tzw. lekką nogą? Chyba nie bardzo... |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2003-07-07 18:27:27 Silnik od Lanci wolnossący 16V swego czasu próbował założyć Bodzio#86 z PTK i z tego co się zorientowałem nie jest to tak łatwo wykonalne.
1) Raczej nie – nie w tym leżą problemy 2) Pod belkę będzie pasował, ale musisz mieć łapy mocowania silnika od dohc ze 131/132/argenty (no i oczywiście postarać się o jakieś solidne poduszki – seryjne polonezowskie na bank się momentalnie pourywają, bo na zwykłej serii 2.0 drą się jak papier) i ewentualnie nawiercić oraz nagwintować otwory montażowe (jeśli by ich nie było); skrzynia od 132 podejdzie tylko do kadłuba bez wałków wyrównoważajacych (nie wiem, czy akurat silnik o którym piszesz takowe posiada) – inaczej ponoć nie zamontuje się rozrusznika, dlatego Bodzio wykorzystał kadłub silnika 132C2.000; jeśli chodzi o jej wytrzymałość to ta „wielka” sobie poradzi; koniecznie wzmocnij podłużnice przednie 3) wszelkie głównie z powodu wałków wyrównoważajacych jeśli w tym modelu silnika występują; jeśli nie, to największy problem odpada; całą masę problemów z jakimi przyjdzie się zmierzyć nawet ciężko opisać bo wyjdą one w praniu z grubsza nadmienię, że odwrócony jest układ kolektorów w tym silniku, wiec co będzie trzeba kombinować przemyślcie sami 4) mocą się nie należy zachwycać (a raczej obawiać) ale momentem obrotowym wynoszącym 260-290 Nm w zależności od wersji; żeby seryjny most od Poldka przy pierwszym starcie nie poleciał w drzazgi – lepiej skołujcie sobie przynajmniej most od 132/argenty 5) może się nie zmieścić aparat zapłonowy (typu rozdzielaczowego tzn. z kopułką i palcem rozdzielcza) jeśli jest montowany na wałek rozrządu – wypadnie wprost na ściankę grodziową. |
Ireq ford capri Mk2 ford ... kraków | 2003-07-07 20:47:39 ..ee tam bery!..rozrusznik pasuje do skrzyni 132 i bloku z wałkami-ale oryginalny tzn cienki, długi ,z przekładnią planetarną..miejsce na łapę jest-trzeba nawiercić i przegwintować..aparat na końcu wałka się demontujej miejsce po nim zaślepia, a montuje sie ap. elektroniczny(koniecznie-kwestia wystarczającej energii iskry)pędzony z głowiczki..poduszki to małe piwo-wystarczą seryjne krążki hokejowe(131, argenta),ale konieczny jest dodatkowy drążek stabilizujący silnik , solidnie mocowany do boczka komory silnika.. w kolektorze ssącym poprostu odcina sie denko i mocowanie przepustnicy i zamienia miejscami (spawanie)..kolektor wydechowy się tworzy de novo z wykorzystaniem tzw kolan hamburskich (dostępne w slepach insalacyjnych)..zawias seryjny od Argenty nie ma sensu- wytrzyma góra miesiąc, powyrywa mocowania drążków z nadwozia..najlepiej coś niezależnego (beja, sierra) |