Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
jorgi LOB NET MEMBER Omega B X20XEV + Fia ... Gdańsk | 2007-12-29 17:00:06 równie dobrze mógłbyś zapytać ile piw musisz dzisiaj wypić żeby się upić........
nie ma na to pytanie precyzyjnej odpowiedzi na podstawie informacji które przekazałeś... Zgaduję że po godzinie jazdy akumulator powinien powrócić do swojej formy sprzed doby, ale równie dobrze może się już nadawać do wymiany.... czyli upijesz się jednym piwem... albo i nie... ;P |
omegolotC30NE Czerwin | 2007-12-29 20:16:54 14.4 to tylko w książkach...... |
Hohlick DEADSOUL Opel Omega B Mrągowo | 2007-12-30 16:46:24 Ponieważ te 14V to nie jest tak istotne jak prąd ładowania w Amperach
Poza tym 14V uzyskałem przez moment, a wszystko to co odpowiedziałem sobie sam to niestety dowiedziałem się co i jak z innego forum moto bo czas naglił. Szwagier miał woltomierz wielofunkcyjny i już wiedziałem co i jak Pozdrawiam i podwyżek w Nowym Roku życzę |
fatboy82 LOB WETERAN A 3.0 24V R6 Warszawa | 2011-12-06 23:25:11 odgrzeje nieco kotleta, czy istnieje cos takiego jak zdolność ładowania akumulatora? Dziś w 2.0 padł aku podczas jazdy. Objawy były dość śmieszne na początku, ale domyśliłem się, że coś jest nie tak z napięciem, a było to tak:
podczas jazdy zapaliła się kontrolka silnika. Początkowo pomyślałem sobie, że coś jest pewnie nie tak z jakąś czujką. Jednak po chwili namysłu przypomniałem sobie, że kiedyś jak miałem problem z napięciem, które spadało, to najpierw zapalała się kontrolka silnika, potem ABSu, a ASB przechodził w tryb awaryjny i miałem pewność, że jak zgaszę samochód, to już go nie odpalę. Na moment stanąłem na przystanku by sprawdzić czy przypadkiem nie zerwał się pasek alternatora, ale jest na swoim miejscu. Jak na złość po południu zaniosłem woltomierz do domu, więc nie mogłem sprawdzić ile jest na aku przy włączonym silniku. Wróciłem do auta i wyłączyłem nadmuch, co spowodowało zgaśnięcie kontrolki. Troszkę się początkowo zdzwiłem, ale postanowiłem sprawdzić zależność i faktycznie włączanie i wyłączanie nadmuchu sterowało kontrolką Dla pewności, że to nie jest jakieś przebicie, włączyłem grzanie szyby i wedle oczekiwań kontrolka zapaliła się. Od teraz już miałem pewność, że jest kłopot z odpowiednim napięciem. Kolejną rzecz jaką zauważyłem, jest fakt, że spalanie na postoju zamiast wynosić 1.3-1.5l/h wzrosło do 2.0-2.1l/h i ten fakt zauważyłem już kilka dni wcześniej (pewnie jest na wyższych obrotach, ale poniżej 1k RPM). Po tym odkryciu samochód był odpalany jeszcze dwa razy, ale wracając do domu zapaliło się już wszystko na stałe (silnik, ABS, ASB) i naturalnie nie było mowy o odpaleniu. Wyjąłem aku i zaniosłem do ładowania. Napięcie na aku wynosi 11,66V Co mi przychodzi na myśl: - alternator oczywiście, ale w kwietniu miał wymieniane łożysko i nawet pod pełnym obciążeniem dawał ok. 13,8 - 14V (dokładnie nie pamiętam), a sprawdzałem to ponownie dość niedawno, ok. miesiąca i nadal trzymał ładowanie. - aku i tutaj jest kilka rzeczy przemawiających za nim. Po pierwsze jest stary, ma prawie 4,5 roku. Po drugie, stąd także moje pytanie na samym początku mojego elaboratu, ładując go trwa to dość długo ok. 3dni, a wydaje mi się, że normalnie to powinno trwać góra 2dni. Dlatego wysnułem ciekawą teorię, że aku z powodu zbyt małej wydajności ładowania, powoli się rozładowywał, tracił moc, aż w końcu dniu dzisiejszym padł do reszty. Ma to jakiś sens? Teraz go ładuję i jak będzie na tyle naładowany by odpalić silnik, to sprawdzę jak się miewa alternator. |
SENATOR LOB MEMBER SENATOR B GDANSK | 2011-12-07 00:01:23 akumulator laduje sie 10h badz w trybie odsiarczania 20h i ani godziny dluzej.(intensywne babelkowanie oznacza koniec ladowania).stare aku nie ma pojemnosci wiec i nie naladujesz ani nie odpalisz auta. |
fatboy82 LOB WETERAN A 3.0 24V R6 Warszawa | 2011-12-07 15:33:19 i padlo na alternator. Jak mocno powinien byc naciagniety pasek? wydaje mi sie ze za slabo jest i sie slizga wydajac przy tym okropne dzwieki, zwlaszcza po otwarciu maski |
fatboy82 LOB WETERAN A 3.0 24V R6 Warszawa | 2011-12-07 19:20:30 zalatwione, nalezalo podciagnac pasek. Naciagnalem gamonia i wszystko powrocilo do normy. Halas zniknal (choc dzwiek byl metaliczny i balem sie ze to lozysko alternatora), spalanie na postoju powrocilo do normy, ladowanie przy maks obciazeniu na poziomie 13,8V, po dodaniu gazu przekroczylo 14V
Pasek mozna delikatnie ugiac, ale nie za wiele, moze 5mm naciskajac na srodku, wczesniej bylo ze 3-4cm. |
7gsi LOB MEMBER wieś | 2011-12-07 19:54:44 Fatboy, |