[MKVII] Schemat instalacji elektrycznej do Forda Escorta 1,6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Potrzebuje schemat całej instalacji elektrycznej do Forda Escorta 1,6l; 1998r.; Hatchback.
Pojawił mi się następujący problem, jadąc autem zapala się kontrolka ABS w tym samym czasie wyłącza się radio i szarpie autem (taki leki kangurek), tak klika razy w odstępie kliku minut. Nagle samochód zgasło, przekręcam klucz i nie ma ładowania, żadna kontrolka się nie święci. Po dosłownie kliku minutach wszystko jest sprawne, nie robiąc nic. Pierwsza taka usterka pojawiła się gdzieś na początku lipca myślałem że to taki 1 razowy wybryk, a 2 dni temu miałem to samo. Podjechałem do elektromechanika (podobno bardzo dobry) sprawdził mi wszystkie kontakty i masa. Powiedział mi że nie ma do czego się doczepić i niema pojęcia co to może być. Od kiedy jest zima taka sytuacja się już nie powtórzyła, więc nie wiem czy to nie będzie winna wentylatora. Kolega mi zaoferował pomoc jak dostane schemat instalacji elektrycznej. Może ktoś miał podobno usterkę?? Dzięki wszystkim za odpowiedzi i schemat. Pozdro


[ wiadomość edytowana przez: Miro dnia 2010-04-17 13:26:18 ]
[ powód edycji: dostosowanie tytułu do nowego regulaminu ]
  
 
Czyżby skrzynka bezpieczników dawała znać o sobie.

-----------------
CB Radio: President HR 2600+alan PC6

EOP 3F98

#2432
  
 
Heh Raczej potrzebna skrzynka do podstawienia, schemat niczego nie wniesie.
  
 
skrzynka bezpieczników przy akumulatorze była sprawdzana i wszystko było ok
  
 
Nie przy aku tylko pod deską rozdzielczą

-----------------
CB Radio: President HR 2600+alan PC6

EOP 3F98

#2432
  
 
Pod lewym kolanem.
tam jest "kilka" przekaźnikow i bezpiecznikow.
  
 
Sprawdziłem skrzynkę bezpieczników i wszystko jest ok, żaden bezpiecznik nie jest "przydymiony" itd.
  
 
ja mialem podobny problem,sprawdz przewody przy alternatorze.
  
 
ja mialem podobny problem,sprawdz przewody przy alternatorze.
  
 
Cytat:
2008-01-16 20:43:46, misiekw pisze:
Sprawdziłem skrzynkę bezpieczników i wszystko jest ok, żaden bezpiecznik nie jest "przydymiony" itd.



skrzynke powinienes sprawdzic wewnatrz, po rozebraniu obudowy, nie tylko bezpieczniki i przekazniki.
  
 
Cytat:
2008-01-16 20:43:46, misiekw pisze:
Sprawdziłem skrzynkę bezpieczników i wszystko jest ok, żaden bezpiecznik nie jest "przydymiony" itd.



sprawdzanie bezpiecznikow i przekaznikow nic nie da... trzeba ja wymontowac rozebrac i przelutowac wszystkie luty (nawet te ktorena oko wygladaja w porzadku). To bardzo czesty problem w escortach sam przerabialem ten temat. Auto mi tez wariowalo, a to nie wbylo swiatel, a to dmuchawa nie chodzila itp. po przelutowaniu sktzynki smigam juz 2 latka i zadnego porblemu z elektryka...
  
 
A ja również poprosiłbym o schemat instalacji elektrycznej...

u mnie problem z dmuchawą... dziwny... pisałem w innym wątku: na przełączniku wszystko ładnie zwiera, po podpięciu bezpośrednio pod rezystor każdy bieg ładnie chodzi... do rezystora natomiast dochodzą dziwne napięcia (8V). Skrzynka bezpieczników przelutowana. coś jeszcze jest po drodze? może wtyczka jakaś przypalona? ale gdzie? dlatego przydałby mi się schemacik...

pozdrawiam
  
 
Schemat kompletny elektryki do mk7 to jakieś 250 stron + 50 z przekaźnikami+ 30 z gniazdami. Do tego skrzynka bezpieczników...
Piszcie co potrzeba dokładnie.
  
 
Cytat:
2011-07-25 08:55:43, archivi pisze:
... Skrzynka bezpieczników przelutowana. coś jeszcze jest po drodze? może wtyczka jakaś przypalona? ale gdzie? dlatego przydałby mi się schemacik... pozdrawiam


A skrzynka była rozpołowiona i przelutowane wszystko łącznie z nowymi pinami łączącymi połówki?
  
 
surec - yep... wszystko dokladnie przelutowane... nic nie wygladalo na zimne luty ale i tak wszystko przejechalem...

hmm... chetnie przyjalbym te 250stron + dodatki ale jak nikt do tej pory nie wrzucil tego na forum no to pewnie juz nikt nie wrzuci...

surec no to moze sie faktycznie orientujesz jak to leci (zasilanie dmuchawy)? najlepiej z kolorami kabli, wtyczkami...
Przypuszczam ze to jest na jakims przekazniku... ktorym? moze ten cos wariuje... nie mam 1 i 3 biegu... wyeliminowalem wlacznik dmuchawy, zimne luty na skrzynce, rezystor i sama dmuchawe... z rzeczy niepokojacych, na jednym styku przy rezystorze mam stopiona wtyczke praktycznie cala... zostala sama wtyczka (zacisk - babka).
do sprawdzenia same polaczenia i przekaznik...
  
 
Z reguły zimne luty nie wyglądają, dlatego tak ludzie klną...
Ja pierwszą skrzynkę lutowałem 9 godzin, a i tak sprawdzenie pokazało brak 2 przejść pomiędzy gniazdem przekaźnika, a płytką.
Podaj maila na priva.
Co do mk7, to nie pomogę, bo tam trochu inaczej leci, i kolorystyka zupełnie inna. W mk5 - bez problemu (a model do 03.1991 - z zamkniętymi oczami... ). Ale sprawdzasz gdzie jest właściwe napięcie, a gdzie znika i pomiędzy tymi punktami jest usterka. U mnie np była uszkodzona izolacja i woda zwierała do masy.
  
 
Poszlo PW.

No u mnie zwariowane napiecia zaczynaja się przed rezystorami... przed nimi przypuszczam ze jest juz tylko skrzynka bezpiecznikow... pytanie ktora wtyczka to wychodzi, i/lub ktory przekaznik tym steruje... od bidy pewnie moglbym wydzierac po kolei przekazniki az mi padnie calkiem dmuchawa... ale moze uda sie cos szybciej namierzyc...

gdzies na forum widzialem rozpiske przekaznikow... teraz nie moge jej za cholere namierzyc...

dzieki..
btw. surec od lat juz pomagasz na tym forum... normalnie flaszke ci za to jak bedzie okazja.
  
 
Poleciało
Mam nadzieję, że trochę pomoże...