Map sensor w Sequent BRC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Od niedawna mam instalkę Sequent BRC i mam pytanie do specjalistów w temacie ustawiania tzw. "mapy" w w/w instalacji.
Czy na forum jest ktoś kto ustawiał to lub widział jak to się ustawia?
  
 
widział
a o co dokładnie chodzi?
  
 
Jak po jeździe miejskiej z podłączonym laptopem komputer wyrysuje mi linię wg tych punktów to czy powinienem dopasować krzywą do tej wyrysowanej?
Zawile ale mam nadzieję, że wiesz o czym mówię?
  
 
Up!
  
 
Cytat:
2008-01-15 23:36:22, R_O_Y pisze:
Jak po jeździe miejskiej z podłączonym laptopem komputer wyrysuje mi linię wg tych punktów to czy powinienem dopasować krzywą do tej wyrysowanej? Zawile ale mam nadzieję, że wiesz o czym mówię?




cos w tym stylu... robisz sobie przejazd roznymi stylami miasto i poza - ja chyba z 20 km zrobilem ... i pozniej te mapy dajesz do lpg. pozniej jezdzisz jeszcze troche na tym i na tym znaczy pb/lpg i sobie wszystko ustawiasz...
znaczy profesjonalista na fotelu pasazera.... i wszystko chodzi tip top
  
 
Cytat:
2008-01-15 23:36:22, R_O_Y pisze:
Jak po jeździe miejskiej z podłączonym laptopem komputer wyrysuje mi linię wg tych punktów to czy powinienem dopasować krzywą do tej wyrysowanej? Zawile ale mam nadzieję, że wiesz o czym mówię?



Ty kolego napewno masz sequenta24 BRC???
Bo z tego co mi się wydaje to tam nigdzie nie widziałem tej linii (tj linii obciążenia/czasu wtrysku i delty ciśnienia)

Tam jest procedura krok po kroku:
1.na pb(jałowy, jałowy + obciązenie, 3tys)
2. gaz (odrotnie niż pb)


Można jeszcze korygować mieszanke na jałowym i wys obrotach..

W stagu jest taka linia o której mówisz ale tu ----nie wydaje mi się...
  
 
z tego co pamiętam to w BRC odpalasz program i tam masz regulację . postępujesz krok po kroku jak mówi program. na benzynie na gazie na biegu jałowym na obciążeniu, dajesz procent jaki ma być skorygowany i wsio
nie masz żadnych linii i żadnych punktów no chyba że mówimy o zupełnie innych rzeczach
  
 
Mam BRC ale Sequent (nie Sequent24) tak jest to opisane i w necie sprawdzałem to przy Sequent24 jest inny sterownik.

Centralka systemu Sequent - taka mam ja:



Tak wygląda centralka systemu Sequent24:



Na pierwszy rzut oka widać różnicę, ta moja jest wielka, metalowa i ciężka. Ta z systemu 24 jest mniejsza i w obudowie z tworzywa. Kity instalacyjne wyglądają podobnie.

Jeśli chodzi o programowanie to najpierw był proces samoadaptacji na warsztacie, samochód pracował kilka minut na biegu jałowym przełączając się na przemian to na Pb to na LPG. Później pojechaliśmy na miasto z laptopem. Po przejechaniu około 10km program wygenerował jakąś krzywą i gazownik oświadczył, że na jej podstawie ustawi mi mapę. Przestawiał drugą krzywą dopasowując ją do tej wygenerowanej. Proces ten miał wpływ na pracę silnika zarówno na biegu jałowym jak i pod obciążeniem. Podczas tego ustawiania odniosłem wrażenie, że gazownik nie do końca wiedział jak to powinno być ustawione dlatego pytam yu na forum czy ktoś wie jak taki proces strojenia powinien wyglądać i jak powinny wyglądać te krzywe (wygenerowana i ta ustawiana). Domyślam się, że są to bardzo istotne sprawy bo jeśli mają wpływ na pracę silnika to również na zużycie itp. Samochód jest dynamiczny i pali w normie (mógłby ciut mniej), ale ma pewne niedomagania które mogą wynikać ze złego ustawienia:
Podczas gdy samochód stoi np. na światłach (bieg jałowy) obroty nie spadają do nominalnych natychmiast tylko utrzymują się około 1500-1700 i po kilku sekundach spadają do 1000. Czasami trzymają się nawet na 2000 jest to dość wkurzające bo ludzie się oglądają. Nie pozostaje to również bez wpływu na zużycie gazu - po co trzymać 1500 na jałowym?
  
 
Na innym forum znalazłem opinię, że Sequent jest pełną, bogatszą wersją instalacji Sequent24.
  
 
Cytat:
2008-01-20 17:37:48, R_O_Y pisze:
Na innym forum znalazłem opinię, że Sequent jest pełną, bogatszą wersją instalacji Sequent24.


Można tak powiedzieć...
Ogólnie to firma najpierw stworzyła pełnego sequenta a póżniej 24/56
A co do tej mapy to dopiero musiałbym zobaczyć w poniedziałek...
Jeżli chodzi o obroty to może silnik krokowy masz do czyszczenia???(tylko nie mów że jak na PB jest dobrze to na gazie też powinno)
  
 
Krokowiec raczej odpada bo jak na benzynie jest dobrze to i na gazie powinno być OK.

Napisałem to z premedytacją ponieważ dokładnie tak jest (sekwencyjny wtrysk), w instalacjach mieszalnikowych to w 100% się zgodzę że nie jest to regułą. Najczęstszą przyczyną problemów z falowaniem obrotów biegu jałowego jest awaria /zabrudzenie krokowca.

Dziś byłem na regulacji i jest o niebo lepiej. Teraz jeszcze tylko sprawdzę zużycie gazu i będzie git.
Nadal nie wiem jaka jest zasada zmiany ustawień tzw "mapy" według wskazań dla krzywej benzyny i LPG. Jeśli ktoś wie o co w tym chodzi to niech się podzieli, ta wiedza pozwoli mi na precyzyjne doregulowanie ustawień.

Pozdrawiam.
  
 
Ponowię pytanie: Czy ktoś wie jak powinna być ustawiona "mapa" w systemie Sequent BRC? Po przejechaniu kilku kilometrów komputer wyrysowuje dwie krzywe dla LPG i dla PB oraz trzecią linię która ma się nie jak do tych wynikających z obciążenia silnika, ale zmiana jej ustawienia ma wpływ na pracę silnika, a ja chciałbym wiedzieć jak ją ustawiać żeby było OK.